als jarenlang te boek te hebben gestaan als werk nomade met enkel de carrière op het netvlies en de ladder
kun je natuurlijk ook niet anders dan weggaan en elders je levensweg trachten te vinden.
ik denk dat daarnaast Limburg en vooral Maastricht zich heeft LATEN ontkoppelen van infrastructuur en dus werkgelegenheid.
dat ervoor in de plaats gekomen is (alle instituten, universiteiten en studenten) daar heeft den burger niets van overgehouden behalve toerisme en horeca hetgeen geen emplooi is voor goed opgeleide zonen en dochters.
Noord Zuid is belabberd qua infrastructuur
Oost West is afwezig
Keulen <> Brussel (London) via Aachen Liège of Eindhoven
en dan stap je in veolia om Maastricht te bereiken.
Industrie en al haar halfproducten (waar Maastricht en regio sinds eeuwen op ingesteld was) trok weg naar goedkopere locaties en werden bovendien beconcurreerd door de industrieparkjes van menig lokaal dorp.
Eijsden en haar vierkante dozen (industriepark) is een mislukking maar dan exponentieel.
Enkel de Chinezen zouden wel eens een fabuleuze input en voedingsbodem kunnen brengen/leveren... als de ENCI maar niet te duur wordt geprijsd.
Maastricht en haar achterland is (te) behoudend van aard en een dus een valkuil?
Hasselt - Maastricht had allang moeten rijden en verder naar het Oosten ook daar Nederland enkel het transitland is voor Duitsland.
Maar dus ook MET die faciliteiten die de werknemer / grensganger zou kunnen binden aan de regio.
mvg
Antonius
kun je natuurlijk ook niet anders dan weggaan en elders je levensweg trachten te vinden.
ik denk dat daarnaast Limburg en vooral Maastricht zich heeft LATEN ontkoppelen van infrastructuur en dus werkgelegenheid.
dat ervoor in de plaats gekomen is (alle instituten, universiteiten en studenten) daar heeft den burger niets van overgehouden behalve toerisme en horeca hetgeen geen emplooi is voor goed opgeleide zonen en dochters.
Noord Zuid is belabberd qua infrastructuur
Oost West is afwezig
Keulen <> Brussel (London) via Aachen Liège of Eindhoven
en dan stap je in veolia om Maastricht te bereiken.
Industrie en al haar halfproducten (waar Maastricht en regio sinds eeuwen op ingesteld was) trok weg naar goedkopere locaties en werden bovendien beconcurreerd door de industrieparkjes van menig lokaal dorp.
Eijsden en haar vierkante dozen (industriepark) is een mislukking maar dan exponentieel.
Enkel de Chinezen zouden wel eens een fabuleuze input en voedingsbodem kunnen brengen/leveren... als de ENCI maar niet te duur wordt geprijsd.
Maastricht en haar achterland is (te) behoudend van aard en een dus een valkuil?
Hasselt - Maastricht had allang moeten rijden en verder naar het Oosten ook daar Nederland enkel het transitland is voor Duitsland.
Maar dus ook MET die faciliteiten die de werknemer / grensganger zou kunnen binden aan de regio.
mvg
Antonius
Opmerking