Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • In betreffende straat is een vakhandel gevestigd.

    Opmerking


    • Breur volges miech steit diene voiture in de Elisabeth Strouvenlaan.....
      Ik peer 'm

      Opmerking


      • En Lambriecht Hamelers woonde er rond 1647 in de buurt!

        Opmerking


        • Ik heb nog geen idee, maar een hele leuke opgave.

          Wat zie ik?
          Een huis van pakweg de jaren kort na de oorlog.
          De auto's voor het huis staan parallel aan de weg geparkeerd, terwijl de auto's aan de overzijde dwars op de rijrichting staan geparkeerd.
          Dat is niet vaak het geval. Daarmee valt bijv. de Glacisweg, de Sint. Hubertuslaan, de Van Heylerhoflaan en nog een paar straten in Sint. Pieter per definitie af.
          De auto van Breur wordt kennelijk bewaakt door een persoon die om zich heen kijkt naar mogelijk naderend (verkeers)gevaar.

          En wat moet ik verstaan onder een vakhandel en wie was Lambriecht Hamelers?

          Ik ben hard op zoek.......
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Graaf van Waldeckstraat!
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • De foto is natuurlijk gemaakt van buiten af. Je ziet dus een spiegeling en de fotograaf zelve zijnde de bestuurder van betreffende auto, evenwel op het moment suprême natuurlijk niet. Een vakhandel is bijvoorbeeld een handel in begrafenisbenodigdheden, een handel voor een specifieke branche dus. Lambriecht is de 7de grootopa van mij en zijn woonplek verwijst naar de vakhandel! Parel zit in de verkeerde straat en Pier heeft iets ontkend wat goed is.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                (....)Pier heeft iets ontkend wat goed is.
                Helder!
                Het is dus op Sint Pieter, in een straat met dwars- en parallel geparkeerde auto's en een vakhandel.
                Dat kan het alleen de Lage Kanaaldijk zijn!
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Peerke heeft 'm gepeerd en terecht. De Lage Kanaaldijk is op zich wel een goede straat maar niet de juiste in combinatie met de geplaatste boe. Denk eens aan Deken en vak. De vakhandel staat n.b. op google streetview. Burgemeesters en pillen. .

                  Opmerking


                  • Overigens: de handel in damesvlees ver door op de Lage Kanaaldijk kun je wellicht vakhandel noemen.

                    Opmerking


                    • Glacisweg 33 is het huis dat je ziet in onderstaande weerspiegeling

                      Last edited by Pier; 7 april 2015, 23:18.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Dat is inderdaad correct Pier. De vakhandel is vakkleding Ceulen (bedrijfskleding). Deken naar stof en indirect naar kleding. Burgemeester verwees naar Ceulen. Pillen naar de apotheek SInt Pieter waar naast zich het betreffende raam bevindt. Lambriecht woonde Op den Deken en dat grondstuk bevond zich ongeveer tussen de Observantenweg en de Glacisweg en Den Deken heeft tegenwoordig de garage-ingang aan de Glacisweg.

                        Opmerking


                        • Bij deze dan maar een nieuwe "Boe is dit?"



                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Dit is de achter/zijgevel van de highlander op de Brandenburgerweg. Peerke is 'm dit keer niet gepeerd
                            Ik peer 'm

                            Opmerking


                            • Nou Peerke,

                              Dat is snel

                              Jij mag de volgende opgave plaatsen.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Boe is dit daan? Iech zal 'ne tip geve. Ouch al veul iech miech in hart en neere Mestreechteneer, iech bin es "metsetrekker" gebore in dees straot.

                                Iech hoop tot dit soort foto's ouch maag!
                                Ik peer 'm

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X