Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Jazeker, dan worden ze lekker knapperig en als finishing touch veel zout, het liefst grove zeezout

    Opmerking


    • #32
      !!

      Niet te veel zout! Is niet goed voor én je nieren én je bloeddruk!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        (..) Zo meteen ontdekken ze ook nog, dat je er hash uit kunt trekken :(.
        (..)
        Dadelijk breng je onze gemeenteraad nog op ideeën Breur
        3 gram per vakje.....

        Oorspronkelijk geplaatst door Dorus
        (..) De lekkerste frieten bak ik zelf. Mooi snijden, in een bak warm water leggen zodat een groot gedeelte zetmeel uit de aardappelen verdwijnt dan goed afdrogen en het liefst bakken in de oude emaille frituurpan met frituurvet van het merk Ossenwit. ( frituurvet op basis van rundvet, bijna alle belgische frituren gebruiken dat, daarom zijn de frieten in Belgie zo lekker) (..)
        Volgens mij eega, die ik als frietenliefhebber er bij de haren heb bijgesleept, krijg je Ossenwit bijna nergens meer......
        En dan bakken op het gas en niet meer in de fritespan?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #34
          Wat verdwenen friettenten:

          Madame Hopeloos op st Pieter (observantenweg0
          Frituur in de Pieterstraat, die had van die ouderwetse alkoofjes waar je kon zitten, gingen wij met Carnaval altijd naar toe. De eerste keer in mijn cowboy(girl) pakje met ;n let op: 'n WITTE cowboyhoed

          Opmerking


          • #35
            Erg leuk

            Erg leuk deze website! Dit artikel staat ook op mijn website [www .maastricht.nieuws. nl] Ik ben er pas mee van start gegaan. Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden. Ik heb me meteen aangemeld bij dit forum, en zal het zeker in de gaten houden. Erg sjoen al die foto's vaan us Mestreech.

            Met vriendelijke groeten,
            Cindy V

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door cindyv Bekijk bericht
              Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden.
              De zoveelste kloon van nieuws.nl. Je krijgt de nieuws- en weerberichten van hun aangeleverd en de advertentie-inkomsten zijn gedeeltelijk voor jou. Zie http://opuwsite.nieuws.nl.

              Opmerking


              • #37
                Beste El Loco,


                Zo klinkt het erg negatief. De zoveelste kloon ben ik niet. De rest komt niet uit Zuid-Limburg. Ik ben juist erg blij met de ondersteuning van nieuws.nl De nieuwsberichten krijg ik niet aangeleverd, deze zoek ik zelf. Ik ben erg trots op mijn stad en vindt het super om dit te gaan doen en dat is waar het voor mij om gaat.


                Met vriendelijke groeten,
                Cindy
                Last edited by cindyv; 4 februari 2011, 16:06.

                Opmerking


                • #38
                  Back to topic graag... Frituren, dus!

                  Zijn er twee op Malberg, waarvan één werkelijk goed?

                  Opmerking


                  • #39
                    Toch bedankt voor de tip! Heb het meteen veranderd! Groetjess

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door cindyv Bekijk bericht
                      Erg leuk deze website! Dit artikel staat ook op mijn website [www .maastricht.nieuws. nl] Ik ben er pas mee van start gegaan. Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden. Ik heb me meteen aangemeld bij dit forum, en zal het zeker in de gaten houden. Erg sjoen al die foto's vaan us Mestreech.

                      Met vriendelijke groeten,
                      Cindy V
                      Toch weer even off topic....

                      Cindyv,

                      Welkom op Mestreech-online.
                      Leuk om weer een actief lid erbij te hebben.

                      Ik heb even op jouw site gekeken.
                      Ziet er heel mooi en professioneel uit.
                      Mijn complimeten !
                      Maar inhoudelijk vind ik de artikelen wel erg zwak.
                      Ik hoop dat daar nog aan gewerkt wordt.

                      En nu weer naar de fritures......
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                        Back to topic graag... Frituren, dus!

                        Zijn er twee op Malberg, waarvan één werkelijk goed?
                        Ik ken er 1, die zit al sinds mensenheugenis aan de Arrestruwe. Zit Siem daar nog in? Wat je er haalde, was er altijd goed.


                        Er hing een bordje aan de muur:

                        ''Wie veel werkt, maakt veel fouten. Wie minder werkt, maakt minder fouten.

                        Ik ken mensen die geen fouten maken'''.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #42
                          Klopt Haas.

                          Siem op de Arrestruwe is, volgens mij, de bekendste friture in Malberg.
                          Maar er zit ook nog een friture onder de flat van het Malbergplein.
                          Maar nu men ik dat de naam "Malbergplein" is veranderd. Dat even terzijde.

                          In die friture onder die flat dus, daar zat jaren geleden, als ik mij niet vergis, Gerrit Gerecht (what's in a name !?!) in.

                          Voordat Gerrit de friture overnam, was hij huismeester in de oude Entre Deux.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #43
                            Tuutsje van Teunsje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw. Dus dat is geen "klassieker" en is die 's avonds open?
                            Nog geen klassieker misschien, maar wel helemaal in de klassieke traditie. Met Maastrichter specialiteiten als batteräöfkes. Ik was er afgelopen donderdag en ik moet zeggen: lang niet meer zo'n uitstekende friet met zoervleis gegeten; daar zat echt een half rund in verwerkt! Er hangt een gezellige sfeer, de eigenaar (Teun Wienen) maakt graag een praatje en ik voelde me er meteen op m'n gemak. De zaak loopt als een tierelier, dus dat is wel een blijvertje.

                            Nog een leuke bijkomstigheid: op één van de schermen achter de toonbank worden historische films over Maastricht vertoond. Terwijl ik mijn frietsje zoervleis naar binnen werkte, zag ik een historisch bezoek van koningin Wilhelmina en de watersnood in Borgharen/Itteren voorbij komen.

                            Opmerking


                            • #44
                              Pand Febo, hoek Markt-Nieuwstraat

                              Om even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: het gaat toch echt gebeuren. En dat in één van de meest impossante panden op de Markt :(



                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                                Om even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: het gaat toch echt gebeuren. En dat in één van de meest impossante panden op de Markt :(
                                Inderdaad een prachtig pand, lijkt mij definitief een monument.

                                Dus als Monumenten commissie en Welstand commissie echt zorg dragen voor de bouwkunst, moeten volgens mij zelfs de dubbele entree deuren zo blijven als ze nu zijn en mag er geen trekautomaat aan de gevel komen.

                                Febo is landelijk sowieso in strijd met de regels Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) gezien die trekautomaten. Dus geen gevels aanpassen en geen trekautomaten, ook binnen niet.

                                mvg
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X