Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Bekijk bericht
Iedereen zal wel denken "o die!", maar ik heb geen flauw idee wie dat zou kunnen zijn. Het zal niet uitmaken, want ik denk dat de huidige coalitie niet op experimenten met de PVM zit te wachten. Ik vermoed dat ze, misschien ietwat teleurgesteld over de eigen resultaten (wat uiteraard aan de lage opkomst te wijten is), opgelucht zijn dat de coalitie niet afgestraft is door de kiezers. Het is al eerder gezegd en ik blijf erbij: PvdA erbij en hup, klaar. Alle andere opties maken het formatieproces nodeloos ingewikkeld of de coalitie te wankel. Ik kan me niet voorstellen dat de VVD moeilijk gaat doen. Met drie zetels mogen ze allang blij zijn dat ze mee mogen doen. Bovendien zijn ze vier jaar geleden ook in een college gestapt dat naar links neigde (toen nog met de SP erbij). Of gaat de PvdA moeilijk doen?
Al iets bekend over een (in)formateur? Vier jaar geleden wist Rianne Letschert de klus, als ik me goed herinner, vrij vlot te klaren. Ik moest wel even lachen toen ik las dat in Den Bosch voormalig D66-partijleider Alexander Pechtold is aangesteld als informateur. Ze zitten daar namelijk met een schier onmogelijke opgave om een college te vormen. In Den Bosch zijn namelijk maar liefst 16 partijen in de raad gekomen!
Opmerking