Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tapijn Kazerne: zo?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    foto's

    hierbij een aantal foto's
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #17
      foto's

      en nog een paar
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #18
        Misschien on topic,
        hadden we ook maar een partij die zich druk maakte
        om de ouderen.
        het tapijn karzerne is een goede ligging voor senioren
        woningen.
        het park het centrum enz
        (nee worden weg gestop aan de rand van maastricht.)
        ook calvarie wordt uit gekleed.
        de mensen worden geplaats in malberg en heugem.:(

        Opmerking


        • #19
          foto's

          en de laatste reeks ;-)
          Bestanden bijvoegen

          Opmerking


          • #20
            Als de Tapijn niet voor oude van dagen kan worden gebruikt is de atletiekbaan aan de overzijde van tapijn wellicht een optie? Wat gebeurd daar anders mee?

            Tapijn oud;

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door benpeters Bekijk bericht
              en de laatste reeks ;-)
              mooi ( ben) daar hoef je niet veel te veranderen
              leuke kantine
              prima om te kaarten of te babbellen,
              een doorgang naar het park
              en we kunnen de eendjes voeren.

              zal nog net een leuke opmerking van equinox

              ja via het tunneltje kunnen we veilig aan de overkant gaan
              sporten (oa rolators)

              Opmerking


              • #22

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                  Misschien on topic,
                  hadden we ook maar een partij die zich druk maakte
                  om de ouderen.
                  het tapijn karzerne is een goede ligging voor senioren
                  woningen.
                  het park het centrum enz
                  (nee worden weg gestop aan de rand van maastricht.)
                  ook calvarie wordt uit gekleed.
                  de mensen worden geplaats in malberg en heugem.:(
                  Die partij heet de seniorenpartij. Maar die vergeet ook wel weer eens het een en ander als ze moeten stemmen.... (we zijn dan een goede coalitiepartner).

                  Maar ff serieus, er zijn wel degelijk ontwikkelingen mbt "senioren". Alleen, wanneer je ontwikkelingen goed volgt zou je weten dat "ouderen" steeds langer in hun eigen omgeving willen blijven wonen, en niet meer per definitie in een seniorencomplex terecht willen. Op de Maagdendries bijvoorbeeld worden grondgebonden woningen ontwikkeld (waar eerst hoogbouw ontwikkeld zou worden) waarbij deze woningen enerzijds door woningbouwvereniging gebouwd worden, en anderzijds door een projectontwikkelaar. De bedoeling is dat deze ontwikkelaar de woningen te woon bouwt. Dit zal binnenkort ook een keer in de krant komen te staan, maar wat dat inhoudt is dat er met de bouw gestart wordt voordat ze allemaal verkocht zijn.Als er dan woningen nog niet verkocht zijn op het moment dat ze klaar zijn zullen ze als huurhuis ingezet gaan worden. Dit zullen geen "stadsvilla's" worden maar in een prijsklasse rond de twee ton.

                  Opmerking


                  • #24
                    Prima Ben

                    Ik mis alleen de sportza(a)l(en) en de sauna!
                    Zijn die al ontmanteld?
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #25
                      ansicht

                      De ansichtkaart triggerde me ;-)
                      Bestanden bijvoegen

                      Opmerking


                      • #26
                        Is dat alleen op het conto van de Seniorenpartij te schrijven? :(
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door benpeters Bekijk bericht
                          Die partij heet de seniorenpartij. Maar die vergeet ook wel weer eens het een en ander als ze moeten stemmen.... (we zijn dan een goede coalitiepartner).

                          Maar ff serieus, er zijn wel degelijk ontwikkelingen mbt "senioren". Alleen, wanneer je ontwikkelingen goed volgt zou je weten dat "ouderen" steeds langer in hun eigen omgeving willen blijven wonen, en niet meer per definitie in een seniorencomplex terecht willen. Op de Maagdendries bijvoorbeeld worden grondgebonden woningen ontwikkeld (waar eerst hoogbouw ontwikkeld zou worden) waarbij deze woningen enerzijds door woningbouwvereniging gebouwd worden, en anderzijds door een projectontwikkelaar. De bedoeling is dat deze ontwikkelaar de woningen te woon bouwt. Dit zal binnenkort ook een keer in de krant komen te staan, maar wat dat inhoudt is dat er met de bouw gestart wordt voordat ze allemaal verkocht zijn.Als er dan woningen nog niet verkocht zijn op het moment dat ze klaar zijn zullen ze als huurhuis ingezet gaan worden. Dit zullen geen "stadsvilla's" worden maar in een prijsklasse rond de twee ton.
                          Ja( Ben) het enige wat ik op jouw bovenste regel kwijt wil is alle mensen die naar een renbaan gaan.
                          Denken dat ze op het goede paard gewed hebben
                          (helaas)

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Prima Ben

                            Ik mis alleen de sportza(a)l(en) en de sauna!
                            Zijn die al ontmanteld?
                            ik heb niet overal foto's van gemaakt. er worden namelijk een groot aantal kamers bewoond, en uit privacy-redenen heb ik daar geen foto's gemaakt. Een sportzaal kan ik me echter niet rappeleren ;-) En een sauna zal ongetwijfeld meegegaan zijn met de afcenters.. Wat over het algemeen opvalt is dat er veel achterstallig onderhoud is en dus veel moet gebeuren. Veel van de oude glorie is in de loop der jaren aangepast (verlaagde plafonds in de slaapzalen etc.) en zal veel gaan kosten. Daarnaast zie je echter de stook/energie voorziening die je bij wijze van spreken direct weer aan kan zetten. Hetzlfde geldt voor de bunker. Maar bijvoorbeeld de garages, met een 1-steens muurtje met gaten erin zou je direct moeten slopen. Als je dan bij de hoofdingang het tankstation ziet, denk ik gelijk al een een hoop vervuilde grond.....
                            Bestanden bijvoegen

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox
                              In Amsterdam zijn projectontwikkelaars vorig jaar begonnen met de bouw van 1543 studentenwoningen.
                              De woningmarkt ligt hier ook op z'n gat. Bijna niemand koopt meer. Dus gaan de projectontwikkelaars op zoek naar andere lucratieve projecten. Voor een studentenkamer van 20m² vang je toch al gauw 400 euro per maand.

                              Is er in Maastricht een tekort aan studentenkamers? Dacht dat ik iets had gelezen dat het wel meeviel.

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                                De woningmarkt ligt hier ook op z'n gat. Bijna niemand koopt meer. Dus gaan de projectontwikkelaars op zoek naar andere lucratieve projecten. Voor een studentenkamer van 20m² vang je toch al gauw 400 euro per maand.

                                Is er in Maastricht een tekort aan studentenkamers? Dacht dat ik iets had gelezen dat het wel meeviel.
                                Er is geen 'acuut' te kort maar wel een behoefte aan kamers incl meubilair en andere voorzieningen, zeg maar het hogere segment studentenkamer/studio. Zie bijgaande link voor een eerste project dat hiervoor gestart is. ook Tapijn zal in zulks behoefte kunnen voorzien.

                                http://maastricht.dichtbij.nl/stad/8...r-willemstraat

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X