Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beelden in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • SJEF †
    replied
    In het "Bericht van Maastricht" is er sprake van zowel Maaspromenade en Maasboulevard.
    Als er dan toch een kunstwerk is gemaakt, is het dan te zien op of aan de Maaspromenade (de flaneerstrook langs de Maas) of Maasboulevard (wandelgebied met de terrasjes)?

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Ook ik heb gisteravond nog e.e.a. gezocht, maar ben niet veel wijzer geworden.
    Het was een "An Urban Affair" project in samenwerking met de Jan van Eyck academie en dat als afstudeerproject zou dienen.
    Via Google toch nog een URL ontdekt: http://www.tricht-linn-burg.org/.
    Volgens mij is het gewoon bij een idee gebleven van Zuzana Lapitková en is het project nooit uitgevoerd.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    In een van de nieuwsbrieven die toentertijd zijn verschenen over Mosae Forum, staat ook dat bericht over het aan te leggen kunstwerk door Zuzana Lapitková.
    Is het mogelijk dat het mozaiekwerk zich inpandig ergens op de vloer van het Mosae Forum bevindt?

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Weet iemand waar precies het kunstwerk (mozaiek) van Zuzana Lapitková ligt ?
    kan hem niet vinden

    Onderstaand bericht gevonden op het internet.

    Opening Maaspromenade

    De Maasboulevard is klaar! Reden voor een feestje in het weekend van 2 en 3 juli. Samen met ondernemers van de Kesselskade, Hoenderstraat en Mariastraat heeft de gemeente een gevarieerd programma samengesteld. Tijdens het hele weekend kunt u genieten van optredens van diverse Maastrichtse artiesten, een mimespeler, een oldtimershow, rondvaarten tegen speciale tarieven en het muziekfestival `River Sight Night'. Op zaterdag zijn er voor de kinderen springkussens, een tovenaar, een mimespeler, plekken waar geschminkt wordt en optredens van Rubens poppentheater.

    Zaterdag rond 14.45 uur verricht wethouder Mirjam Depondt de officiële openingshandeling. Ze plaatst de laatste steen in een kunstwerk dat gemaakt is door Zuzana Lapitková, studente aan de Jan van Eyck academie. Bezoekers van de Maaspromenade maken via een lot kans hun eigen `eeuwige' steen te plaatsen in dit kunstwerk.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Ik denk dat Sjef het gros van de foto's met bijbehorende gegevens op Peters website http://members.lycos.nl/maastrichtmestreech/index.html
    terug kan vinden.
    Persoonlijk vind ik de afbeeldingen ook wat te groot om gemakkelijk te bekijken.
    In mijn ongeremd enthousiasme had ik daar niet aan gedacht.
    Wat het formaat van de afbeeldingen betreft: ze zijn afgestemd op mijn formaat beeldscherm.
    In het vervolg zal ik de maximale breedte van 700 pixels aanhouden, i.p.v. de nu gebruikte 800 pixels.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    mijn vraag is in welke straat kunnen we dit vinden ?
    We kunnen dit zien op de hoek van de Volksbondweg - Meester Ulrichweg.
    Op de muursteen die aan de linkerkant op de grond staat, lees je: OVERYSSEL 1773.

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    In BlauwDorp vinden we bovenstaande muurschildering.
    Wie is de maker?
    mijn vraag is in welke straat kunnen we dit vinden ?

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    Het beeld "De Omarming" staat ook in de tuin van verzorgingstehuis Klevarie.
    Wie heeft het ontworpen?
    Het beeld heet Verbondenheid
    Ontwerper G. Vanoppen

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Peter, hartstikke bedankt voor alle toegevoegde informatie.
    Chapeau!

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    Bovenstaand beeld van d' Artagnan staat ook in de tuin van Klevarie.
    Wie zou het gemaakt hebben?
    Ontwerper: M. Camps

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    Bovenstaand beeld staat in de Wolfstraat.
    De naam van het beeld en de maker er van zijn mij onbekend.
    Scheepsboegbeeld
    Ontwerper: A. Spronken

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    Dit beeld van Sint-Servatius staat op het Keizer Karelplein.
    Wie heeft het gemaakt?
    Ontwerper: J. Cuypers

    Leave a comment:


  • Peter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht

    In BlauwDorp vinden we het borstbeeld van Burgemeester van Oppen.
    Wie is de ontwerper c.q. maker?
    Ontwerper: Ch. Vos

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied


    Dit beeld is gemaakt door Jos Hermans en heet: "Huivende Kinder" (knikkerende kinderen).
    Je vindt het in de Witmakersstraat en het werd aangeboden aan burgemeester Ph. Houben bij zijn afscheid.
    Ph. Houben was van 1985 tot 2002 burgemeester van Maastricht en werd door Gerd Leers opgevolgd.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied


    Bovenstaand beeld staat in de Wolfstraat.
    De naam van het beeld en de maker er van zijn mij onbekend.

    Leave a comment:

Bezig...
X