Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Spelevaren op de Jeker?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Mag het allemaal wel?

    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    (..)
    Ik vraag me verschillende dingen af: (..) Mag het wettelijk? (..)
    Om te voorkomen dat dadelijk het halve bestuur en tig leden van deze eerbiedwaardige stichting enkele dagen op brood en water vanachter tralies richting een betonnen muur liggen te staren, heb ik navraag gedaan bij gemeentelijk blauw of het wel/niet toegestaan is om de Jeker met een bootje te bevaren.
    Even los of het praktisch überhaupt mogelijk is!

    Het uiteindelijke antwoord is dat het is toegestaan!
    Dus onze burgemeester kan op een rubberbootje worden gezet.

    Of een "Eendenrace" toegestaan is weet ik niet. Volgens mij is daar ook geen wettelijk bezwaar tegen, omdat het GEEN kansspel is.
    Hooguit zal men kunnen vallen over de (mogelijke) vervuiling. Dus daarvoor moet ik tzt dan maar weer terug naar de gemeente.

    Opmerking


    • #32
      Toch handig als je gemeentelijk-blauwe vriendjes hebt!

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht

        Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit in het verleden ook gebeurde bij een of andere feestelijke gelegenheid. Zou goed kunnen dat Herman een linkje plaatste met meer hierover, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
        (...) Klopt mijn geheugen en is in het (verre) verleden de Jeker inderdaad bevaren?
        En jawel hoor, mijn geheugen is nog redelijk intact. Onderstaand stukje verscheen in De Roermondenaar op 23 december 1911.


        Opmerkingen van een Maastrichtenaar, 23 december 1911.

        Het is dus niet echt gebeurd De columnist blaast een potentiele fesstelijke gebeurtenis (een soort Maastricht Culturele Hoofdstad 2018 avant-la-lettre) op tot buitenproportionele proporties. Wel aardig om te zien dat zelfs mijn zin 'Venetie aan de Maas' uit post # 1 hier op terug lijkt te gaan: 'onderaardsche gondeltochten'. Nog net geen plagiaat.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
          Dat is een geweldig idee! Zou je bij de Action niet goedkoop van die badeendjes kunnen kopen?

          Ik stel voor om er een soort lotto van te maken. Alle eendjes nummeren en voor de drie eendjes die het eerste de monding bij de maas komen reiken we prijzen uit. Aan prijzen kunnen we gemakkelijk komen, denk ik! Daar vist Pier de eendjes uit het water!

          (Tevens kan ik samen met Kaka de eendjes in een kano begeleiden)
          mag ik een voorstel doen om politieke problemen te voorkomen ( milieuvervuiling door al dat plestik...)

          waarom niet de gele plastic badeendjes vervangen door onze zeer gewaardeerde dames...
          ( Clio, Elletje en Olijfje)
          snateren doen ze toch ...af en soms dan .....
          *numoetiksnelwegduiken*
          een lik gele verf en de klus is geklaard...
          en heeft Pier meer voldoening en plezier om ze aan 't eind uit 't water te vissen, toch ?

          wat denken jullie hiervan...?

          Opmerking


          • #35
            Mag dat wel in badpak Harrie?
            Ik ben niet van plan me openlijk en bloot aan de verzamelde mensenmassa te tonen!
            Maar ben altijd in voor een geintje! Zeker met een lik gele (afwasbare) verf!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
              mag ik een voorstel doen om politieke problemen te voorkomen ( milieuvervuiling door al dat plestik...)

              waarom niet de gele plastic badeendjes vervangen door onze zeer gewaardeerde dames...
              ( Clio, Elletje en Olijfje)
              snateren doen ze toch ...af en soms dan .....
              *numoetiksnelwegduiken*
              een lik gele verf en de klus is geklaard...
              en heeft Pier meer voldoening en plezier om ze aan 't eind uit 't water te vissen, toch ?

              wat denken jullie hiervan...?
              je bent een snoepert harrie
              jij wilt mooie zwaantjes zien !
              geen eendjes

              Opmerking


              • #37
                Back to topic heren!

                Opmerking


                • #38
                  En dame!
                  Sorry Clio, we hebben het wel over fundraising! Zéér noodzakelijk!
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                    Dat is een geweldig idee! Zou je bij de Action niet goedkoop van die badeendjes kunnen kopen?

                    Ik stel voor om er een soort lotto van te maken. Alle eendjes nummeren en voor de drie eendjes die het eerste de monding bij de maas komen reiken we prijzen uit. Aan prijzen kunnen we gemakkelijk komen, denk ik! Daar vist Pier de eendjes uit het water!

                    (Tevens kan ik samen met Kaka de eendjes in een kano begeleiden)
                    Badeendjes waren bij Formido goedkoop, 4 voor 3 euro, vandaag zien liggen in een rekje

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      Badeendjes waren bij Formido goedkoop, 4 voor 3 euro, vandaag zien liggen in een rekje
                      Daar krijg ik Olijfje, Clio en Elletje niet voor!

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                        Daar krijg ik Olijfje, Clio en Elletje niet voor!
                        Quality has it's price !

                        Als er toch geld in het laatje moet komen ...
                        ("fundraising! Zéér noodzakelijk! ") ,
                        dan moet je ook niet voor de goedkoopste optie gaan ( = onmestreechs),
                        maar het dan wel goed doen...
                        of wie men dat in Mestreech zeet..fetsoenlik aonpakke"
                        en voor toppers gaan
                        en dat heb je dan met deze dames in huis, toch..?

                        I.p.v. enkele Euro-tjes (4 - 5 voor zo'n simpel badeendje) zouden we ze dan moeten sponsoren ( met 40 tot 50 Euro per dame...)
                        en voordat de heren hier protesteren tegen de hoogte van het bedrag...
                        daarvoor gaan jullie niet de Jeker in...
                        en komt niemand naar jullie ( "aajt vleis" ) kieke...:-)))
                        Denk dat je met deze Dames behoorlijk wat sponsoren binnen zult halen en zelfs de locale & regionale pers haalt...

                        An de geng

                        p.s. gezien de temperatuur, natuurlijk in badpak of beter in een rubber duikerspak

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik wel hoor!
                          Ben er "bijna" bij opgegroeid, op nog geen 100 meter vandaan en meermaals ingevallen/geduwd/met opzet zelf ingesprongen!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #43
                            Wie reanimeert? Ik heb nog een oude fietspomp in het tuinhuisje.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Schrap mij maar vast van de lijst. Ik ben niet eens het tropisch zwemparadijs in gegaan, mij krijg je met geen tien paarden de Jeker in!
                              niks sjrappe... !!!:(

                              zonder Ooliefke is ut MO "Trio fantastiek" neet kompleet !
                              en met betrekking tot gein tien peerd...
                              oet de keerststal höbbe veer bei Mestreechonline nog 'ne os en ezel euver die dat karweike wel kinne klaore...
                              ( iech num gein naome... )
                              Last edited by ; 8 januari 2012, 20:31.

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Wie reanimeert? Ik heb nog een oude fietspomp in het tuinhuisje.
                                iech zag tog tot "quality has no price"...
                                diech höbs neet met sophinne te make mer met "quality chicks"
                                daan pakste gein fietsepoomp....
                                mer gebruuks moond op moond beaodemink!
                                en wel get op hun aongepas...


                                motte die leef meitskes toch wel get te beeje höbbe
                                es ze de Jeeker in motte...

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X