Oorspronkelijk geplaatst door El Loco
Bekijk bericht
Hier verschillen wij toch enigszins van mening.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het feit dat een treinverbinding absoluut het beste zou zijn geweest.
Waarom die er niet komt is mij een raadsel, al ligt de oplossing van dit raadsel wellicht in de landelijke politiek.
Maar goed.
Nu die treinverbinding er niet komt, ben en blijf ik een groot voorstander van die tramverbinding.
Ik kan niet zeggen dat het gebied tussen Hasselt richting Maastricht dunbevolkt is.
Integendeel.
Bovendien kun je met deze tram, vanaf het Sphinxkwartier of Mosae Forum, naar Hasselt reizen en dan overstappen op de trein richting Antwerpen of Brussel.
https://www.trammaastrichthasselt.eu/
En wie gaat er met de bus vanaf Maastricht naar Heerlen??
(Bijna) niemand. Iedereen pakt de trein. Dat gaat ook gebeuren - na de komst van de tram - tussen Maastricht en Hasselt v.v.
Het enige wat ik niet begrijp is dat Maastricht niet meer vaart zet achter pogingen om de tram z.s.m. door te laten rijden tot het Centraal Station (en liefst tot de UM en de campus in Randwijck).
Maar dat zal vroeg of laat, als de Wilhelminabrug moet worden aangepakt (vlgs. mij uiterlijk in 2040), wel gerealiseerd worden (hoop ik).
Opmerking