Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Lieve help, Pier. Jij doet je stinkende best maar - in het algemeen gezegd - voor een notoire zwevende kiezer rond het midden wordt het er niet eenvoudiger op. Ik hoop overigens dat je nog heel lang geniet van de hond, want dat komt ons in alle opzichten ten goede.

    Opmerking


    • #92
      Wat mij opvalt dat alle sprekers /partijen de mond vol hadden van het woning probleem
      schijnbaar is daar goed op te schoren
      Ook de partijen die je vier jaar niet gehoord heb,.En nu de laatste 3 maanden voor de verkiezingen het grootste woord hebben .
      het enige wat kan helpen is dat die wat huizen opkoop... verplichten om er de eerste jaren zelf in wonen.
      het is toch van de gekke dat als je kijk naar het polverpark het project op het terrein klevarie
      huizen en app de prijs tussen de 5 ton en een 1,2 miljoen
      Al onder verhuurd worden voor 2500 euro per maand..
      Ik ben benieuwd wie na 16 maart hier iets aan DURFT te doen. Zelfs de afspraak oud klevarie (ziekenhuis )
      Wordt omgetoverd in ruim 200 studenten kamers..

      Opmerking


      • #93
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Een zeer slechte electorale binnenkomer, niet?
        Zeg gewoon dat je op verkiezingscampagne bent. De mensen zijn echt niet gek.
        een programma is het naar mijn mening niet, eerder een intentieverklaring
        EN
        zeg gewoon dat je de lasten gaat verhogen

        Bestanden bijvoegen
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #94
          Een flyer in de Ja-Neen of Neen-Neen brievenbus?

          Vandaag, zondag 13 maart 2022, ging ik rond het middaguur even een rondje doen met mijn hond.
          Toen ik buiten kwam, was mijn buurman net bezig zijn brievenbus te legen. Veel hoefde hij niet te legen, want er lag slechts 1 folder in zijn bus en wel van de PVM.
          Mijn buurman merkte echter terecht op dat hij een zgn. 'Neen-Neen sticker' op zijn brievenbus heeft en de PVM dus eigenlijk deze flyer niet in zijn brievenbus had mogen gooien.
          "Weet je", aldus mijn buurman "Alleen de partij 50Plus gooit geen flyer in de brievenbus als er een 'Neen-Neen sticker' op zit. Deze week zag ik de man van 50Plus voorbij komen. Hij wilde een flyer in mijn brievenbus stoppen, maar zag toen de sticker. Hij deed het niet! "

          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
          (...) Ik hoop overigens dat je nog heel lang geniet van de hond, want dat komt ons in alle opzichten ten goede.
          Ongeveer 5 minuten later wandelde ik door de ruim aanwezige groenvoorzieningen in onze wijk, toen met een vaart van 50+ het kandidaatraadslid en de nummer #2 van 50Plus, Willy Bronckers, op zijn elektrische fiets uit een ander paadje onze weg kruiste.
          Met enige literaire overdrijving was het bijna afgelopen met 'nog heel lang genieten van de hond'.....

          Natuurlijk stopte Willy even voor een praatje. Ik zei hem dat hij zojuist nog een compliment had gekregen van mijn buurman, omdat hij keurig netjes geen flyer in de brievenbus had gestopt.
          "Neen, natuurlijk niet!", aldus Willy, "Maar ik twijfel wel bij de Ja-Neen sticker. Mag het dan wel? Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik doe het wel!"

          Hoe dan ook, Willy Bronckers is al zijn flyers kwijt. De afgelopen week heeft hij zeer hard campagne gevoerd in Maastricht-West en heel veel positieve reacties gekregen. Afgaande op de vele positieve reacties is hij er van overtuigd dat 50PLUS
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #95
            Over flyeren gesproken.
            in het hele kommelkwartier ben je met ca 600 folders (. inc de ja/nee stikker) klaar.
            Het overgrote deel met name studenten panden is nee/nee
            zelfs op de hertogsingel het studenten pand 38 app alle 38 nee/nee.
            Van uit politiek oog punt gezien bereikbaar ?

            Opmerking


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
              Wat mij opvalt dat alle sprekers /partijen de mond vol hadden van het woning probleem
              schijnbaar is daar goed op te schoren
              Ook de partijen die je vier jaar niet gehoord heb,.En nu de laatste 3 maanden voor de verkiezingen het grootste woord hebben .
              het enige wat kan helpen is dat die wat huizen opkoop... verplichten om er de eerste jaren zelf in wonen.
              Last edited by burgemeester; 14 maart 2022, 08:46.

              Opmerking


              • #97
                "We" hebben een record te pakken: het breedste stembiljet van Limburg. Eigenlijk een soort triestigheid. Kreten zoals hart voor, een sociaal gezicht, steun voor de zwakkeren in de samenleving, zorgen over banen en wonen, het klimaat, cultuur, eigenheid, respect naar hulpverleners, transparantie etc. De aanhalingstekens laat ik maar rusten. Dit alles gelardeerd met een lokaal sausje. Lijkt mij praktisch gezien onwerkbaar. Omhoog met die kiesdrempel.

                Opmerking


                • #98
                  Gratis geld "als kreet" staat er niet op! Breur
                  Het is hartverwarmend om te zien hoeveel mensen op het politiek toneel willen komen en zich uiten over bijdragen aan de noden en zorgen van Maastrichtenaren maar ook aan de toekomst van Maastricht. HEERLIJK.

                  Als je nu
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #99
                    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    (..)
                    Of zoals een bevriend vastgoed-eigenaar tegen me zei: burgemeester, werken is dom. Bezitten is slim. Daarmee betaalt de huurder voor het genot van de bezittende klasse.
                    (..)
                    Grappig.... pakweg een maand geleden vertelde een collega mij min of meer hetzelfde verhaal. Bovendien had die collega gekeken naar een programma - met enig voorbehoud geloof ik dat het een programma was van Jeroen Pauw over "Scheefgroei tussen rijk en arm" - waarin deze stelling werd uitgelegd.
                    De stelling blijkt (grotendeels) te kloppen.
                    Toch zit er een maar aan...... (denk ik).
                    Als we allen gaan bezitten, wie doet dan het werk?

                    Misschien dat ze er zijn, maar vastgoed-eigenaren met enige moraliteit ben ik nog niet tegengekomen.
                    In datzelfde rijtje kunnen ook de bankiers, makelaars en hypotheek-adviseurs aansluiten.
                    Helaas, ook de ZZP'ers in de bouw en in de verpleging sluiten zich vrijwillig aan in deze rij.

                    Nu kunnen we daar wel op schelden, maar we hebben het zelf zover laten komen.
                    Daarin steun ik Antonius dat het begonnen is tijdens "Paars" en dat 4 termijnen Rutte het niet verbeterd hebben.
                    Privatisering is niet per definitie slecht, maar ik vrees dat we zijn doorgeschoten.

                    Maar goed, vanaf vandaag kunnen we stemmen.
                    Of dat veel helpt weet ik niet, maar wat zeker niet helpt is niet te gaan stemmen of op een cowboy-partij stemmen.





                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • De MOED zakt je in de schoenen.....

                      Vandaag, maandag 14 maart 2022, de eerste van drie dagen dat we (beperkt) kunnen gaan stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen wandelde ik met mijn hond langs onderstaande poster van de partij M:OED.


                      Deze foto is gemaakt door Hendrik Jan Koldeweij voor Sekstant, het blad van de NVSH (Nederlandse vereniging Seksuele Hervorming).
                      Het model Saskia Holleman had geen idee dat de PSP de foto zou gebruiken voor de campagneposter in 1971.
                      Ze was het daar ook niet mee eens. Uiteindelijk, na een bemiddeling, nam ze met 1250 gulden genoegen.
                      Deze verkiezingsposter wordt gezien als een van de beste verkiezingsposters ooit.
                      (Lees ook wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Saskia_Holleman)

                      Anno 2022 is het maar een preutse bedoeling bij MOED.....
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        De MOED zakt je in de schoenen.....
                        Het model Saskia Holleman had geen idee dat de PSP de foto zou gebruiken voor de campagneposter in 1971.
                        De eerste en laatste keer dat ik die poster gezien heb zonder verf beklad op de tobak van Saskia was op de kamer van m'n broer tot m'n moeder die ook "gezien en verwijderd had"

                        Wij waren wel een stel jeugdige provo's die het onze ouders behoorlijk lastig maakten. Dat verdwijnt met de jaren.

                        Helaas, ook de ZZP'ers in de bouw en in de verpleging sluiten zich vrijwillig aan in deze rij.
                        Die aanvulling of stelling begrijp ik overigens niet in het verband met de scheefgroei tussen arm en rijk. Misschien dat je iets anders bedoelt?

                        Als oudere werkzame mens kun je een dienstverband / vaste aanstelling bij 'n werkgever op je buik schrijven en met je hemd wegvegen. Komt niet meer voor na je Abraham.
                        Dus je bent gedwongen zelfstandig te worden, zonder al die verzekeringen en werkgeversbijdragen.

                        De verzekeringen verplicht opleggen aan ZZP'ers gaat die mensen heel erg in de problemen brengen financieel.
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • ("We" hebben een record te pakken: het breedste stembiljet van Limburg. opmerking van Breur.)

                          ondanks dat ,was het maar een kleine moeite geweest om te vermelden welke stem lokalen
                          verplaats zijn
                          .oa Larisa is verplaats naar bollen op de calvariestraat.
                          ik neem aan om het risico van besmetting te voorkomen voor de ouderen aldaar .
                          gewoonte getrouw stonden daar mensen de wilde stemmen voor de deur (ook ik )

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

                            De eerste en laatste keer dat ik die poster gezien heb zonder verf beklad op de tobak van Saskia was op de kamer van m'n broer tot m'n moeder die ook "gezien en verwijderd had"

                            Wij waren wel een stel jeugdige provo's die het onze ouders behoorlijk lastig maakten. Dat verdwijnt met de jaren.
                            De opstandige jeugdigen en PSP'ers verdwenen, maar de iconische poster bleef gelukkig bewaard

                            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Die aanvulling of stelling begrijp ik overigens niet in het verband met de scheefgroei tussen arm en rijk. Misschien dat je iets anders bedoelt?

                            Als oudere werkzame mens kun je een dienstverband / vaste aanstelling bij 'n werkgever op je buik schrijven en met je hemd wegvegen. Komt niet meer voor na je Abraham.
                            Dus je bent gedwongen zelfstandig te worden, zonder al die verzekeringen en werkgeversbijdragen.

                            De verzekeringen verplicht opleggen aan ZZP'ers gaat die mensen heel erg in de problemen brengen financieel.
                            We raken een beetje off-topic, maar dat is mijn schuld!
                            Wellicht behoeft mijn opmerking inderdaad wat uitleg.

                            Met weerzin zie ik dat mensen in mn. verpleging er bewust voor kiezen om te stoppen bij hun werkgever, om vervolgens zichzelf als ZZP'er te verhuren aan diezelfde werkgever. De kosten stijgen daarmee voor de werkgever met 60-80%
                            De 'nieuwe' werknemers bepalen daarbij ook nog eens zelf wanneer wel/niet beschikbaar zijn. Daar hebben andere werknemers alweer last van.
                            Het tegenargument van de nieuwe werknemers/ZZP'ers is natuurlijk dat ze meer verdienen en meer eigen baas zijn.
                            Kortom, ze zouden wel gek zijn om het niet te doen.
                            Ik walg hiervan! Enige collectiviteitszin is er niet meer. Het is "ikke, ikke en de rest kan stikken". O.a. hierdoor stijgen de ziektekosten.
                            Maar ja.... velen zullen het met mij oneens zijn. Dat mag..... maar zo denk ik er over.

                            Ik noemde ook de ZZP'ers in de bouw. Die drijven de prijzen nu op naar ongekende hoogten. Goede vaklieden zijn niet aan te slepen en dus rekenen ze een absurd hoog uurloon.
                            Dat heet marktwerking. Ik kan daar heel weinig tegen inbrengen, maar als dadelijk een kladderadatsch komt, en die komt er vroeg of laat, weet ik niet of ik veel sympathie voor die mensen kan opbrengen.

                            En alle zgn. (gedwongen) ZZP'ers in de schoonmaakbranche of bij bijv. transportbedrijven kan ik alleen maar respect hebben. Voor hun was mijn opmerking niet bedoeld. Maar dat gaf ik ook aan!
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Terug naar onze topic.
                              Zojuist ben ik gaan stemmen. Denk dat ik 3 minuten voordat ik het cirkeltje rood kleurde - de potlood mag je tegenwoordig houden - pas definitief wist wie het zou worden.
                              Mijn keuze had als bijkomend voordeel dat ik niet het hele vel hoefde open te klappen.
                              Nu realiseer ik mij echter dat het ook een gemiste kans is geweest.
                              Ik heb geen gebruik gemaakt van een wellicht historische gebeurtenis in Maastricht om het grootste/breedste stemformulier ooit helemaal uit te vouwen

                              Straks kijken of ik op een winnaar (vrees van niet!) heb gestemd.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Nou Pier, een historisch lage opkomst. Ik denk dat je op minder dan 13 partijen uitkomt. Beter dan het veelvoud. Maar die lage opkomst is misschien ook wel door dat veelvoud veroorzaakt. Jammer...

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X