Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zie ik het nou goed, zijn dat bijna verticale dakpannen op de achtergrond? Als dat zo is, is de bouwstijl van begin/eerste helft vorig eeuw. Dat sluit een heleboel plekken in Maastricht uit.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
      Zie ik het nou goed, zijn dat bijna verticale dakpannen op de achtergrond? Als dat zo is, is de bouwstijl van begin/eerste helft vorig eeuw. Dat sluit een heleboel plekken in Maastricht uit.
      Ah, de dakpannen. Niet te missen aanwijzing. Sectie C en liberaal.

      Opmerking


      • Sectie C en liberaal.
        Sectie C is de kadastrale aanduiding voor het gebied tussen Javastraat, Tongerseweg, Ruttensingel, Brouwersweg en Borneostraat. Mariaberg, Indische buurt en bloemenbuurt. https://www.planviewer.nl/percelen/MAASTRICHT/C

        Maar dat liberaal. Zou dat iets met een woningbouwvereniging te maken hebben? En dan die 'leeuwen'...

        Ik laat het even op me inwerken...

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

          Sectie C is de kadastrale aanduiding voor het gebied tussen Javastraat, Tongerseweg, Ruttensingel, Brouwersweg en Borneostraat. Mariaberg, Indische buurt en bloemenbuurt.

          Opmerking


          • Nee, Een wijk van voor de annexatie kan ook. Net als Heer of Heugem. Er is nog een sectie C in Sint-Pieter, maar daarvan vind ik geen details. Er ligt wel een blok met verticale dakpannen tussen de Lage Kanaaldijk en de Papenweg, maar Google maps laat daar geen hek met klimopbladeren zien. Ik zoek nog even verder.

            Opmerking


            • of het rode dorp aan de Maartenspoort, men noemde het de Amsterdamse stijl
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • Detail uit een ansichtkaart collectie GAM.

                Click image for larger version

Name:	Beest.jpeg
Views:	126
Size:	1,4 KB
ID:	104315

                Opmerking


                • of het rode dorp aan de Maartenspoort, men noemde het de Amsterdamse stijl
                  Ik ben er laatst geweest om er foto's te maken. Prachtige architectuur. Maar ik heb er geen voortuin met klimop gezien.

                  Click image for larger version

Name:	P1005199.jpg
Views:	202
Size:	574,4 KB
ID:	104317

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Detail uit een ansichtkaart collectie GAM.
                    Click image for larger version

Name:	Beest.jpeg
Views:	126
Size:	1,4 KB
ID:	104315

                    Opmerking


                    • Het daghet in den oosten.

                      Click image for larger version

Name:	Daghet.jpg
Views:	127
Size:	49,7 KB
ID:	104320

                      Opmerking


                      • Breur maakt het ons niet makkelijk, overigens wel een mooie foto

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door testuser_md Bekijk bericht
                          Breur maakt het ons niet makkelijk, overigens wel een mooie foto
                          Test gelukt? Thorbecke is toch geen onbekend figuur?

                          Opmerking


                          • Thorbecke is toch geen onbekend figuur?
                            Maar het Thorbeckeplantsoen moest ik toch echt opzoeken. De gevraagde plek is rechts aan het begin van de straat, gezien vanaf de Meerssenerweg. Het pand heeft een schitterend dak, al was me dat nooit eerder opgevallen.

                            Opmerking


                            • Toen de villa Wyckerveld verkrotte, heb ik nog geprobeerd twee resterende "sphinxen" te redden. Oorspronkelijk bewaakten zijn de trappartijen van de betreffende villa. Echter niemand had interesse de diverse nog oorspronkelijke ornamenten in opslag te nemen. Overigens bleken de wachters schone schijn te zijn. Ze waren hol. Gemaakt van draadwerk en pleisterwerk. De laatste sphinx sneuvelde in een nacht...

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Toen de villa Wyckerveld verkrotte, heb ik nog geprobeerd twee resterende "sphinxen" te redden. Oorspronkelijk bewaakten zij de trappartijen van de betreffende villa. Echter niemand had interesse de diverse nog oorspronkelijke ornamenten in opslag te nemen. Overigens bleken de wachters schone schijn te zijn. Ze waren hol. Gemaakt van draadwerk en pleisterwerk. De laatste sphinx sneuvelde in een nacht...
                                Jawel, jullie zijn er kennelijk uit. En ik begrijp dat het gaat om Villa Wijkerveld. Maar kunnen we nu ook even het totale plaatje zien?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X