Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Dan maar gelijk een nieuwe zoekvraag.
    Niet echt een plaats waar ik veel wandelaars verwacht, maar wie weet.

    Deze steen heeft een broertje/zusje die ongeveer 5-6 meter van hem vandaan staat.
    Ik vermoed dat deze twee stenen oorspronkelijk ergens in de binnenstad hebben gestaan en zijn verplaatst!



    Ik denk dat de nauwelijks zichtbare achtergrond toch veel zal verraden...... succes!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Jongetje met klarinet?

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
        Jongetje met klarinet?
        Met de aantekening dat ik echt niet weet wat dit beeld moet voorstellen noch dat ik weet wie de maker is, maar met de wetenschap waar het beeld momenteel staat en het vermoeden waar het oorspronkelijk heeft gestaan, kan ik vrijwel met zekerheid zeggen dat het geen jongetje is en het zeker geen klarinet dan wel een ander muziekinstrument is.

        Misschien zegt de rechterarm meer over de symboliek van het beeld dan hetgeen in de linkerarm wordt vastgehouden.
        Maar ik weet het ook niet zeker!
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Opmerking


          • Dat lijken twee parkeerplaatsen gescheiden en vers aangelegd wegens de vergeten steen resten en het schoon hekwerk.
            Achter de Sphinx richting de afgebroken feestzaal van Architect Dielemans.

            wacht effe, dat lijkt een militair met wapen, ergo poort gebouw
            welke hebben we met parkeerplaatsen en Kazerne?
            Last edited by Antonius; 13 januari 2021, 09:23.
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • Bovenstaande analyses van mevr. Evers en Antonius geven best wel veel houvast.
              Maar een zoektocht richting kazernes en militair zal niet helpen.

              Wellicht dat onderstaand broertje van het beeld meer duidelijkheid zal geven.
              De beelden staan op pakweg 5-6 meter van elkaar. De achtergrond van onderstaand beeld, gecombineerd met het oorspronkelijke beeld, geven wellicht wat aanwijzingen.

              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Is dat een afbouwhamer?

                Volgens Pier verwacht hij weinig wandelaars op deze locatie. Ik heb dus gezocht op bedrijventerreinen ten oosten van de Molensingel en in de Beatrixhaven. Daar heb ik het niet gevonden. Ik dacht eigenlijk aan het NS station-Noord, want ik ben daar nog nooit geweest. Ik heb het echter niet kunnen vinden op de Streetviewkaart van Google. Bedenk echter, dat ik geen held ben in dit soort computerapps.

                Opmerking


                • Nou, na een zoektocht van 2 dagen heb ik gevonden waar de foto van Pier is genomen.
                  dit is namelijk aan de willem alexanderweg , naast de sligro, ingang Enexis.

                  overigens ben ik nieuw hier,

                  Mulder aangenaam.

                  Opmerking


                  • WOW, helemaal juist, Mulder2206. Ik heb duidelijk geen fotografisch geheugen, want al kom ik er weinig, ik had de Sligro toch moeten herkennen. Hierbij een foto van de situatie: https://www.google.com/maps/@50.8690...7i16384!8i8192https://forum.mestreechonline.nl/for...beelden-enexis
                    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 14 januari 2021, 12:53. Reden: correctie nam MO-lid

                    Opmerking


                    • Heel goed Mulder2206.
                      Bijna evident dat dat Oker kleurige gebouw niet in de stad zelf staat, maar in de Beatrixhaven.
                      benieuwd wat er nu gezocht moet worden.
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • Proficiat Mulder 2206

                        En welkom op ons forum

                        Zoals Mevr. Evers al aangaf mag je zelf nu een zoekplaatje plaatsen!
                        Ik moet wel toegeven dat het niet heel eenvoudig is een plaatje goed op ons forum te zetten.
                        Dus als het niet lukt horen wij het wel. Dan kunnen we je helpen.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                          Mooi opgemerkt!
                          Ik wist dit echt niet.
                          Ik had het vermoeden dat ze afkomstig zijn van het inmiddels gesloopte kantoor van de Nutsbedrijven aan de Maagdendries.
                          Hoe ik daarbij kom weet ik niet!
                          Ik heb wat hulptroepen ingeschakeld en stel voor dat we over deze beelden/reliefs verder discussieren in de door destijds door Toller opgemaakte topic.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Beste Speurneuzen,

                            ik heb een volgende zoekopdracht voor jullie.
                            misschien voor sommige een easy to find.
                            ben benieuwd ! succes!

                            Click image for larger version  Name:	image_4773.jpg Views:	10 Size:	166,4 KB ID:	102464

                            ook zou ik natuurlijk graag meer info willen over dit beeld , mocht iemand deze vinden !
                            Last edited by Pier; 16 januari 2021, 14:03.

                            Opmerking


                            • Opmerkelijk oude en grote bomen op de foto van Mulder2206
                              De huizen die je door de bomen ziet komen me wel bekend voor.......

                              Op wikipedia 'Lijst van beelden in Maastricht 'staat dit beeld (nog!) niet.
                              https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_..._in_Maastricht.
                              Last edited by Pier; 16 januari 2021, 14:15.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • http://www.maastrichtsegevelstenen.n...n/P1020499.JPG

                                Plantsoen Lucassingel Click image for larger version

Name:	P1020499.jpg
Views:	246
Size:	286,9 KB
ID:	102467
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X