Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht

    hallo Pier .woensdag was een foutje van mij / sorry .
    ZIE de Limburger ..

    Opmerking


    • GroenLinks valt af bij college-onderhandelingen

      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Vanavond (13 april 2022) lees ik inderdaad in diverse Limburgse media dat GroenLinks in Maastricht bij de coalitie-onderhandelingen aan de kant is gezet.
        [...]
        Dat heeft Manon dus even mooi gefikst!
        Als dat zo is, heeft Fokke het voor mij helemaal verbruid. Maar ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Wat schiet de PvdA er mee op? Fokke weet toch als geen ander hoe de PvdA door de kiezer is afgestraft na hun deelname aan Rutte II (van 38 naar 9 zetels)... Het ergste zou nog het verlies van Krabbendam zijn, in mijn ogen verreweg de kundigste uit het vorige college en een zeer harde werker. Ik snap er helemaal niets van.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Als dat zo is, heeft Fokke het voor mij helemaal verbruid. Maar ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Wat schiet de PvdA er mee op? Fokke weet toch als geen ander hoe de PvdA door de kiezer is afgestraft na hun deelname aan Rutte II (van 38 naar 9 zetels)... Het ergste zou nog het verlies van Krabbendam zijn, in mijn ogen verreweg de kundigste uit het vorige college en een zeer harde werker. Ik snap er helemaal niets van.
          Even afwachten ! volgens mij komt nog iets uit de hoge hoed ..

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Als dat zo is, heeft Fokke het voor mij helemaal verbruid. Maar ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Wat schiet de PvdA er mee op? (...)
            Ik ben momenteel bezig om een beeld te krijgen van hetgeen daadwerkelijk is gebeurd.
            Ik wil eerst een totaal beeld hebben, alvorens ik een analyse geef.

            Ik heb inmiddels wel met o.a. Manon Fokke gesproken.
            Ik ga er nu nog even niet inhoudelijk op in, maar het is, vlgs Manon!, zeker niet zo dat de PvdA een rekening vereffend heeft met GroenLinks.
            Inderdaad benoemde Manon daarbij "Wat schiet de PvdA er mee op??"
            Dus, het is is heel goed mogelijk dat in deze casus de kaarten op een andere wijze zijn geschud.

            Ik hoop in de komende week van meerdere (in)direct betrokkenen iets te horen en wellicht een bevestiging te krijgen van hetgeen ik al heb gehoord.

            De hoofdrolspeler - wellicht tegen wil en dank - Gert-Jan Krabbendam is nooit te beroerd om een mening of commentaar te geven.
            Uiteraard heb ik contact met hem gezocht, maar dat is nog niet gelukt.

            Wordt zeker vervolgd!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Gisteren, 19 april 2022, voorafgaande aan de eerste gemeenteraadsvergadering in de nieuwe samenstelling (zie topic Stadsbestuur 2022-2026Ingrid van Engelshoven en de Maastrichtse hoogleraar Mathieu Segers.
              Is dit een taak voor de gemeente (lees: griffie) of moet de opdrachtgever, Frans Bastiaens (SPM), om dit eindverslag verspreiden??

              De formatiegesprekken gaan in beginsel tussen de Seniorenpartij (SPM), CDA, D66, VVD, VOLT en PvdA.
              Zoals eerder gemeld zijn GroenLinks en de PVM eerder afgevallen.
              Benadrukt wordt echter dat de mogelijkheid bestaat dat een van die partijen in de loop van de onderhandelingen weer zal worden gevraagd om aan te sluiten.

              Helaas heb ik het eindrapport nog niet gezien, maar kennelijk staat in het rapport dat:
              1) De Maastrichtse (coalitie-)partijen het anders moeten gaan doen. Ze moeten op zoek naar partnerschap en verbinding in de raad en de stad
              2) Plaats buurten, wijken en inwoners moeten centraal staan,
              3) Het toekomstige college moet een stuwende en verbindende kracht zijn.

              Ben ik nu zo slim of denken ze dat 'wij' burgers zo achterlijk zijn?
              Hebben de informateurs ruim 1 maand nodig gehad om deze 3 punten te bedenken??
              Dat had ik al voor de verkiezingen al kunnen bedenken.
              Helemaal gratis..... en waarschijnlijk voor niets!

              Los van dit alles ben ik wel benieuwd naar de inbreng van Mathieu Segers.
              Ik heb hem vaker gehoord bij Buitenhof op zondagmiddag en ik moet zeggen dat hij altijd een heldere en duidelijke weergave gaf van de Europese (politieke) geschiedenis.
              Zou mij niet verbazen als hij gelieerd is aan VOLT, maar dat weet ik (nog) niet.

              Zie: https://www.vpro.nl/programmas/marat...eu-segers.html
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Helaas heb ik het eindrapport nog niet gezien, maar kennelijk staat in het rapport dat:
                1) De Maastrichtse (coalitie-)partijen het anders moeten gaan doen. Ze moeten op zoek naar partnerschap en verbinding in de raad en de stad
                2) Plaats buurten, wijken en inwoners moeten centraal staan,
                3) Het toekomstige college moet een stuwende en verbindende kracht zijn.
                Het klinkt bijna hemels. De Volters beweren dat Anita Bastiaans het cement kan zijn tussen alles. Cement is in gedroogde vorm echter niet meer plastisch.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                  Het klinkt bijna hemels. De Volters beweren dat Anita Bastiaans het cement kan zijn tussen alles. Cement is in gedroogde vorm echter niet meer plastisch.
                  Cement ?? vele begrijpen de samenstelling niet , groen links op een zijspoor ?(was ik zo wie zo al geen fan van )
                  maar dat VVD met al zijn miskleunen van de afgelopen jaren en met minder stemmen dan PVM weer in de coalitie zit.
                  PVM een echte Maastrichtse partij met hun voeten in de klei .en dan opzij wordt gezet., en een nieuwkomer 2 zetels waar weinig over bekend is
                  behalve DAN ,dat Mevr A bastiaans zich er ineens sterk voor maakt.
                  De tijd zal het leren vele zeggen het heeft geen zin meer om te stemmen. Zelf begint mij dit gevoel ook te bekruipen.
                  ongeacht of ik de kans nog zal hebben a leeftijd .

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                    Ik ben momenteel bezig om een beeld te krijgen van hetgeen daadwerkelijk is gebeurd.
                    Ik wil eerst een totaal beeld hebben, alvorens ik een analyse geef.

                    Ik heb inmiddels wel met o.a. Manon Fokke gesproken.
                    Ik ga er nu nog even niet inhoudelijk op in, maar het is, vlgs Manon!, zeker niet zo dat de PvdA een rekening vereffend heeft met GroenLinks.
                    Inderdaad benoemde Manon daarbij "Wat schiet de PvdA er mee op??"
                    Dus, het is is heel goed mogelijk dat in deze casus de kaarten op een andere wijze zijn geschud.

                    Ik hoop in de komende week van meerdere (in)direct betrokkenen iets te horen en wellicht een bevestiging te krijgen van hetgeen ik al heb gehoord.

                    De hoofdrolspeler - wellicht tegen wil en dank - Gert-Jan Krabbendam is nooit te beroerd om een mening of commentaar te geven.
                    Uiteraard heb ik contact met hem gezocht, maar dat is nog niet gelukt.

                    Wordt zeker vervolgd!
                    een flirt tussen groen/links en SP ?

                    Opmerking


                    • https://www.maastrichtbeleid.nl/bele...formateurs.pdf

                      Veel leesplezier (voor de geintresseerden)
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht

                        een flirt tussen groen/links en SP ?
                        Nog even geduld Ton.
                        Ik begin de puzzelstukjes beetje bij beetje op de juiste plek te krijgen.
                        Het is - voor zover ik nu weet - nog een stukje bizarrer dan ik dacht.
                        Maar er ontbreken nog wat stukjes.

                        Bovendien zou ik graag willen wachten op een reactie van GroenLinks cq Gert-Jan Krabbendam zelf.
                        Die blijft nog even uit!
                        Last edited by Pier; 21 april 2022, 13:50.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Dat is netjes een verhaal heeft altijd twee kanten.
                          heeft zich vaker gewezen oa
                          de vromgelden die ik zonder uw steun niet aan het licht had kunnen brengen .


                          zie google,
                          voor meerdere stukken
                          toets ton wijkman

                          Opmerking


                          • Opmerking


                            • Levert PVM de 7de wethouder in het nieuwe college?

                              Voor de Partij Veilig Maastricht (PVM) is het een enorme erkenning om uitgenodigd te worden voor de formatiegesprekken.
                              Dit duidt erop dat Maastricht een college krijgt met 7 wethouders.

                              De PVM ontstaan uit Trots Op Nederland (TON).
                              Toen Rita Verdonk op 14 september 2007 uit de fractie van de (landelijke) VVD werd gezet, richtte zij op 17 oktober 2007 TON op.
                              Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 haalde TON in totaal 60 gemeenteraadzetels, waaronder 2 in Maastricht.
                              Esmiralda Thieme was toen lijsttrekker en fractievoorzitter van TON in Maastricht, geflankeerd door Tiny Meese, de nummer 2 van TON.

                              Op 21 november 2011 heeft de afdeling Maastricht van Trots op Nederland zich afgescheiden van de Landelijke partij/beweging TON. Dit was mede het gevolg van het feit dat Rita Verdonk niet langer actief was bij TON.
                              TON haalde bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2011 namelijk geen enkele zetel meer en Rita Verdonk stopte bij TON.
                              Sinds 21 november 2011 gaat de voormalige Maastrichtse afdeling van TON verder als Partij Veilig Maastricht (PVM)

                              Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 haalde de PVM, met lijsttrekker Esmiralda Thieme en Tiny Meese zelfs 3 zetels (3.775 stemmen) en werd de 3de plek ingenomen door Niels Peeters, de huidige (en vermoedelijk toekomstige) wethouder voor het CDA. I
                              n die periode verhuisde Esmiralda Thieme naar Gulpen en was dat een van de redenen waarom ze moest/wilde stoppen als partijleider van PVM.
                              Tiny Meese volgde Esmiralda Thieme op als fractievoorzitter en partijleider.
                              Niels Peeters stapte later, met behoud van zijn zetel, over naar het CDA.
                              Hierdoor raakte PVM dus 1 zetel kwijt.

                              Maar bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 haalde PVM, nu met lijsttrekker Tiny Meese, weer 3 zetels (3.335 stemmen).
                              Namens de PVM namen Tiny Meese, Alex Meij en Jo Smeets zitting in de Maastrichtse gemeenteraad.
                              In okt. 2018 werd Alex Meij directeur bij Maasvallei Maastricht en stopte hij als gemeenteraadslid voor de PVM.
                              Hij werd opgevolgd door Bert Garnier.

                              Bij de gemeenteraadsverkiezingen van dit jaar, 16 maart 2022, haalde de PVM weer 3 zetels (3.413 stemmen).
                              Uiteraard was Tiny Meese weer lijsttrekker en zijn Jo Smeets en Bert Garnier de andere 2 raadsleden.

                              De mogelijke 7de wethouder wordt - als de formatiebesprekingen voor de PVM goed verlopen - dus geleverd door PVM.
                              Voor zover mijn informatie klopt zal Tiny Meese geen gooi doen naar het wethouderschap.

                              Eerder gaf ik een suggestie voor een mogelijke wethouder van de PVM

                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Last edited by Ton.2014; 25 april 2022, 22:10.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X