Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht Aachen Airport

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Jammer voor het personeel, waaronder een vriendin die vorig jaar blij was met haar nieuwe baan, al moest ze er behoorlijk voor reizen. Dat wordt stug volhouden om weer een nieuwe werkkring te zoeken.
    Last edited by Clio; 30 mei 2013, 13:40.

    Opmerking


    • #17
      Nogal aanvechtbaar stuk van Maastricht Dichtbij. Die vliegtuigen in Italië bestaan echt, maar er bleven technische problemen bestaan waardoor ze voortdurend niet werden afgeleverd. Een beetje een soortgelijke situatie als met die Italiaanse treinen die hier zouden moeten rijden (weet u nog?), die écht volgende week in orde zouden zijn, maar het nog steeds níet zijn.

      Ik zou hier een lang verhaal van binnenuit kunnen geven, maar dat lijkt me niet verstandig. In elk geval gaat het niet aan de eigenaar een veeg uit de pan te geven. Eerder zouden de media de hand in eigen boezem moeten steken. De tendentieuze berichtgeving en de voortdurende koppeling van de opstartproblemen van Maastricht Airlines aan de problemen bij Maastricht Aachen Airport hebben er mede toe geleid dat nu de grootste partner zich heeft teruggetrokken, hetgeen het faillissement heeft veroorzaakt.

      Opmerking


      • #18
        Ik waag dat te betwijfelen Clio. De initiatiefnemer Hamid Kerboua is nou ook niet echt een betrouwbaar persoon gebleken - al zijn eerdere 'projecten' zijn mislukt en meneer is gevlogen met de subsidie.

        http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...uchtvaart.aspx

        http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...Airlines.dhtml

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Airlines

        Opmerking


        • #19
          De provincie gaat een deel van de subsidie aan Maastricht Airlines proberen terug te vorderen via de curator.

          Maastricht Airlines zou vanaf Maastricht Aachen gaan vliegen naar Amsterdam , Berlijn , München en Parijs. Maar voordat ook maar één vlucht heeft plaatsgevonden, heeft het bedrijf het faillissement aangevraagd.

          Arbeidsplaatsen Uit een brief van gedeputeerde Twan Beurskens aan het Limburgs Parlement blijkt dat de provincie 90 procent van de toegezegde subsidie van 235.000 euro heeft overgemaakt, oftewel 211.000 euro. De provincie wil in ieder geval de 65.000 euro terug voor de arbeidsplaatsen omdat geen enkele baan is gerealiseerd.

          Opleidingen Voor opleidingskosten heeft de provincie 170.000 euro ter beschikking gesteld. Van de curator wil de provincie weten hoeveel daar daadwerkelijk aan is uitgegeven. De resterende subsidie zou terug moeten vloeien..

          ----

          De gemeente Maastricht wil de subsidie aan Maastricht Airlines terug vorderen via de curator.

          De gemeente zou 100.000 euro investeren in de luchtvaartmaatschappij. De gemeente had 50.000 euro toegezegd als investering in de werkgelegenheid. Dat geld is in eind vorig jaar overgemaakt. Zodra het faillissement uitgesproken wordt zal de gemeente Maastricht contact opnemen met de curator om zoveel mogelijk terug te vorderen.

          Promotie De andere 50.000 euro is toegekend aan het VVV Maastricht voor promotiedoeleinden. Zo'n 40.000 van die subsidie is nog niet gebruikt. De gemeente verwacht niet dat de curator aanspraak kan maken op dit geld, toch probeert de gemeente ook dit bedrag terug te krijgen.

          Maastricht Airlines zou vanaf Maastricht Aachen gaan vliegen naar Amsterdam , Berlijn , München en Parijs. Maar voordat ook maar één vlucht heeft plaatsgevonden, heeft het bedrijf het faillissement aangevraagd.
          . l1.nl

          Opmerking


          • #20
            Ik moet vooral lachen om de berichtgeving rondom een mogelijke ''doorstart''.

            Hoezo, doorstart? Er is nog geen toestel vertrokken.

            In aanvulling tot wat ik hierboven zei: er blijken dus weldegelijk reeds boekingen (zo'n 4000, goed voor ongeveer 30 vluchten) geweest te zijn.

            Die mensen boekten op grond van het nabij zijn van een luchthaven, en moeten nu (veel) verder reizen.

            Ik had, als alternatief voor het wegvallen van mijn voorjaarsvakantie, graag eens van MAA naar München willen gaan. Zou me ten opzichte van de trein en bus per richting een halve dag gescheeld hebben, financieel weet ik niet of het me iets zou hebben bespaard.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              In aanvulling tot wat ik hierboven zei: er blijken dus weldegelijk reeds boekingen (zo'n 4000, goed voor ongeveer 30 vluchten) geweest te zijn.
              Ze hebben allemaal hun geld terug gekregen.

              Opmerking


              • #22
                Dat is al heel mooi, ik had dat inderdaad ook gelezen. Echter, wat heb je aan een regionale luchthaven wanneer je er geen gebruik van kan maken als er geen maatschappijen zijn, die je naar andere ''nabij gelegen'' luchthavens kunnen brengen?
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #23
                  Provincie Ton. Bij een faillissement is meestal niet veel te vorderen.

                  Opmerking


                  • #24
                    MAASTRICHT-AIRPORT - Maastricht Airlines (MA) is dinsdag failliet verklaard. Dat maakte de rechtbank in Maastricht bekend. John Huppertz is tot curator benoemd. Hij gaat de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken, liet hij dinsdag weten.

                    Maastricht Airlines zou op 25 maart beginnen met vluchten vanaf Maastricht Aachen Airport naar onder meer Amsterdam. Maar de levering van twee Fokker 50 toestellen wegens technische problemen liep vertraging op. Bij het bedrijf werken 60 mensen.

                    De meesten van hen zijn al eerder ontslagen. Enkelen vochten hun ontslag aan. De zaak zou morgen dienen. Maar dat heeft na het faillissement geen zin meer, aldus Huppertz.

                    Huppertz ziet goede kansen voor een doorstart. ,,Wrang is dat een van de toestellen inmiddels klaar is en kan gaan vliegen'', zei Huppertz. ,,Dat betekent dat MA de lucht in kan en voor overname interessant is. Bovendien zijn de eerste kosten al gemaakt. Er zouden al enkele mensen zijn die interesse in overname hebben.'' (Dichtbij/ANP) maastrichtdichtbij.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      MAASTRICHT - De provincie Limburg wil op korte termijn 4,5 miljoen euro uittrekken om te voorkomen dat Maastricht Aachen Airport (MAA) failliet gaat. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd voorstel aan Provinciale Staten. Het geld is nodig om de acute liquiditeitsproblemen tot 1 juli 2014 op te vangen.

                      http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...ld-steken.aspx

                      Opmerking


                      • #26
                        eerste dag-envelop Maastricht-Berlijn (vliegveld Tegel)

                        Volgens berichten in de pers maakt Maastricht Airlines mogelijk nog een doorstart. Misschien dat deze beoogde eerste vlucht, die niet doorging, onder meer omdat de vliegtuigen niet op tijd geleverd werden, dan alsnog gevlogen kan worden.
                        Last edited by Clio; 4 juli 2013, 08:26.

                        Opmerking


                        • #27
                          Bedankt Clio!

                          edit
                          Last edited by ; 4 juli 2013, 13:16.

                          Opmerking


                          • #28
                            Provincie gaat in Mei beslissen over de vraag om tijdelijk de Luchthaven over te nemen totdat er een echte Overname Kandidaat gevonden is.

                            Totale kosten voor provincie en regio: 51 miljoen euro.

                            Gekker weten ze hun geld niet te besteden in Limburg en provinciehuis te Maastricht.
                            Maastricht en andere gemeenten gaan 6 miljoen bijlappen.
                            bron Nu.nl

                            maar ja het is een druppel op een gloeiende plaat
                            mvg.
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #29
                              Mijn opa, JHSchreurs is, met collega's van de douane, met de eerste vlucht van KLM, na de oorlog, van vliegveld Beek naar Schiphol gevlogen en vv. Wat de reden hiervan was dat weet ik niet.


                              JH Schreurs rechtsboven op de trap
                              Last edited by Pier; 28 februari 2023, 12:53.

                              Opmerking


                              • #30
                                Lelystad zal er ook aan moeten geloven als ik de nieuwsberichten van vandaag goed begrepen heb. BBB on top.
                                Als ook in Limburg
                                Overigens dat is een vermoeden dat men die stikstof uitstoot van MAA wil overhevelen naar de agrarische sector, dus nog geen feit.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X