Ik waag dat te betwijfelen Clio. De initiatiefnemer Hamid Kerboua is nou ook niet echt een betrouwbaar persoon gebleken - al zijn eerdere 'projecten' zijn mislukt en meneer is gevlogen met de subsidie.
http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...uchtvaart.aspx
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...Airlines.dhtml
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Airlines
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Maastricht Aachen Airport
Sluiten
X
-
Gast antwoordde
-
Nogal aanvechtbaar stuk van Maastricht Dichtbij. Die vliegtuigen in Italië bestaan echt, maar er bleven technische problemen bestaan waardoor ze voortdurend niet werden afgeleverd. Een beetje een soortgelijke situatie als met die Italiaanse treinen die hier zouden moeten rijden (weet u nog?), die écht volgende week in orde zouden zijn, maar het nog steeds níet zijn.
Ik zou hier een lang verhaal van binnenuit kunnen geven, maar dat lijkt me niet verstandig. In elk geval gaat het niet aan de eigenaar een veeg uit de pan te geven. Eerder zouden de media de hand in eigen boezem moeten steken. De tendentieuze berichtgeving en de voortdurende koppeling van de opstartproblemen van Maastricht Airlines aan de problemen bij Maastricht Aachen Airport hebben er mede toe geleid dat nu de grootste partner zich heeft teruggetrokken, hetgeen het faillissement heeft veroorzaakt.
Leave a comment:
-
Niet best voor mensen die een all-in hebben geboekt op basis van vertrek en terugkeer op Maastricht-Aachen-Airport. Al die boekingen moeten worden gewijzigd. Veel mensen boekten juist op grond van deze mogelijkheid, en nu is er grote kans dat ze een een vakantie hebben geboekt die ze eigenlijk niet wilden.
Ik bedoel met dat laatste: als ze niet vanaf MAA zouden kunnen vertrekken, hadden ze wellicht een andere keuze gemaakt.
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeOorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk berichtDrie goede plaatsen dus....
Moet ik het toch hebben van weekendjes weg?
Vanaf het vliegveld ca 200 meter de trein richting malaga..
een halte voor malaga uitstappen.
Het walhalla voor de vrouwen.(shoppen)
Ook de mogelijkheid om elk badplaatsje te bezoeken voor een paar euro.
Het valt steeds meer op dat men in het buitenland zowel belgie als spanje.
Voor een paar euro goed kunt reizen per trein./tram
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeTerugkeer lijndienst Schiphol-Maastricht ophanden
Reizigers kunnen mogelijk dit jaar weer vliegen tussen Schiphol en Maastricht. Er is een investeerder gevonden die plannen heeft om drie of vier keer per dag op en neer te vliegen, zegt directeur Jan Tindemans van luchthaven Maastricht-Aachen Airport maandag in De Limburger.
Het plan heeft volgens Tindemans een redelijke kans van slagen. Hij benadrukt dat dat alleen kan als het om een eenvoudige lijndienst gaat met een vliegtuig met vijftig tot zeventig passagiers. Wie de investeerder is, wil Tindemans niet zeggen. Het gaat volgens hem niet om een luchtvaartmaatschappij.
Vier jaar geleden schrapte KLM de laatste binnenlandse vlucht vanwege te hoge verliezen. Het vliegveld Maastricht-Aachen hoopte de lijndienst vorig jaar al nieuw leven in te blazen. Dat mislukte echter toen de provincie Limburg niet wilde investeren. De lijndienst moet vooral veel zakelijke passagiers trekken. fok.nl/novum
Terugkeer lijndienst Schiphol-Maastricht ophanden (Foto: Novum)
Leave a comment:
-
Drie goede plaatsen dus....
Moet ik het toch hebben van weekendjes weg?
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeBlijkbaar wonen er in Zuid-Limburg alleen maar vakantiegangers, aangezien het meeste luchtverkeer toch echt naar Bierset gaat en ook over ZL vliegt.
Maar goed, inherent aan de NL-se karakteristiek: liever wegjagen dan geld verdienen. Dankzij het tegenhouden van de OW-baan is Luchthaven Bierset/Luik nu een grote speler.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtNou ja..... ik weet geen details, maar volgens mij was het vliegveld er veel eerder dan de campinghouder!
Wel verbazingwekkend dat het ineens zo up-up lijkt te gaan met die luchthaven. Twintig jaar lang geëmmerd over de oostwestbaan, die er uiteindelijk niet kwam, en nu kan het extra verkeer blijkbaar toe met die ene baan. Voor de Maastrichtse economie en de Maastrichtse vakantiegangers goed nieuws; voor het milieu en het woongenot van de omwonenden iets minder positief natuurlijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk berichtSpijtig voor de campinghouder. Maar elk nadeel heb se voordeel: misschien kan hij zijn stekkie profileren als een eldorado voor vliegtuigspotters?
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeMAA wordt vaste thuisbasis van RyanAir
Maastricht Aachen Airport wordt de eerste vaste thuisbasis van RyanAir in Nederland.
Dat maakt de Ierse prijsvechter bekend op een persconferentie op de luchthaven.
Mogelijk krijgt Maastricht Aachen Airport daardoor meer routes en passagiers.
RyanAir heeft op dit moment ruim 40 vaste bases in Europa.l1.nl
Leave a comment:
-
Vliegtuigspotters-camping?
Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk berichtMeer vliegbewegingen Maastricht Aachen Airport. De Raad van State heeft vandaag bezwaren tegen de verruiming van de geluidzones afgewezen. Het beroep van de naastgelegen camping die vreest dat gasten wegblijven, werd verworpen.
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeMeer vliegbewegingen Maastricht Aachen Airport
De vertrek- en aankomsthal van Maastricht Aachen Airport. Foto ANP
DEN HAAG - Vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA) mag meer vliegtuigen laten opstijgen en landen. De Raad van State heeft vandaag bezwaren tegen de verruiming van de geluidzones afgewezen.
Het beroep van de naastgelegen camping die vreest dat gasten wegblijven, werd verworpen. Wel krijgt de camping een schadevergoeding van 4500 euro omdat de procedure ruim 4 jaar te lang heeft geduurd. Een beroep van de gemeente Meerssen werd niet ontvankelijk verklaard.maastrichtdichtbij.nl
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeNieuwe buslijn tussen Maastricht en vliegveld
Geplaatst op 10 April 2012 Tags: busdienst, maastricht, Maastricht Aachen Airport, Veolia, vliegveld
Tussen Maastricht en vliegveld Maastricht Aachen Airport is vanaf deze week een extra buslijn in gebruik genomen. Door de buslijn 159 rijdt er in combinatie met de bestaande buslijn 59 (Sittard-Maastricht) ieder half uur een bus tussen Maastricht en het vliegveld.
De extra bus rijdt alleen tijdens het vliegseizoen (tot en met zaterdag 27 oktober). De start van lijn 159 is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van de Provincie Limburg, Maastricht-Aachen Airport en de gemeenten Beek en Maastricht. In de loop van 2012 wordt het gebruik van lijn 159 geëvalueerd.
Daarnaast heeft openbaar vervoersbedrijf Veolia ook de nieuwe lijn 150 (Gulpen – Margraten –Cadier en Keer – Randwyck – Centrum Maastricht) in gebruik genomen. Deze nieuwe spitslijn rijdt alleen op werkdagen. De spitslijn rijdt 2x per uur en verbindt Gulpen, Margraten en Cadier en Keer rechtstreeks met Randwyck. Lijn 150 rijdt vanuit Randwyck via de JF Kennedybrug over de Maas naar het Centrum. Hierdoor ontstaat tussen Randwyck (Mecc/Universiteit) en het centrum van Maastricht een snelle en directe spitsverbinding. Samen met lijn 50 (Aachen – Maastricht) biedt lijn 150 tijdens de spits zes vertrekmogelijkheden vanuit Gulpen en 6 vanuit Maastricht.
De nieuwe dienstregeling is te downloaden via www.veolia-transport.nl. Dienstregelingboekjes zijn te bestellen via www.veolialimburg.nl en te koop bij het Veolia servicepunt in Maastricht. maastrichtaktueel.nl
Leave a comment:
Leave a comment: