Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Spelevaren op de Jeker?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    De diepgang van een kano / kajak is circa 10 centimeter, zo lees ik op diverse sites.... Hoewel het dus geen pleziertochtje wordt, lijkt het wel mogelijk.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
      Met verspreiding binnen kleine kring ben ik akkoord, maar niet op het www. Ik heb een baan die me dierbaar is.

      Wat stel je voor: kaplaarzen aan?
      We zullen behoedzaam omgaan met vertrouwelijk materiaal. Kaplaarzen hebben geen enkele zin; je gaat toch een keer horizontaal en dan krijg je zware benen. Een helm op het hoofd is wel aan te bevelen. En heel, héél veel badschuim achteraf.

      Opmerking


      • #18
        Ik blijf positief t.o.v. het beoogde Jekervaren.

        Maar:

        Schipper (51) bijna onthoofd
        05-01-2012 | 15:55|Maastricht
        Een 59-jarige schipper uit Nijmegen is eergisteren langs de Ankerkade in Maastricht bijna onthoofd toen de kajuit volledig werd vernield op het moment dat zijn boot tegen een overhangend laad- en losplateau voer.
        De schipper stond rond half acht 's avonds in de kajuit om het vaartuig aan te meren bij een staalbedrijf. Door het slechte weer was het zicht uiterst belabberd en door de wind ging het schip niet echt de kant op die de schipper wilde. Plots dook het laad- en losplateau voor hem op. De boot knalde daar tegenop en de schipper kon net wegduiken toen de kajuit van de rest van het schip werd gevaagd. De Nijmegenaar kwam met de schrik vrij.

        Bron: http://www.politienieuws.tv/

        Het lijkt mij beter om contact op te nemen met een miniatuurbotenclub. Filmcamera op een stabiel bootje monteren en aan de gang. Ik denk dat je hiervoor wel vergunning kunt krijgen.
        De film/DVD "Jekerboorden - aan boord van de Jeker" kan zeker resulteren in een nieuwe vue op Maastricht en eventueel de kast van MO wat spekken.

        Opmerking


        • #19
          Bedoel je de kas?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
            Bedoel je de kas?
            Ja, mevrouw de penningmeester. De cast spekt de kas.

            Opmerking


            • #21
              Goed idee!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #22
                Dames en Heren als jullie het nu van plan zijn of in kort tijd bestek
                vergeet dan ook niet een soort reddingsploeg die jullie volgt op het drogen.
                Lijkt mij geen overbodige luxe.

                Opmerking


                • #23
                  Ik ga ook mee!

                  Opmerking


                  • #24
                    Hoi Kaka,

                    Van harte welkom op dit forum. Dapper om je meteen in dit ongewisse avontuur te willen storten.
                    De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                    Max Dendermonde

                    Opmerking


                    • #25
                      Van kinds af aan heb ik altijd al de Jeker willen ontdekken. Verder als het stukje bij het conservatorium ben ik nooit geweest. In het park kon je wel eens in de Jeker staan, maar om onder de huizen door te gaan is toch veel spannender.

                      Opmerking


                      • #26
                        Dag Kaka, ook namens mij welkom!

                        Het begint langzaam een armada te worden. Dit wordt iets voor de zomer!

                        Opmerking


                        • #27
                          Fundraising

                          Jaren geleden organiseerde de plaatselijke Opera Comique om aan een ruimer budget te komen een eendjesrace op de Jeker. Honderden gele plastic eendjes deden hun best zo snel mogelijk de Maas te bereiken. Geweldig gezicht. Misschien iets voor MO? Weliswaar was dit op de zuidelijke Jekerarm, maar misschien kun je voor jullie Jeker-kruipdoor sluipdoor-wandeltocht een soort sponsoractie beginnen? Voor elke honderd meter Jeker of elke tunnel / duiker / onderdoorgang betalen wij (de leden en bezoekers van MO) als goede gevers een sponsorbedrag?
                          Last edited by Clio; 6 januari 2012, 12:49. Reden: uitbreiding

                          Opmerking


                          • #28
                            Dat is een geweldig idee! Zou je bij de Action niet goedkoop van die badeendjes kunnen kopen?

                            Ik stel voor om er een soort lotto van te maken. Alle eendjes nummeren en voor de drie eendjes die het eerste de monding bij de maas komen reiken we prijzen uit. Aan prijzen kunnen we gemakkelijk komen, denk ik! Daar vist Pier de eendjes uit het water!

                            (Tevens kan ik samen met Kaka de eendjes in een kano begeleiden)

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                              Alle eendjes nummeren en voor de drie eendjes die het eerste de monding bij de maas komen reiken we prijzen uit. Aan prijzen kunnen we gemakkelijk komen, denk ik! Daar vist Pier de eendjes uit het water!
                              Als ik me goed herinner heeft de Opera Comique het ook zo gedaan (maar dan zonder Pier natuurlijk ). Ze zullen wel een net gespannen hebben. In elk geval was er een prijzenpot. Men kreeg er ook geweldig veel publiciteit mee. Maar of je dat moet aanmoedigen? Onze arme moderatoren zouden er dagwerk aan krijgen om alles te weren wat we niet graag zien. Elk voordeel heb se nadeel...

                              Opmerking


                              • #30
                                Jeker afdalen

                                Beste watersporters.

                                Inderdaad een helm zal nodig zijn om de jeker te belopen. Wanneer de jeker een normale waterhoogte heeft dan is dat ca 30 a 60 cm.
                                Indien jullie vragen om de sluis De reek voor een uurtje dicht te draaien dan kun je het gemakkelijk lopen. De sluis de Reek dichtdraaien kan alleen op maandag want dan draait het waterrad van de Bisschopsmolen niet.

                                Wisten jullie dat alleen buiten het waterrad van de Bisschopsmolen draait en binnen 1 tandwiel. De molen kan volgens mij uberhaupt niet meer malen. Het beroemde, originele in maastricht gemalen Bisschopsmolenmeel [spelt] wordt dagelijks van elders aangevoerd.
                                Maar, eerlijk is eerlijk .... de opvolgers van bakkerij Evers hebben er een toeristische voltreffer van gemaakt.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X