Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tapijn Kazerne: zo?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    De Werkgroep Tapijn wil in het najaar een bijeenkomst beleggen om de stand van zaken betreffende de toekomst van het kazernecomplex te bespreken.

    Ruim een jaar na het Burgerinitiatief “Van legergroen naar parkgroen” (met meer dan 1000 ondertekenaars) blijkt er nog van alles (on)mogelijk met het kazernecomplex aan de Prins Bisschopsingel. Wat gebeurt er precies? De Maastrichtse gemeenschap en de initiatiefnemer Werkgroep Tapijn tasten nog steeds in het duister. Hoofdrolspelers Rijk, Gemeente en Universiteit wekken voortdurend de indruk dat ze er niet uitkomen.



    meer op maastrichtaktueel; http://www.maastrichtaktueel.nl/de-tapijn-park-bouwput/

    Opmerking


    • #32
      Als er niet iemand geld / winst gezien zou hebben in de perfekte en waardevolle "stasis" van de Tapijn kazerne dan zou geen hond ernaar gekraaid hebben....
      Een hond die kraait is al een unicum.

      Dit is een vastgoed oorlog surplus.
      Met een paar Lobbyisten welke op de lange termijn erg veel rendement zien.
      Dat is niet uw of jouw rendement en zelfs niet een voordeel voor Uni-vers-siteit stad Maastricht.
      Dat is geschoemel exponentieel, welk Maastricht stadskas aanboort.

      die dat niet begrepen heeft is een ongeschikte volksvertegenwoordiger.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Als er niet iemand geld / winst gezien zou hebben in de perfekte en waardevolle "stasis" van de Tapijn kazerne dan zou geen hond ernaar gekraaid hebben....
        Een hond die kraait is al een unicum.

        Dit is een vastgoed oorlog surplus.
        Met een paar Lobbyisten welke op de lange termijn erg veel rendement zien.
        Dat is niet uw of jouw rendement en zelfs niet een voordeel voor Uni-vers-siteit stad Maastricht.
        Dat is geschoemel exponentieel, welk Maastricht stadskas aanboort.

        die dat niet begrepen heeft is een ongeschikte volksvertegenwoordiger.
        Normaal zijn het de hanen die kraaien en de mensen wakker maken.

        Hopelijk ook de Mestreechteneren in deze.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          Als er niet iemand geld / winst gezien zou hebben in de perfekte en waardevolle "stasis" van de Tapijn kazerne dan zou geen hond ernaar gekraaid hebben....
          Een hond die kraait is al een unicum.

          Dit is een vastgoed oorlog surplus.
          Met een paar Lobbyisten welke op de lange termijn erg veel rendement zien.
          Dat is niet uw of jouw rendement en zelfs niet een voordeel voor Uni-vers-siteit stad Maastricht.
          Dat is geschoemel exponentieel, welk Maastricht stadskas aanboort.

          die dat niet begrepen heeft is een ongeschikte volksvertegenwoordiger.
          U slaat de spijker op zijn kop.
          Politiek spel ,
          het belang van de inwoner van de stad is onder geschikt
          vele maastrichtenaren zouden blij zijn met deze lokasie vooral ouderen
          alles op loop afstand zowel park als centrum.
          nee deze ouderen worden weg gestopt in malberg/heugem enz..

          heeft men wel eens stil gestaan hoe veel ouderen het fijn zouden vinden.(deze ruimte ombouwen oa app.. senoiren woningen.)
          of
          oa in de mooie app op de markt (alleen voor studenten)

          als ze s,avonds konden genieten van hun uitzicht.
          nee stop ze maar weg.
          oud/versleten/ en kosten alleen maar geld..

          Er zijn maar weinig volks vertegenwoordigers en die draait men de strot om.

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
            Normaal zijn het de hanen die kraaien en de mensen wakker maken.

            Hopelijk ook de Mestreechteneren in deze.
            ja sorry, je hebt gelijk ik mix wel eens de Bremer Musikanten
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
              U slaat de spijker op zijn kop.
              Politiek spel ,

              Er zijn maar weinig volks vertegenwoordigers en die draait men de strot om.
              politici hebben zelf geen geld... om te besteden aan projecten enkel veel te veel tijd
              politici krijgen geld voor hun aanwezigheid.

              Als het al onze Stadskas is die men beheerd dan moest men eens weten hoeveel euroos er verzand zijn in al die fraaie plannen die geen doorgang hebben gekregen de laatste 5 jaar.
              (misgelopen leges voor bijvoorbeeld Belvédère)

              Die Euroos die elders hoogst noodzakelijk beter besteed zouden zijn.

              Een kans voor de Tapijn Kazerne zou kunnen zijn dat men "Urban Villas" voor de superrijken bouwt die graag in Maastricht willen wonen. Inclusief de status belastingvrij (waarom wonen de welvarende Maastrichtse families nu in België).

              Maar dan ook alle hekwerken weg en de Openbare inrichting is publiek. (voor wat hoort wat)
              mvg
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #37
                Maastricht.dichtbij noemt het 'een dialoogavond'.

                Opmerking


                • #38
                  “Dit gebied is goud waard voor de stad Maastricht. Daar moeten we zeer weloverwogen en doordacht mee omgaan. Daar hoort ook een serieuze discussie over een parkeergarage bij.” Jo Coenen
                  Ik ben het hier zeer mee eens. Ik vind wel dat men teveel wil met dit gebied. Én campus, én parkeervoorziening én park/recreatie, én stadsentree/aanlooproute. Op een gegeven moment is het wensenlijstje een bijna onmogelijke opdracht er nog chocola van te maken (zelfs voor een gerenommeerd architect). Een voorbeeld het Mosea Forum (arch. Jo Coenen) is ook deels mislukt mn. de Gubbelstraat, waar winkels en busroute elkaar in de weg zitten)
                  Last edited by ; 29 mei 2013, 11:28.

                  Opmerking


                  • #39
                    De fietsersbond heeft zich inmiddels ook gemeld. En Big Benny gaat de politiek in.

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                      “Dit gebied is goud waard voor de stad Maastricht. Daar moeten we zeer weloverwogen en doordacht mee omgaan. Daar hoort ook een serieuze discussie over een parkeergarage bij.” Jo Coenen
                      Ik ben het hier zeer mee eens. Ik vind wel dat men teveel wil met dit gebied. Én campus, én parkeervoorziening én park/recreatie, én stadsentree/aanlooproute. Op een gegeven moment is het wensenlijstje een bijna onmogelijke opdracht er nog chocola van te maken (zelfs voor een gerenommeerd architect). Een voorbeeld het Mosea Forum (arch. Jo Coenen) is ook deels mislukt mn. de Gubbelstraat, waar winkels en busroute elkaar in de weg zitten)
                      ik weet niet waar die quote van Jo Coenen vandaan komt, maar alla.

                      Men beseft toch dat men heel veel geld moet investeren om die waarde eruit te halen?
                      Men beseft toch ook dat er geen enkele ontwikkelingen meer plaatsvinden op gebied van de Bouw in Nederland?
                      Men beseft, indien men in het wereldje van Bouwen en verdienen z'n voelsprieten heeft, dat allen hun onroerend goed portefeuille zijn aan het herwaarderen?
                      Maar goed dat het nu in Handen is van de RUL en niet de Gemeente Maastricht.

                      En als men de discussie nu enkel op een parkeergarage aanstuurt (met wat jödeldödel er boven gebouwd) beseft men toch ook dat het misschien wel meer kost dan de A2 tunnelbak, of niet soms?

                      onhaalbaar / compleet ridicule.

                      -alles wordt afgebroken, alle park en natuur aspecten zullen worden verstoort.
                      -bomen rooien (kappen)
                      -gebouwen waar enkelen een historische waarde aan toedichten zullen eerst weg moeten

                      En noem maar op...

                      Ja ondergrondse aardmannetjes die dat allemaal voor niks doen en perfect uitvoeren bestaan helaas niet! (een hoog Hobbit gehalte met feeën en rijke Koningen)

                      Als je ooit infrastructurele aankoppelingen hebt mee moeten plannen / ontwerpen met een dergelijke vierbaans straat en de goede ingangen voor een parkeer garage zonder "nog meer belasting van de Hertogsingel" zou je wel anders denken.

                      onhaalbaar / compleet ridicule.

                      dan is de zin :
                      Daar moeten we zeer weloverwogen en doordacht mee omgaan.
                      inderdaad een terechte opmerking.

                      en als werkeloos architect zeg je niets anders dan nodig.

                      mvg

                      edit: o ja even dit nog, ondergronds parkeren is een factor 20 maal duurder dan bovengronds gebouwd parkeren zonder grondwater problemen
                      Last edited by Antonius; 30 mei 2013, 18:13.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        En Big Benny gaat de politiek in.
                        Hei kammeroad, doot mit alle boetelenjers droet......


                        Dan kun je nog beter een corrupte van Rey in het kwadraat hebben.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          De woorden proef en experiment hoor je steeds vaker. Het is dus vrijblijvend.

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton

                            topic 42
                            gr .

                            driehonderd meter verder op begint men na de vakantie met een ondergrondse parkeerplaats
                            groter dan de vrijthof garage.
                            klevarie terrein.
                            7 externe links wat moet ik daarmee?

                            en wat heeft klevarie met de Tapijnkazerne van doen?

                            Wat men als alternatief kan voorstellen, is een bovengrondse parkeergarage aanleggen.
                            Dus alles plat walsen tussen de hekken van de kazerne, een beetje straatwerk en vet verdienen per uur parkeertijd. RUL neem je winst.

                            Dan na 10 jaar met al die winst een mooi plan ontwikkelen op het terrein.

                            Na 10 jaar is het autoverkeer enkel nog ofwel elektrisch ofwel helemaal gedaan!
                            Dat zand van Q+P in de ogen is eruit gewreven na 10 jaar en zinvolle plannen kunnen ontwikkeld worden...

                            Een beetje investeren in een VISIE dus een prijsvraag kan helpen. @RUL
                            Dat behelst dus ook de suggesties of er een amateurkunst platvorm zou kunnen komen.
                            Zonder respect en honorering voor Visionaire Plannen komt er niets van, met andere woorden; maak er een Prijsvraag van.

                            mvg
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #44
                              oké dank voor de reactie
                              je vat het echter weer persoonlijk op, sorry was niet zo bedoeld
                              ik denk ik word redemptorist van af nu.
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #45
                                achterste van je tong

                                tja
                                daar heb ik dus geen boodschap aan.
                                ik heb niemand gemachtigd een afkoopsom uit te keren ( u wel? )
                                dat riekt naar verkiezers bedrog

                                ook die het t.z.t. analyseren of een dergelijk contract rechtmatig en wettig zijn komen er wel op.

                                de Gemeente mag niet eens zo lang contracten gestand doen met q-park.
                                tout a fait

                                we zien wel wie het strijdbijl oppakt.
                                mvg
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X