Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het moge diuidelijk zijn dat er behoefde bestaat aan een vernieuwende stadsdichter. Pier: dat had ik nooit achter je uit gehaald: accordeonist en niet onverdienstelijk! Nu back to topic.

    Opmerking


    • Interesant om de naam René Hameleers weer eens te zien opduiken. Heeft iemand wellicht een krantenarchief dat uitstrekt tot pakweg medio 1986?

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
        Interesant om de naam René Hameleers weer eens te zien opduiken. Heeft iemand wellicht een krantenarchief dat uitstrekt tot pakweg medio 1986?
        Misschien heb ik iets gemist Ivo of laat mijn geheugen mij even in de steek.
        Waar heb jij de naam René Hameleers gezien en in welke relatie ?
        En welk specifiek krantenartikel zoek je ?
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
          Interesant om de naam René Hameleers weer eens te zien opduiken. Heeft iemand wellicht een krantenarchief dat uitstrekt tot pakweg medio 1986?
          Nou Wigo,

          Je hebt niets gemist, maar misschien leg je even geen link.
          Rene Hameleers was bestuurslid van de PVM en hij bracht de zaak rond de "affaire" van de afvalzakken tussen wethouder André Willems en Ben Zuidema aan het licht.
          Dit zéér tegen de wil van zijn partij, zoals die verklaarde. Dat wil zeggen de PVM was het niet eens met de gevolgde methode.
          Inmiddels is Rene Hameleers, die zelf ook een detectivebureau heeft, geen PVM (bestuurs)lid meer.
          Tenminste als ik goed ben ingelicht.

          Waarom Ivo M zo aanslaat op Rene Hameleers weet ik niet.
          Leg eens uit Ivo!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Merci Pier, de link is er weer dankzij jouw aanvullende informatie.

            Toch ben ik benieuwd naar de antwoorden van Ivo M en .... ook naar de uitleg !
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • Jaren geleden is ene René H. ontmaskert als agent voor de toenmalige Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst (apartheidsregime). Dat stond toen uitgebreid in de krant.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                Jaren geleden is ene René H. ontmaskert als agent voor de toenmalige Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst (apartheidsregime). Dat stond toen uitgebreid in de krant.
                Intersant is die krant nog boven water te halen??

                Opmerking


                • Ik zal straks een zoek-poging wagen.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                    Jaren geleden is ene René H. ontmaskert als agent voor de toenmalige Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst (apartheidsregime). Dat stond toen uitgebreid in de krant.
                    Ik heb zelf natuurlijk ook al uitvoerig gezocht, maar kan niets vinden.
                    Heb je toevallig een jaartal, desnoods bij benadering?

                    De Waarheid (Pravda in het Russisch, toch?), het lijfblad van de toenmalige CPN (Communistische Partij Nederland) publiceert veel over een geval uit 1989, maar daar zie ik geen René H. bij!

                    Overigens geraken we behoorlijk off-topic......
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Dat moet in de zomer van '86 erin gestaan hebben, als m'n geheugen me niet in de steek laat. De affaire dateerde al van wat langer maar pas in de zomer kreeg de Limburger er lucht van.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Nou Wigo,

                        Je hebt niets gemist, maar misschien leg je even geen link.
                        Rene Hameleers was bestuurslid van de PVM en hij bracht de zaak rond de "affaire" van de afvalzakken tussen wethouder André Willems en Ben Zuidema aan het licht.
                        Dit zéér tegen de wil van zijn partij, zoals die verklaarde. Dat wil zeggen de PVM was het niet eens met de gevolgde methode.
                        Inmiddels is Rene Hameleers, die zelf ook een detectivebureau heeft, geen PVM (bestuurs)lid meer.
                        Tenminste als ik goed ben ingelicht.

                        Waarom Ivo M zo aanslaat op Rene Hameleers weet ik niet.
                        Leg eens uit Ivo!
                        --------------------------------------------------------------------------
                        Zover ik weet heeft de heer Hamelers alleen uitgevoerd wat de voltallige fractie van PVM hem heeft gevraagd.
                        Hierbij de link van het artikel waar hier om gevraagd word het is van 1985

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leones Bekijk bericht
                          --------------------------------------------------------------------------
                          Zover ik weet heeft de heer Hamelers alleen uitgevoerd wat de voltallige fractie van PVM hem heeft gevraagd.
                          Hierbij de link van het artikel waar hier om gevraagd word het is van 1985
                          die link gaat niet open.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                            die link gaat niet open.
                            Sorry, hierbij nogmaals de link

                            Opmerking


                            • Dat is het artikel inderdaad. Ik was aanwezig bij die bewuste evaluatievergadering (net zoals de meeste vergaderingen van Maastricht tegen Apartheid). Voelt niet echt lekker als je als jong activist direct met zo'n situatie te maken krijgt.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                                Dat is het artikel inderdaad. Ik was aanwezig bij die bewuste evaluatievergadering (net zoals de meeste vergaderingen van Maastricht tegen Apartheid). Voelt niet echt lekker als je als jong activist direct met zo'n situatie te maken krijgt.
                                jammer dat het niet helemaal erop staat

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X