Hallo, ik ben bezig met stamboomonderzoek, en daar bij ook in Maastricht terecht gekomen. Iemand uit mijn familie is in 1931 in Gesticht Severen in Amby geplaatst. Volgens het bevolkingsregister ging ze in 1933 vanuit Amby naar de St Pieterstraat 23.
Ik zag net dat op dit huisnummer nu een verzorgingshuis zit in een modern gebouw, maar wie kan me vertellen wat of wie er in 1933 op dit adres zat?
groetjes uit Groningen,
Marije
Ik zag net dat op dit huisnummer nu een verzorgingshuis zit in een modern gebouw, maar wie kan me vertellen wat of wie er in 1933 op dit adres zat?
groetjes uit Groningen,
Marije
Overeenkomstig de canonieke voorschriften moest hij in 1911 deze functie neerleggen, omdat de gestelde periode van zes jaar afliep. Zijn voornemen om zich in Zuid-Limburg voor de verwaarloosde jeugd in te zetten kwam voort uit zijn relatie net rector J.Hillen. Deze laatste had reeds in 1904, toen hij nog kapelaan was aan de St. Matthias-kerk te Maastricht, een voogdij-inrichting voor meisjes aan de Pieterstraat gesticht, terwijl ook het St. Vincentiusgesticht te Severen-Ambij, dat in 1912 tot stand kwam, grotendeels zijn werk zou worden. Het kostte Hillen weinig moeite zijn vriend te winnen voor het plan ook voor jongens een voogdijgesticht op te zetten, vooral nadat pater Kusters toevallig in de trein een zekere heer Maassen ontmoet had, die op weg was met twee jongetjes naar een gesticht te Heelsum. Het beeld van deze vermagerde en onderkomen kinderen maakte diepe indruk op p. Kusters. Dhr. Maassen verzekerde hem bovendien dat er nog tientallen `van dit kaliber' in Maastricht rondliepen.
. Hoe dat verder zit is op dit moment niet duidelijk, hoewel ze later wel trouwde in Groningen.

Er gaat niks boven Groningen, maar er is ook niks mis met mooi Limburg
Opmerking