Is 't überhaupt wel meugelik um gebruuk te make vaan 't bestaond spoor?
Dit is eigendom vaan NS / Prorail, dus neet vaan de gemeinte!
Es d'r al gebruuk gemaak maag weurde daan zal heur betaold mote weurde veur eederen tram en wat is de pries daorvaan?
Weurt d'n tram neet ooninteressant veur de luij oet belsj es zie neet in 't centrum kinne koume mèt d'n tram?
Dat zien vraoge die beij miech opkoume es iech dit allemaol zoe lees, wee wèt daor 'n antwoord op?
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Sneltram Maastricht - Hasselt
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TonHet comité Op het Goede Spoor gaat op vrijdag 5 december naar het Maastrichtse gemeentehuis om enkele honderden handtekeningen van tegenstanders van het tracé voor de tramverbinding Maastricht-Hasselt aan te bieden aan de gemeenteraad.
wordt vervolgt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtLangs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.
Markie heeft
(op de onwaarheden over dat vliegtuigen op/van Bierset net zoveel herrie in Maastricht maken als vliegtuigen op/naar Beek en de suggestie dat fietsers en hun levensveiligheid over de Wilhelminabrug niet belangrijk zijn na)
wel een punt als het gaat over de te verwachten bevolking van de tram.
Als studenten en alles rondom Randwyck belangrijker voor de tram is dan winkelend publiek dan hebben we hier een heel goed argument om de tram zo snel mogelijk te laten rijden: over de bestaande spoorbrug rechtstreeks naar centraal en niet wurmend door de binnenstad. Geen enkele student of forens vind het leuk om vlak voor aankomst nog even een bochtig toeristisch ommetje te moeten maken.
Leave a comment:
-
Over wegenbelasting gaat dit topic ook niet. Wat wel relevant is in deze discussie of over het traject van de sneltram het andere verkeer in de problemen kan komen (bijv. op de Wilhelminabrug) en of de huidige maatregelen die daarvoor getroffen worden nog wel relevant zijn (de fietsstrook op de Wilhelminabrug). Langs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.
Leave a comment:
-
Inderdaad, dat klopt, dat kunnen leden onderling doen, maar het moge toch duidelijk zijn dat dit topic niet over fietspaden gaat. Moet daar een mod voor ingeroepen worden? Na 3 hints moet dat toch duidelijk zijn
Ik heb echter ook geen pm van andere leden mogen ontvangen om de reden van hun post uit te leggen of te vragen over de mijne dus waarom zou ik er een moeten versturen om die van mij uit te leggen ?
Back on topic svp.
De sneltram dus.Last edited by Markie; 13 oktober 2013, 21:29.
Leave a comment:
-
Een andere methode zou zomaar kunnen zijn dat je de desbetreffende leden een P-berichtje stuurt en daar aangeeft wat volgens jouw de bedoeling is met zijn of haar posting. En kan hij of zij de posting niet verplaatsen, dan vraag je het aan de moderatoren. Maar ik hoop dat je inziet dat de wijze waarop je reageert (de bal kaatst) een antwoord kan terug verwachten.
Leave a comment:
-
Beste Markie,
Als je je zo irriteert aan postings van anderen dan reageer er niet op. Jouw reactie roept weer een nieuwe van de andere partij op en voor we het weten zijn we weer aan het bannen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk berichtHelaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk berichtIk vond jouw betoog zeer helder, informatief en overtuigend.. Mede omdat je het niet zozeer vanuit Maastricht bekijkt (en de afwegingen die deze stad moet maken) maar vanuit de hele regio en m.n. Belgisch-Limburg.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk berichtHelaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
De wegen zijn er niet in eerste instantie voor de fietser, of betaal jij wegenbelasting?? De automobilist betaalt wegenbelasting en wie betaalt, bepaald, klaar! Ja ik word hier boos over want de automobilist betaalt heel veel geld en de fietser klaagt!
Als ik een fietser aanrijdt ben ik schuld ondanks dat deze een aso is op de weg.
Nu graag weer back on topic en hier over de tram, voor fietsers graag een nieuw topic.
Leave a comment:
-
Gast antwoorddeOorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk berichtKunnen we svp op het onderwerp blijven, de sneltram.
Voor fietsstroken kunnen we een nieuw topic aanmaken nietwaar..
Lenfite akelig? Vertel waarom.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk berichtWat een akelig eenzijdig verhaal.
Ik zal hier niet hetzelfde uithalen van de andere kant, maar dat zou eigenlijk wel eens mogen.
Leave a comment:
-
Kunnen we svp op het onderwerp blijven, de sneltram.
Voor fietsstroken kunnen we een nieuw topic aanmaken nietwaar...?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtWat wel een punt is dat er op diverse plekken fietspaden/stroken liggen waar inmiddels het autoverkeer vrijwel helemaal verdwenen is (Wilhelminabrug, langs het AZM). Dan heb je ook geen specifiek fietspad/fietsstrook meer nodig, de situatie is veranderd. Zeker als het dan ook nog een te smal pad is voor de hoeveelheid fietsverkeer (zoals bij het AZM) vraag je je af waarom het er dan nog ligt.
Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
Leave a comment:
Leave a comment: