Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
    Een vergelijkbare muur gevonden langs de Ursulinenweg, maar zonder die poort. Dat kan, Google Streetview is niet helemaal actueel
    De afgebeelde garagepoort moest wijken i.v.m. een aantal "verbouwingen". En nu dus het toetje. Over smaak valt te twisten. Maar ik gun iedereen zijn ding.

    Het equivalent aan de Recollectenweg:

    Click image for larger version

Name:	DSC07353.JPG
Views:	126
Size:	127,9 KB
ID:	103620
    Last edited by Breur; 11 juni 2021, 09:08.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      De afgebeelde garagepoort moest wijken i.v.m. een aantal "verbouwingen".
      Hoe verhoudt zich dit tot het volgende?


      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Je plaatst een zelf gemaakte foto (dus niet afkomstig van andere websites, blogs, facebook e.d.) van een bestaande situatie/gebouw/kunstwerk e.d. openbaar toegankelijk in Maastricht.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht

        Hoe verhoudt zich dit tot het volgende?
        Ik begrijp je niet Ingrid. De door mij geplaatste foto's zijn eigen gemaakte foto's van bestaande situaties vanaf de openbare weg gefotografeerd.

        Opmerking


        • 'de afgebeelde garagepoort moest wijken in verband met een aantal verbouwingen', had ik hem dus momenteel niet meer kunnen vinden. En het was toch de bedoeling dat het een bestaande situatie zou zijn?

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
            'de afgebeelde garagepoort moest wijken in verband met een aantal verbouwingen', had ik hem dus momenteel niet meer kunnen vinden. En het was toch de bedoeling dat het een bestaande situatie zou zijn?
            "De afgebeelde garagepoort moest wijken in verband met een aantal verbouwingen" was een reactie op de posting van Peter: "Een muur gevonden langs de Ursulinenweg, maar zonder die poort." De nieuwe toeganspoort (de geplaatste Boe?) staat er nu ongeveer 3 weken. Google Streetview is gelukkig nog niet "God ziet alles" wat ook niet alles was. ?

            Opmerking


            • Tja, de zoekende medemens, het zit hem niet mee.

              Een strategie is om wandelend of fietsend de hele stad na te gaan in de hoop dat je het vindt. Maar dat werkt natuurlijk niet. Dus Google Maps en Streetview.

              Daar zit meteen het risico dat het zoekplaatje ouder is dan de weergave van Google. We hebben het wel eens gezien met foto's uit de jaren 70. En ook is het risico dat het zoekplaatje nieuwer is dan de weergave. Zoals nu. In beide gevallen wordt het zoeken bijzonder lastig en frustrerend.

              Het zou al heel veel helpen als degene die het zoekplaatje plaatst zich hiervan bewust is. Controleer dus even of jouw zoekopdracht te vinden is met Google en of de afwijking niet te groot is. Maar maak het vooral niet te gemakkelijk.

              De laatste opdracht van Breur was te vinden. Daar ligt ook meteen de boodschap aan de zoekers: ga niet teveel af op details, maar hou ook andere dingen in beeld. In dit geval de muur, het wegdek of de bomen bijvoorbeeld.

              Ik vind het nog steeds een erg leuk spel, er is ook altijd een goede oplossing. Morgen een nieuwe...

              Opmerking


              • Dit was het beginpunt. Het eindpunt lag in het centrum.

                Click image for larger version

Name:	P1003482.jpg
Views:	182
Size:	526,4 KB
ID:	103628

                Opmerking


                • Dat heeft wel heel erg veel weg van de toegangspoort tot de Servaas bron.

                  Opmerking


                  • Dat kan goed kloppen, Gied, want die is het ook.

                    Opmerking


                    • Ik was er al bang voor. Ik zal dadelijk een "verse" foto maken en plaatsen. Maar ik moet even wachten op de juiste lichtinval.

                      Opmerking


                      • Een witte muur, al wat ouder, en ja deze foto is zojuist gemaakt. ?

                        Opmerking


                        • Opmerking


                          • Click image for larger version

Name:	IMG_20210613_171406.jpg
Views:	189
Size:	803,1 KB
ID:	103636

                            Opmerking


                            • Peter zo beter? Op mijn computer zag ik hem wel maar op de telefoon was verdwenen. Succes!

                              Opmerking


                              • Peter zo beter?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X