Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Architectonische missers in Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Haas
    replied
    De meest gehoorde misser vind ik architectonisch helemaal geen misser, het gaat meer om de gevolgen erom heen.

Ik ervaar het elf echter niet zo. Het Mosae Forum zou voor passanten een tocht-gat zijn. De win heeft er door de vreemd gevormde gevellijnen vrij spel, waardoor je je op het binnenplein niet erg comfortabel voelt.

Architectonisch is er wel iets aan te merken op de zij-ingang aan de Hoenderstraat. Hadden de dat met die lelijke balk nou niet anders op kunnen lossen?

Ik zei al: ik ervaarhet zelf niet zo. En architectonisch is er niet veel aan de hand, lijkt me.Hoe anderen daar tegenaan kijken, weet ik niet.

Het voormalige gebouw van de Entre Deux, met daarin onder meer het Bonnefantenmuseum, was inderdaad het nummer-1 voorbeeld van een architectonisch gedrocht. Hoe anders is het winkelcentrum NU.

Leave a comment:

• Guinness
    started a topic Architectonische missers in Maastricht

Architectonische missers in Maastricht

Hallo,

Het lijkt mij interessant om een draadje te open om over bepaalde architectonische missers in onze stad. Wat vind jij een misser en waarom, en waarom en hoe, en door wie is het in de tijd besloten en wie vond dat dan wel mooi?

Denk bijvoorbeeld aan het oude bonnefantenmuseum. Er moeten echt mensen zijn geweest die dat gebouw mooi vonden anders was het er niet gekomen. Of zat het anders? Of de oude stadskantoren. Wie vond dat toen een goed idee?
    Dit zijn naar mijn mening missers uit het verleden, maar zijn er ook nieuwe missers die we nog niet zo ervaren maar waar we misschien over 30 jaar denken: "Waarom?".

Wat ik persoonlijk een totale misser vind is de bouw van de parkeergarage onder de Vrijtof. Op een van de mooiste pleinen van Nederland bouwt men een grote garage met als gevolg een grote verkeersaantrekkende werking in de aanliggende straten. Heeft men dat toen niet voorzien? En waarom is die beslissing gemaakt?
Bezig...
X