Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Later zat daar een tweedehands kledingzaak, naar ik meen Second Hand Rose. De eigenares kwam te overlijden toen zij door een glazen lichtraam in het platte dak stuikte. Daarna kwam er geloof ik een copyshop in, die vooral voor studenten werkte.
Jij zit op de Ezelenmarkt ? Kl. Looiersgracht en wij hebben het over de Kl.Looierstraat
In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.
Bij mijn weten niet Haas, de garage en bijbehorende grond zijn vlug verkocht aan een projectontwikkelaar.
Met als resultaat prachtige appartementen in Kl. Looierstraat en hoek Achter de Molens
Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die zaakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die aakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
En jouw zaak hoek Pieterstraat?
Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
Inderdaad en het gehele terrein is nu eindelijk verkocht en je raad het al,.....er komen appartementen en stadsvilla's
Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
En jouw zaak hoek Pieterstraat?
Om meer specifiek aan te geven wat ik bedoel: daar waar de Ezel staat. Daar tegenover was een copyshop, die volgens mij eerst een supermarkt was. Maar gezien de bouw, moet daar eerder een garage hebben gezeten. Tenminste, als ik het vergelijk met de indeling van andere (voormalige) stadsgarages. Herbenusstraat, Cannerweg, Scharnerweg langs de tunnel, om er een paar te noemen.
Behalve vaste adressen, verdwenen in de loop der jaren ook steeds meer straatverkopers.
Toen wij in de PPW kwamen wonen, kwam er regelmatig een groenteboer langs de deur met nogal kunstmatig bijgekleurd zwart haar, iemand die volgens mij ergens op de Meerssenerweg woonde. Met een Oranje-groen gekleurd Volkswagenbusje.
Willy, werd hij genoemd (waarschijnlijk omdat ie zo heette.....). Die was altijd behulpzaam, en ook al had ie iets niet meer bij zich, Willy was nooit te beroerd om het diezelfde dag nog na te bezorgen, zelfs tot een uur of 9 's avonds.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder een bloemkool wilde hebben, die had ie niet bij zich. Belde ie dus 's avonds aan, MET bloemkool in zijn hand, en vroeg daar dan 6,98 gulden voor.
6 gulden voor het nabezorgen, dus. Mijn moeder heeft hem die bloemkool laten houden.
En dan op Malpertuis en Pottenberg: de man met de handkar, die met groenten en fruit, en later ook met conserven langs de deur ging. Die heeft in de loop der jaren zoveel bij elkaar geschooid, dat hij elk van zijn kinderen een eigen huis heeft kunnen schenken. Ik heb hem voor het laatst gezien medio jaren negentig.
Behalve vaste adressen, verdwenen in de loop der jaren ok steeds meer straatverkopers.
Toen wij in de PPW kwamen wonen, kwam er regelmatig een groenteboer langs de deur met nogal kunstmatig bijgekleurd zwart haar, iemand die volgens mij ergens op de Meerssenerweg woonde.
Willy, werd hij genoemd (waarschijnlijk omdat ie zo heette.....). Die was altijd behulpzaam, en ook al had ie iets niet meer bij zich, Willy was nooit te beroerd om het diezelfde dag nog na te bezorgen, zelfs tot een uur of 9 's avonds.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder een bloemkool wilde hebben, die had ie niet bij zich. Belde ie dus 's avonds aan, MET bloemkool in zijn hand, en vroeg daar dan 6,98 gulden voor.
6 gulden voor het nabezorgen, dus. Mijn moeder heeft hem die bloemkool laten houden.
En dan op Malperthuis en Pottenberg: de man met de handkar, die ook met groenten en fruit, en later ook met conserven langs de deur ging. Die heeft in de loop der jaren zoveel bij elkaar geschooid, dat hij elk van zijn kinderen een eigen huis heeft kunnen schenken. Ik heb hem voor het laatst gezien medio jaren negentig.
Ja Haas ook ik ken Willie die wekelijks bij de kapper zat om zijn haar te verven.
Hij en zijn vrouw hadden nog een groentezaak in de Kasteel Schaloenstraat, hun leven bestond uit werken en potten.
Nee ze hadden geen kinderen
Dan had ik wat Willie betreft, de juiste herinnering, wat die haren betreft. Toevallig heette de friturehouder op het terrein waar aan de spoorweglaan voorheen de reginonale bussen stopten, eveneens Willie, en ook deze Willie deed iets merkwaardigs met zijn haren (ook gitzwart.....), maar het was een andere.
Maar de man van de groentekar, dat was een andere.
Ik had al een vermoeden dat Willie ergens in Nazareth moest wonen, maar wist niet dat dat de Schaloenstraat was. Wel meen ik me te kunnen herinneren, dat daar een groentenzaak zat waar later een reisbureau is gekomen.
Er staat vandaag een artikel in de Leugeneer dat ZOM het laatste jaar slechts een verhaal heeft opgeleverd en misschien de nek wordt omgedraaid, dus weer een verdwenen zaak, Ik kan het artikel er niet bijplaatsen, zit op mijn werk.
Opmerking