Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Het stadspark "vroeger"

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Prachtig park was 't toch. En nog steeds hoor. Als straks een stuk van de Tapijn erbij getrokken wordt, krijgt het misschien weer dezelfde omvang als vroeger.

    Zijn de foto's uit eigen collectie, Harrie? Zo ja, complimenten voor zo'n mooie collectie! Zo nee, misschien even de bron er bij zetten (voordat we gedonder krijgen)?
    Dank je wel en ja: de scans zijn bijna allemaal afkomstig uit eigen verzameling (slechts een scan is afkomstig van een andere verzamelaar uit het buitenland, die niet genoemd wil worden en die ik ook gratis scans van mijn verzameling toestuur).

    Ter info: ik ben geen verzameleer, tenminste geen echte ansichtkaart verzamelaar, maar vind af en toe wat zaken (zoals in dit geval deze paar foto's en ansichtkaarten) mooi ter "visualisatie" bij een aantal boeken over Maastricht die ik heb en koop ze dan soms.

    Opmerking


    • #47
      Het stadspark "nu"

      Het is mooi om te lezen hoe het vroeger was, respect voor alle bijdragen en ook foto's en de geschiedenis over het park.

      Maar die beperkte tijd dat ik dat als Maastrichts kind beleefde en met gedeelde trots daarna nog vaak bezocht heb is inmiddels toch wel omgeslagen in een hoofdschudden en er snel doorheen lopen.

      Het park ligt er toch echt heel slecht bij.

      Al jaren geleden zag ik aan PoortWaerachtig de Plaquette over de Stichting en dacht nog wie is die stichting waar vindt men contact over het wel en wee van ONS stadspark.

      Een beeldje / sculptuur hier of daar dat geplaatst en illegaal ontvreemd is lijkt mij minder relevant dan het algehele aanzicht en de uitstraling van ONS stadspark.

      Modder en slijk (pure vogel stront en overbemesting) aan de oevers van de Jeker alsook dat zeer onderkomen Hertenkamp lijken toch net zo als de bruine Vijvers een teken aan de wand voor erg slecht onderhoud.
      Ja dat onderhoud kost wat.

      Heeft die stichting statuten en jaarrapporten?

      Maar misschien is er nog een burgerinitiatief mogelijk met financiële bijdragen opdat er weer eens een gras sprietje en in de toekomst helder water te zien is.
      En misschien iets minder maar vrolijkere beestjes op de weide.

      Een goed doel dat voor het Preuvenemint Comité eens overdacht kan worden.
      Geld voor het stadspark.
      Ook Privé initiatief en de CO2 balans, dus Qpark geef eens weloverwogen een paar centen aan het aanzien van Maastricht.

      Als je voor 2018 de stad Maastricht wilt profileren als culturele Hoofdstad met zo'n park en haar toestand, tja vergeet het dan maar. Dat is als weegfactor overduidelijk een zeer groot gemis. Naast Cultuur ook Natuur die hier gecultiveerd moet worden.

      met vriendelijke groeten





      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • #48
        Beheer Stadspark

        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Al jaren geleden zag ik aan PoortWaerachtig de Plaquette over de Stichting en dacht nog wie is die stichting...
        Ik meen dat die plaquette is opgehangen door de Stichting Maastricht Vestingstad. Ik geloof niet dat deze verder iets van doen heeft met het Stadspark als geheel. En dan heb je nog de Stichting Dierenpark Maastricht (of zoiets), maar die heeft ook maar een klein deel onder haar beheer. In principe ligt de bal bij de gemeente, denk ik.

        Opmerking


        • #49
          Clio dank u

          Dank je wel voor je antwoord,
          kijk dat is dus ook een deel van het probleem, "wie is verantwoordelijk"
          denk echter niet dat ze je bij navraag na een week al een antwoord kunnen geven

          ze weten het godver...me zelf ook niet.
          allemaal onderverdeeld en niemand heeft / hoeft verantwoording af te leggen

          we zoeken verder...
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • #50
            Ik weet niet precies wat Antonius zoekt, maar dat niet bekend zou zijn wie verantwoordelijk is voor wat, leek me toch een beetje gortig. Dus een telefoontje gepleegd naar het gemeentehuis.

            Een buitengewoon bereidwillige telefonist pleegde enige ruggespraak achter de schermen, hetgeen opleverde dat de heer Harold Hardy momenteel eindverantwoordelijke is voor het stadspark. Of dat alleen de groenvoorziening betreft, of ook de toestand van paden, vijvers, monumenten, beelden, bruggen, hertenkamp etc., kan Antonius misschien beter zelf even navragen (zie de p-mail).

            Wat betreft de historische component denk ik dat de afd. Erfgoed verantwoordelijk is, dus drs. S. Minis en consorten.

            Opmerking


            • #51
              Dank Clio,
              wellicht dat ik de gegevens ook gevonden zou hebben
              maar soms is ook degene die het telefoontje pleegt belangrijk om die bereidwilligheid aan te treffen.
              ik klink wellicht aan de lijn te amsterdams qua accent
              mvg
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                ZakelijkDansen in het Park, dansen voor senioren

                Geplaatst op 19 July 2012
                Tags: D'n Hiemel, Dansen in het park, Dansen voor 50+, gouwe ouwe

                Senioren kunnen samen gezellig terug in de nostalgische tijd en dansen op gouwe ouwe muziek, tijdens “Dansen in het Park”.
                d’n Hiemel

                Dansen voor 50 plussers in d’n Hiemel.
                Zaterdag 21 juli
                Aanvang: 19.00uur
                Entree: € 5,- (incl. 1 consumptie en hapjes)
                Plaats: D’n Hiemel / Sint Bernardusstraat24 A
                www.danseninhetpark.nl
                Wat leuk, ik meende olijfje ook een paar X gezien te hebben
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #53
                  uh

                  Beetje ruime interpretatie van het stadspark.

                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #54
                    stadspark

                    hallo breur, sjiek jong dat filmke.
                    iech kin miech nog herinere dat mam vreuger met miech noa 't park ging en daan koos iech doa lekker fietse op de baon.
                    zelf woende veer in de jekerstaot in 'n zaak vaan de brandbeer brouwerij zoe kwaom iech oach hiel deks met pap in 't stadspark um doar beer en sinalco limenaad te breenge, es iech doar on teruk deenk wat woar dat toch unne sjoene tied , kriege veer noets mie .

                    mvg; john anten

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X