Zie ik het nou goed, zijn dat bijna verticale dakpannen op de achtergrond? Als dat zo is, is de bouwstijl van begin/eerste helft vorig eeuw. Dat sluit een heleboel plekken in Maastricht uit.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Boe is dit?
Sluiten
This topic has been answered.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk berichtZie ik het nou goed, zijn dat bijna verticale dakpannen op de achtergrond? Als dat zo is, is de bouwstijl van begin/eerste helft vorig eeuw. Dat sluit een heleboel plekken in Maastricht uit.
Opmerking
-
Sectie C en liberaal.
Maar dat liberaal. Zou dat iets met een woningbouwvereniging te maken hebben? En dan die 'leeuwen'...
Ik laat het even op me inwerken...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
Sectie C is de kadastrale aanduiding voor het gebied tussen Javastraat, Tongerseweg, Ruttensingel, Brouwersweg en Borneostraat. Mariaberg, Indische buurt en bloemenbuurt.
Opmerking
-
Nee, Een wijk van voor de annexatie kan ook. Net als Heer of Heugem. Er is nog een sectie C in Sint-Pieter, maar daarvan vind ik geen details. Er ligt wel een blok met verticale dakpannen tussen de Lage Kanaaldijk en de Papenweg, maar Google maps laat daar geen hek met klimopbladeren zien. Ik zoek nog even verder.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door testuser_md Bekijk berichtBreur maakt het ons niet makkelijk, overigens wel een mooie foto
Opmerking
-
Toen de villa Wyckerveld verkrotte, heb ik nog geprobeerd twee resterende "sphinxen" te redden. Oorspronkelijk bewaakten zijn de trappartijen van de betreffende villa. Echter niemand had interesse de diverse nog oorspronkelijke ornamenten in opslag te nemen. Overigens bleken de wachters schone schijn te zijn. Ze waren hol. Gemaakt van draadwerk en pleisterwerk. De laatste sphinx sneuvelde in een nacht...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtToen de villa Wyckerveld verkrotte, heb ik nog geprobeerd twee resterende "sphinxen" te redden. Oorspronkelijk bewaakten zij de trappartijen van de betreffende villa. Echter niemand had interesse de diverse nog oorspronkelijke ornamenten in opslag te nemen. Overigens bleken de wachters schone schijn te zijn. Ze waren hol. Gemaakt van draadwerk en pleisterwerk. De laatste sphinx sneuvelde in een nacht...
Opmerking
Opmerking