Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tapijn Kazerne: zo?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door benpeters Bekijk bericht
    voor degenen die mij volgen op facebook, kunnen hier een fotos zien welke ik onlangs maakte tijdens een rondleiding voor onze cie. http://www.facebook.com/media/set/?s...7&type=3aantal
    Beste benpeters, dank voor deze update en info

    Graag zou ik de foto's en plannen "gewoon" hier willen zien op MO dus als het kan graag hier posten... ik gebruik geen -en wil geen gebruik maken van- facebook. Bedankt vast!

    Leave a comment:


  • benpeters
    replied
    Tapijn

    Mede-onliners,

    Op dit moment is er beweging voor wat betreft de Tapijn binnen onze commissie (SO). De plannen die er zijn is om samen met de UM te gaan ontwikkelen. De insteek is om een aantal gebouwen te bewaren en geschikt te maken als een klein soort campus. Het grootste gedeelte van de gebouwen zal gesloopt worden, omdat deze in het verleden bijvoorbeeld alleen zijn gebruikt als garage etc. En geen enkele andere finctie zou kunnen hebben. Daarna zal dit gedeelte aangeplant worden als een uitbreiding van het stadspark, en openbaar toegankelijk worden. Dat zijn in ieder geval de plannen zoals deze er op dit momen liggen. De stand van zaken is dat de gemeente in onderhandeling is met het Rijk, in deze de dienst domeinen, welke nu nog eigenaar is van het geheel.
    Gezien de interesse hier zal ik, op het moment dat er ontwikkleingen zijn hiervan melding maken. ;-) voor degenen die mij volgen op facebook, kunnen hier een fotos zien welke ik onlangs maakte tijdens een rondleiding voor onze cie. http://www.facebook.com/media/set/?s...7&type=3aantal

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Even afdwalend en off topic, maar Pier, hier een overzichtje van de "dialectgrenzen".

    Bedankt Equinox,

    HIER is nog meer te vinden over de dialecten (in Limburg).

    Even back to topic..... op MO hebben we nog een (Tapijn)president
    BerNietel kan een verzoek tot naamswijziging indienen bij de moderatoren.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Wat een geweldig idee! BerNietel for president!

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Beste BerNietel,

    Van harte welkom op MO!
    Een leuke stukje 'literatuur'.
    Ik heb even moeten schakelen over de "Ich hub" en de "Ich han" grens, maar dat is waarlijk een mooi omscheven grens.
    Nooit zo bij stil gestaan.
    Vrees alleen dat veel echte Sjengen niet begrijpen wat je bedoelt, maar dat neemt niet weg dat het een prachtige omschrijving is.
    Even afdwalend en off topic, maar Pier, hier een overzichtje van de "dialectgrenzen".

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Beste BerNietel,

    Van harte welkom op MO!
    Een leuke stukje 'literatuur'.
    Ik heb even moeten schakelen over de "Ich hub" en de "Ich han" grens, maar dat is waarlijk een mooi omscheven grens.
    Nooit zo bij stil gestaan.
    Vrees alleen dat veel echte Sjengen niet begrijpen wat je bedoelt, maar dat neemt niet weg dat het een prachtige omschrijving is.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    De dagdromen (allemaal!) bij dit draadje (Maastricht in 2025) en de historie bij het oorspronkelijke draadje?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Inderdaad, leuk stukje! Maar zullen we het niet beter bundelen met het reeds oudere draadje over de Tapijn? Dat houdt beter de overzichtelijkheid, we zoeken ons anders rot naar wat waar stond?

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Welkom heren, overdag of in de nacht. Weet echter dat we reeds een burgemeester hebben op Mestreech Online, en dat die daar inderdaad zo af en toe de lakens uitdeelt.

    Wat betreft de Tapijnkazerne: we hebben hier een draadje over de geschiedenis ervan. Daar zijn echter ook wat dagdromen van anderen te vinden. Misschien goed om er kennis van te nemen voor een totaalconcept?

    Leave a comment:


  • aleichem
    replied
    Een jaar geleden is er een initiatief gestart : http://www.tapijnkazerne.nl/ . Hoe het er nu voor staat is me onbekend, dat zou je aan je collega Hoes moeten vragen. Mijn idee : Breid het stadspark uit; zet ergens weer een theehuis neer, parking op de Hubertuslaan weg, en zeker geen onterugdraaibare beslissingen nu. Het is al erg genoeg dat de Kennedybrug er is gekomen. Met vriendelijke groet van een somstijds would-be nachtburgemeester.
    Last edited by aleichem; 20 februari 2012, 03:15.

    Leave a comment:


  • BerNietel
    started a topic Tapijn Kazerne: zo?

    Tapijn Kazerne: zo?

    Toegegeven, ik ben geen Maastrichtenaar. Dat gezegd hebbende: ik ben wél een ras-Limburger. Geboren in Heerlen (aan de "ich hub" kant van de hub/han grens) in een familie die al jaren zwerft door het Zuidlimburgs land gaat Maastricht me wel aan het hart. Zo had mijn overgrootvader zelfs nog ooit een café in Mestreech...

    Een van mijn eigenaardigheden is, dat ik graag mag dagdromen. Mijn leukste is die waar ik burgemeester ben. Niet zo'n burgemeester die moet oprotten als hij een paar stukjes antedateert of in de problemen komt als een vastgoeddealtje enige publicitaire averij oploopt...
    Nee, ik ben meer het type autoritaire onaantastbare burgemeester in een of ander gezapig dorp. Zo'n burgemeester die door zijn cliëntelistische instelling kans loopt niet geheel nuchter thuis te komen na een bezoek aan het dorpscafé, daar hij constant gefêteerd wordt...

    In Spanje en Frankrijk staan vaak complete dorpen te koop. Alhoewel mijn pecunia niet toereikend zijn om mijn dagdroom op deze kapitalistische wijze te realiseren lijkt dit mij wel echt vet! Stel je voor dat er in zo'n dorpje ook nog een café ligt als dat van René uit "Allo, allo", dan verklap ik nu al dat ik daar mijn werkkamer naar zal verleggen!

    Een tweede eigenaardigheid van mij is dat ik, alhoewel van het mannelijk geslacht, graag mag winkelen. Nee, ik hou niet van shoppen, begrijp mij niet verkeerd. Ik mag graag kijken naar winkelconcepten... Verras mij! Als ik een leuk winkelconcept zie dat ik nog niet ken, is mijn dag goed. Producten, interieur design, kleurstelling, typografie, verlichting... Dat werkt voor mij.
    Drie van mijn meest inspirerende spots zijn Camden Market in Londen, Les Puces in Parijs (nabij Porte de Clignancourt) en als "fundgrube" voor winkelconcepten de omgeving rondom het Piazza di Spagna in Rome. Alhoewel... laatstelijk merk ik dat ik de "Las Dialas" hippiemarket op het eiland Ibiza veel aan het googelen ben...

    "Waar wil die ouwehoer naar toe met z'n verhaal?" Jahaa. Het wordt tijd. Nou... Ik zou wel burgemeester willen zijn van de Tapijn. Een dorp in een stad. Een plek, waar blije anarchie heerst. Nee, niet zoals Ruigoord in A'dam of Christiania in Kopenhagen, want dat is een gruwel in de ogen van onze vroede bestuurderen. Meer zoals Camden in Londen. Gewoon, de teugels iets losser laten, om creativiteit niet in de weg te staan. Kan dat nog? Ik weet het niet. Gezien de Nederlandse regeldrang lijkt het mij onwaarschijnlijk.

    Maar dagdroom even mee over een nieuwe bestemming van het Tapijn-kazerneterrein... Op de Kunstacademie in Maastricht zitten jongens en meisjes die hun creativiteit commercieel willen beproeven. Dat kan hier. Er zijn hippies die hun zelfgemaakte spullen aan de man willen brengen. Dat mag hier. Er zijn marktkooplui die hun spullen (à la Tongeren en Luik) willen verkopen. Dat is hier mogelijk. Er zijn horecaondernemers die een exotisch of biologisch verantwoorde eetbelevenis kunnen brengen. Hier? Graag.

    Moeten daarvoor panden afgebroken worden? Ben je mal. De bestaande panden op het Tapijn-terrein kunnen prima aangepast worden. Moet hiervoor dan de parkachtige omgeving aangetast worden? Jakkie, nee: dat is juist een integraal onderdeel van de Tapijn Merret Mestreech....

    KRIJGT MAASTRICHT ER EEN TOERISTISCHE TREKPLEISTER BIJ?

    Ja. Ik ben bang dat het wel druk wordt. Maar een stad die zich profileert als art-minded en Bourgondisch? Daar is maar één slogan voor: "Noblesse oblige..."

    En, mocht er een vacature vrijkomen voor een "burgemeester": Ich bin noch zu haben..
Bezig...
X