Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Stadsbestuur 2022-2026

    Gisteren, woensdag 30 maart 2022, is ons nieuw stadsbestuur, de gemeenteraad, genstalleerd.

    Negenendertig (nieuwe) raadsleden zijn gisteren door burgemeester Annemarie Penn-Te Strake beedigd.

    De beediging is te zien via onderstaande link: https://maastricht.parlaeus.nl/user/...4285/stop=5902

    Het is geen opname die Oscar-waardig is, daar ligt nog een schone taak voor de raadsgriffie, maar voor de geinteresseerden is het wellicht interessant.

    De nieuwe raadsleden zouden nu zichtbaar moeten zijn via onderstaande link:
    https://www.gemeentemaastricht.nl/be...ie-zit-de-raad

    Helaas, op dit moment, 24-uur na de beediging van de raadsleden, is deze site - ondanks dat dit belooft is op diezelfde site - nog niet bijgewerkt.
    Maar wie weet, wellicht kan dit ieder moment gebeuren.
    Het nieuw stadsbestuur wil de burgers namelijk meer betrekken, toch?​
    Last edited by Pier; 5 april 2023, 16:50.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
  • Answer selected by Pier at 25 maart 2024, 22:01.

    Raadsvergadering dinsdag 26 maart 2024

    De (voorlopige) agenda van de raadsvergadering van morgen, 26 maart 2024.
    Er is feitelijk maar 1 bespreekpunt, namelijk agendapunt 6, Vaststellen bestemmingsplan Mosa Porselein (no. 2024.00553).

    Bestemmingsplan Mosa Porselein
    Het raadsvoorstel (registratienummer 2024.00553) heeft betrekking op de ontwikkeling van een woongebied met in totaal 171 grondgebonden en gestapelde woningen (waarvan 60% betaalbaar) en 74
    studentenwoningen op het voormalige Mosa Porselein terrein en het terrein van de noodkerk, in de buurt Wyckerpoort te Maastricht, ten oosten van het spoor.
    Het exploitatiegebied is gelegen tussen de Professor Pasmansstraat, Professor Mullerstraat, Professor Moserstraat en de Meerssenerweg.​

    Moties
    Verder zijn er opvallend veel moties " vreemd aan de orde van de dag " namelijk 5 stuks.
    - Motie SP - Introductie hardplastic statiegeldbekers evenementen Maastricht per 1 juli 2024 (zie HIER);
    - Motie SP - Zonder geld geen gemeente (zie HIER);
    - Motie PVM - Statiegeldbakken doneerrekjes (zie HIER)

    en dan nog 2 moties met min of meer dezelfde strekking n.a.v. het overhevelen van geld oorspronkelijk bestemd voor de Bonboniere naar De Nederlandse Dansdagen

    - Motie Maastricht van Nu - Overheveling gelden / Motie Liberale Partij Maastricht - Autorisatiebesluit art 5.1 financiële verordening (Zie HIER)
    en
    - motie LPM - Autorisatiebesluit art 5.1 financiële verordening (zie HIER).

    Doneerrekjes
    Ik licht even de motie van de PVM over de doneerrekjes eruit.
    Deze motie heeft als dictum
    Het college op te roepen om in de voetsporen te treden van de gemeente Rotterdam en gemeente Kerkrade en te starten met een pilot voor het plaatsen van statiegeldbakken- of rekken, en bij succes met een voorstel en dekking te komen voor uitbreiding.

    Ik ben afgelopen zaterdag eens gaan kijken hoe zo'n doneerrekje er in de praktijk uitziet in Kerkrade.

    Click image for larger version  Name:	86647e25-057b-4ec5-81e9-400bac7ffd99.jpg Views:	10 Size:	54,1 KB ID:	107081
    (Foto Pier / MestreechOnline dd 23 maart 2024)

    Een min of meer soortgelijke motie werd op 27 september 2022, ingediend door Miriam El Fassih (D66).
    Die D66 motie, destijds gesteund door PvdA, VOLT, PVM en GroenLinks, werd toen aangehouden.

    Wethouder John Aarts vond de motie weliswaar sympathiek, maar zag nogal wat technische problemen mbt het schoonhouden etc...
    De SP gaf toen aan tegen de motie te zijn omdat het idee kleinerend is voor een grote groep mensen die zullen gaan proberen alle statieflessen te verzamelen?
    Ze zullen daarvoor stad en land aflopen om uiteindelijk na een dag zoeken wellicht 5,- te verdienen.

    (Zie HIER het MO-verslag van 27 september 2022​)

    Maar, kijkende naar het voorbeeld uit Kerkrade kan ik mij nauwelijks voorstellen dat iemand tegen deze motie is.
    We zullen het zien....
    Last edited by Pier; 25 maart 2024, 22:03.

    Opmerking


    • #2
      Vragen over Oorlogsmonument MemorielaanHIER te vinden.

      De VVD-fractie heeft een vraag gesteld over het Oorlogsmonument in de Memorielaan
      https://maastricht.parlaeus.nl/user/...emorielaan.pdfHIER) staat een lijst met de Maastrichtse Oorlogsmonumenten.
      Daarin staat ook het betreffende verzetsmonument, onthult op 10 mei 2006, ontworpen door Marieken Verheyen.

      Ik kende het betreffende monument niet en heb google maps moeten raadsplegen: https://www.google.nl/maps/@50.85241...7i13312!8i6656

      De reden waarom ik deze schriftelijke vragen van de VVD hier even benoem is tweeledig.
      Ten eerste werd mijn nieuwsgierigheid gewekt door een verzetsmonument dat ik nog niet kende, maar daarom hoort het wellicht in een andere topic thuis.
      Ik vraag mij bijvoorbeeld af waarom dit verzetsmonument precies op die plek ligt. Iemand?

      Ten tweede verbaast mij de vraagstelling.
      Het lijkt erop dat de VVD voorstelt om de monument te verwijderen. Dat wordt niet expliciet gevraagd, maar ik heb de indruk dat de VVD en de buurt dat monument eigenlijk niet meer zien zitten.
      Ik kan mij daar overigens iets bij voorstellen. Voor zover ik het verzetsmonument kan beoordelen via GoogleMaps behoort dit monument niet bij de absolute bezienswaardigheden/gedenkplaatsen die je gezien moet hebben.
      Bovendien leert een zoekslag op Google naar dit monument dat het monument met enige regelmaat wordt vernield.

      Ik ben daarom benoemd naar het antwoord van het college en anderzijds ben ik benieuwd naar de historische waarde van dit monument.
      Voor dit laatste moeten we wellicht wel naar een andere (nieuwe) topic!
      Het enige wat ik vind (HIER: "Er zijn nog geen personen uit de database van de Oorlogsgravenstichting gekoppeld aan dit monument" ) is nu niet direct van groot historisch belang, dunkt mij.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #3
        Op het kaartje van Google terug te vinden

        Het bestond uit 18 rechtopstaande in een cirkel geplaatste glasplaten waarin rondom teksten over vrijheid zijn (waren) gegraveerd en waar achter het onkruid vrij spel had. (eerder beschreven in het boek: Maastricht, oorlogsgedenktekens)

        Toen ik het de laatste keer (2014; zal nu wel niet beter zijn) zag was het een aanfluiting; zeker de helft van de platen door baldadigheid vernield en daarmee ook een groot deel van die teksten verdwenen. Het restant overwoekerd door hoog opschietend onkruid, wat blijkbaar ook ooit de bedoeling was (leven dat vrij en onbeknot kan opgroeien). Nodigde niet bepaald uit om er een beetje respect voor te hebben.
        Fraai kon ik het niet vinden.



        O VRIJHEID! HOEVEEL MISDADEN ZIJN ER NIET IN JOUW NAAM GEPLEEGD! .
        VRIJHEID WORDT NOOIT GEGEVEN, HET WORDT
        GEWONNEN .
        IK VRAAG ALLEEN MAAR OM VRIJ TE ZIJN, DE VLINDERS
        ZIJN VRIJ .
        THOSE WHO DENY FREEDOM TO OTHERS DESERVE IT NOT
        FOR THEMSELVES .
        ?? EN DE REALITEIT VAN HET KWAAD HOREN BIJ ELKAAR .
        ?? MET GEVAAR VERBONDEN .
        DELIVER US FROM FREEDOM .
        VRIJHEID
        IS DE VRIJHEID VAN DE ANDER .
        FREEDOM IS JUST ANOTHER WORD
        FOR NOTHING LEFT TO LOOSE .
        ?? HEIT IST EIN WILDES TIER UND SO MANCHEM GRAUT .



        Kiek ins nao bove !
        http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

        Opmerking


        • #4
          Jef,

          Bedankt voor deze aanvulling!
          Persoonlijk trek ik wel de conclusie dat de intensie van het monument best lovenswaardig is, maar dat het monument op zich bij geen waarde heeft.
          Wellicht is het een suggestie het monument te vervanging door een plaquette of steen met hetzelfde opschrift.
          Maar ja.... of dit in overeenstemming is met het idee van de ontwerpster!?! ....... zal wel niet.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #5
            Motie voor afschaffing Hondenbelasting

            Bij de eerste echte gemeenteraadsvergadering - na de verkiezingen - op 19 april a.s. zal de Kitty Nuyts (LPM) een motie indienen die medeondertekend is door SAB en de PVV.
            De inhoud van de motie luidt als volgt:



            Voor deze motie aangenomen te krijgen zijn dus 20 stemmen nodig.
            De indieners hebben samen...... 3!

            Ik ben nu benieuwd wat het CDA, de PvdA, de SeniorenPartij en de PVM - samen goed voor 16 zetels - gaan stemmen.
            Ze waren voor de verkiezingen dus nog voor het afschaffen van de hondenbelasting.
            En nu.....??

            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #6
              Voor deze motie aangenomen te krijgen zijn dus 20 stemmen nodig.
              De indieners hebben samen...... 3!

              Ik ben nu benieuwd wat het CDA, de PvdA, de SeniorenPartij en de PVM - samen goed voor 16 zetels - gaan stemmen.
              Ze waren voor de verkiezingen dus nog voor het afschaffen van de hondenbelasting.
              En nu.....?? dit is van Pier

              mijn mening ..Het zal me benieuwen in het verleden werd na de verkiezingen vaker de jas gedraaid om
              mee op de pluche te zitten oa het project tram ..voor de verkiezing TEGEN . na de verkiezing VOOR.

              Opmerking


              • #7
                Ergens moet het geld natuurlijk wel vandaan gehaald worden. Belastingen die geldelijk ten goed komen aan de Maastrichtse begroting.
                Maar er zijn er al zoveel.

                Als ik dan bedenk dat hier in de buurt geen hond z'n baasje de keutels opraapt dan stem ik persoonlijk tegen die motie.
                De keutelzakjes brigade en opruimdiensten die al die groene kastjes moeten langsrijden ga ik als niet hondenbezitter niet ook nog financieren uit de gemeentelijke belastingen.
                Zijn jullie gek geworden ?
                Maar dat is een motie uit het grote dikke tranen debat. Het debat om die smalle beurs beter te beheren. Doe jij dat zelf of doen de politieke partijen dat ongevraagd voor ons?

                Wat is wel betaalbaar en belangrijk voor die hondenbezitter en dierenliefhebber? Een poepzakje met Maastrichtse ster erop die bij de Supermarkt verkrijgbaar is a 15 per 10 stuks?

                Plots staan er ook in het milieupark ondergrondse containers voor babyluiers, daar heeft iemand over nagedacht.
                Last edited by Pier; 5 april 2023, 16:52. Reden: Door een update in maart 2023 is deze tekst verloren gegaan. Thans is hij teruggeplaatst
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #8
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Ergens moet het geld [van de hondenbelasting, Pier] natuurlijk wel vandaan gehaald worden. Belastingen die geldelijk ten goed komen aan de Maastrichtse begroting.
                  Maar er zijn er al zoveel. (..)
                  Daar ben ik het helemaal mee eens.
                  Dat was ook een van de grote bezwaren die ik had tegen al die mooie verkiezingsprogramma's.
                  Nergens las ik - als een regel/kostenpost wordt afgeschaft - waar het geld dan vandaan moest komen!

                  Ik betaal volgens mij al trouw 40 jaar hondenbelasting. Bovendien ruim ik keurig netjes de keutels op.
                  Ik denk/schat dat ik tijdens mijn dagelijkse rondjes met de hond hoofdzakelijk mensen tegenkom die de keutels oprapen.
                  Maar.... er zijn notoire niet-oprapers. Die mensen denken waarschijnlijk dat ze heel stoer zijn (meestal hebben ze ook een grote hond en lopen ze heel stoer), maar de hele buurt kent deze notoire niet-oprapers en spreekt schade over ze.
                  Bij gelegenheid spreek ik wel eens iemand aan, maar dan kijken die stoere niet-oprapers meestal schaapachtig en krijg ik daarna nooit meer een goedemorgen/dag toegewenst.
                  Niet dat ik dat zo heel erg vind overigens.
                  Wat je nu absoluut niet moet doen is geld te vragen voor de poepzakjes. Dan, zo durf ik wel te stellen, blijven er plotseling veel meer keutels liggen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Plots staan er ook in het milieupark ondergrondse containers voor babyluiers, daar heeft iemand over nagedacht.
                  Dat schijnt overigens een succes te zijn, zo verneem ik althans van jonge ouders tijdens mijn rondje met de hond.
                  Als ik mij niet vergis was dat ooit een idee van GroenLinks en mn. de huidige wethouder Gert-Jan Krabbendam. Maar wellicht dicht ik hem nu te veel eer toe.
                  Maar desalniettemin is daar goed over nagedacht.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #9
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Als ik mij niet vergis was dat ooit een idee van GroenLinks en mn. de huidige wethouder Gert-Jan Krabbendam. Maar wellicht dicht ik hem nu te veel eer toe.
                    Maar desalniettemin is daar goed over nagedacht.
                    Ging dat indertijd (2015) niet over een experimentele subsidie op wasbare luiers?

                    Opmerking


                    • #10
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                      Ging dat indertijd (2015) niet over een experimentele subsidie op wasbare luiers?
                      Klopt Breur!
                      Ik heb het nog even nagekeken. Een motie over wasbare luiers van GroenLinks
                      Het was in oktober 2014 en via onderstaande link kan alles nogmaals worden bekeken.
                      https://forum.mestreechonline.nl/for...ge12#post87237
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #11
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Daar ben ik het helemaal mee eens.
                        Wat je nu absoluut niet moet doen is geld te vragen voor de poepzakjes. Dan, zo durf ik wel te stellen, blijven er plotseling veel meer keutels liggen!
                        Dat was pure ironie, gezien het feit dat er overal plastic restafvalzakken liggen zonder rode ster omdat die schijnbaar te duur zijn voor sommige huishoudens, terwijl je ze gratis kan krijgen als sociaal zwakkere. En daar net nog iemand getrappeerd met keutel machine aan een touw toen ik onderweg was naar de supermarkt.


                        ik voeg deze toch nog even toe
                        https://www.gemeentemaastricht.nl/zo...48e032d28b54ff
                        keukentafelgesprek aanvragen en je kan zorg en/of hulp krijgen.
                        Last edited by Antonius; 14 april 2022, 08:25. Reden: linkje wmo
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #12
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Motie voor afschaffing Hondenbelasting

                          Bij de eerste echte gemeenteraadsvergadering - na de verkiezingen - op 19 april a.s. zal de Kitty Nuyts (LPM) een motie indienen die medeondertekend is door SAB en de PVV.
                          (...)
                          Voor deze motie aangenomen te krijgen zijn dus 20 stemmen nodig.
                          De indieners hebben samen...... 3!

                          Ik ben nu benieuwd wat het CDA, de PvdA, de SeniorenPartij en de PVM - samen goed voor 16 zetels - gaan stemmen.
                          Ze waren voor de verkiezingen dus nog voor het afschaffen van de hondenbelasting.
                          En nu.....??
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
                          Ergens moet het geld natuurlijk wel vandaan gehaald worden. Belastingen die geldelijk ten goed komen aan de Maastrichtse begroting.
                          Maar er zijn er al zoveel. (...)
                          Ik heb even wat navraag gedaan.
                          Volgens mij maakt de motie geen schijn van kans.
                          Ik werd erop gewezen dat de Groep Gunther (inmiddels niet meer in de Maastrichtse raad) en SAB op 10 november 2020 een motie met dezelfde strekking hadden ingediend.
                          Die motie werd toen verworpen.
                          (zie: https://maastricht.parlaeus.nl/user/...nbelasting.pdf)

                          Afschaffing van de hondenbelasting levert een gat op van 800.000 euro in de begroting.
                          Ik begrijp dat veel partijen wel sympathiek staan t.o.v. de motie, maar dat men wel een plan wil hebben voor de compensatie van het gat van 800.00 euro.
                          Dat plan is er niet.
                          Dus zal de motie niet gesteund worden door de meerderheid van de raad, althans dat is de verwachting.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #13
                            Raadsvergadering 19 april 2022 (1)

                            Vanavond is de eerste echte raadsvergadering in de nieuwe samenstelling van de gemeenteraad.
                            Een - vind ik - altijd een aparte vergadering.
                            Immers alle huidige en (wellicht) toekomstige wethouders, uitgezonderd Anita Bastiaans (partijloos, maar sinds vorige week lid van VOLT) en Bert Jongen (D66 en kondigde aan niet meer terug te keren in het college), zitten formeel nog in het college en in de gemeenteraad. Anita Bastiaans uiteraard weer uitgezonderd, want zij zit niet in de raad.
                            Maar goed, dat is een gegeven en duurt (hopelijk) maar kort.

                            Voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering komen de 2 informateurs met hun eindverslag. Daar kijk ik vandaag het meest naar uit, maar dat terzijde.

                            In de raadsvergadering worden ook - naar verwachting - de burgerleden (max. 3 per partij) benoemd.

                            Voorgedragen zijn:

                            2. De heer H.C. Schouten (GroenLinks).
                            3. De heer T.R. Gardien (D66).
                            4. De heer P.J.M. Kandelaar, van de (D66).
                            5. De heer G.P.H. Mertens (D66).
                            6. Mevrouw M.J.J.M. Biesmans-Dreessen (CDA).
                            7. De heer L.M.J. Schoonbrood (CDA).
                            8. De heer J. Claessens (PvdA).
                            9. De heer H.T.G. Borgignons (PvdA)
                            10. De heer J.H.M. Pellaers (PvdA).
                            11. De heer A.J.R.M. Garnier (Partij Veilig Maastricht).
                            12. De heer R.J.H. Vaessen (Partij Veilig Maastricht).
                            13. De heer J.H.H. Voorst (Partij Veilig Maastricht).
                            14. De heer J.C.R. Heertum, van (VVD).
                            15. De heer C.C. Klein (VVD).
                            16. De heer S. Maille (VVD).
                            17. De heer R.W.J. Dassen (PvdD).
                            18. Mevrouw M.J.A.L. Schweren (PvdD).
                            19. Mevrouw R.M.J. Frijters (Volt).
                            20. Mevrouw M. Mojabi (Volt).
                            21. De heer R.M.J. Wilmes (Volt).
                            22. De heer P.M.G. Vrehen (SP).
                            23. Mevrouw D.L.E. Bessems (PVV).
                            24. De heer J.B.J. Miesen (PVV).
                            25. De heer W.J. Bronckers (50PLUS).
                            26. Mevrouw A.M.G. Meijer-Coninx (50PLUS).
                            27. De heer J.A.L. Gunther (SAB )
                            28. De heer J.A.M.H. Martin (SAB )
                            29. Mevrouw J.I. Tiber (SAB )
                            30. De heer A.H. Borghans (M:OED).
                            31. Mevrouw J. Grul (M:OED).
                            32. De heer T.A.M. Dessart (Liberale Partij Maastricht).
                            33. Mevrouw M.A. Keulen, van (Liberale Partij Maastricht).
                            34. De heer M.M.J. Delescen (FvD).
                            35. Mevrouw N.F.K.M. Prick (FvD).

                            Twee zaken die mij direct opvallen zijn:
                            John Gunther (voorheen fractievoorzitter van de SP en later van zijn eigen Groep Gunther) heeft zich aangesloten bij SAB.
                            Waarom vind ik dit opmerkelijk?
                            Ik zie SAB eigenlijk meer rechts van het midden staan, dan links van het midden.
                            John Gunther ken ik als een zeer gedreven (oud-)SP'er. Dus dat vind ik een rare switch.
                            Ik zal daar eens navraag naar doen en ik hou jullie op de hoogte.

                            Wat mij ook opvalt is dat de SP (vooralsnog )slechts 1 burgerraadslid voordraagt, te weten Peter Vrehen.
                            Met slechts 2 reguliere raadsleden en nu dan 1 burgerraadslid vraag ik mij serieus af hoe de SP alle dossiers wil behandelen.
                            Maar, dat moeten ze natuurlijk zelf weten.

                            Update 20.45 uur:
                            Bij de behandeling van dit agendapunt, de benoeming van burgerleden, zijn zojuist nog 2 burgerleden toegevoegd:
                            Mevr. J.J. Hendrickx (PvdD)
                            en
                            Dhr. B.R.M. Rikers (FvD)

                            Update 21.20 uur:
                            Na het tellen van de stemmen zijn alle voorgedragen burgerleden goedgekeurd en gekozen als burgerlid.
                            Last edited by Pier; 5 april 2023, 16:56.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #14
                              Raadsvergadering 19 april 2022 (2)

                              Kennelijk heeft de Liberale Partij Maastricht (LPM, Kitty Nuyts) niet veel vertrouwen in het feit dat haar motie over het afschaffen van de Hondenbelasting het gaat halen.
                              De raadsvergadering is op dit moment geschorst ivm het uitbrengen van de stemmen voor de benoeming van de burgerleden (zie posting hierboven) en ik zie dat de LPM nog een motie heeft ingediend, nml Tarief hondenbelasting in overeenstemming brengen met de daadwerkelijke kosten baatbelasting.

                              Zoals in posting CSS Examples reeds vermeld zorgt de afschaffing van de hondenbelasting voor een gat in de begroting van 800.000,-
                              Om 'per 1 januari 2023 het te innen bedrag aan hondenbelasting in overeenstemming te brengen met de daadwerkelijke kosten t.b.v. de ondersteunende diensten voor honden', zoals de motie vraagt, zal weliswaar een kleiner bedrag/begrotingsgat dan 800.000,- opleveren, maar nog altijd een gat.

                              Ik vrees dus dat ook deze motie het niet gaat halen.​
                              Last edited by Pier; 5 april 2023, 16:58.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #15
                                Raadsvergadering 19 april 2022 (3)

                                Beide moties van de LPM zijn, zoals verwacht, niet aangenomen.

                                - De motie voor het afschaffen van de Hondenbelasting is verworpen met 6 stemmen voor en 32 tegen
                                - De motie om de Hondenbelasting om te vormen naar een baatbelasting (dus precies uitrekenen wat de "honden" in Maastricht kosten en dat bedrag belasten) haalde het met 5 voor en 33 tegen ook niet.
                                Wel zei de wethouder, John Aarts (VVD), toe om zijn ambtenaren te laten uitzoeken wat de honden(faciliteiten) de gemeente jaarlijks kosten.
                                Wellicht dat deze wetenschap in de komende begroting kan worden meegenomen en men wellicht dan andere keuzes kan maken.
                                In zoverre hebben de moties van de LPM tenminste iets bereikt.

                                Om 22.40 uur is de vergadering voorbij.


                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X