Oorspronkelijk geplaatst door Greune
Bekijk bericht
Bruisende wereldstad, laat me niet lachen. Wat heeft dat te maken met goede Architectuur en een unieke stad?
maar goed ieder zijn perceptie van een wereldstad en de ingrepen gedurende de geschiedenis.
Of er nu wel heel veel geld of weinig, via subsidies aan Maastricht en Regio vloeiden en verwezenlijkt zijn geworden in het Architecturale, daar gaat het qua architectonische missers nu echt niet om.
Bovendien infrastructurele projecten is inderdaad ook ruimtelijke planning maar geen Architectuur.
Ik weet dat de projecten die ik als voorbeeld gaf zelfs bovengemiddeld duurder zijn geweest qua Investering en Bouw Kosten dan andere Projecten.
(die openheid van zaken kunnen ons echter enkel de Project betrokkenen geven gerelateerd aan de vierkante meter prijs BVO uit dat jaar, het jaar van realisatie van die Projecten. En die krijgen we natuurlijk niet)
zij het zo
Architectonische missers zijn niet recht evenredig met het ontbreken van de uitgegeven centen.
Bovenal de projecten die onder het MOM van de stedelijke vernieuwing vielen en waar dus inderdaad veel subsidiegeld mee gemoeid was zijn alleszins aardig uitgevoerd.
Het Bosstraatkwartier en De Heeg. (in die tijd zeker de moeite waard en nu zeker geen architectonische misser)
Iets recenter de Limburgerdrukkerij naast de Wolfstraat en de Wolfstraat zelf richting Minckelerstraat.
En dan wordt ontwikkelen en geld verdienen een Vak.
Als je kijkt wat andere regio's aan geld hebben ontvangen in Nederland is en blijft Maastricht een pover bedeeld provincie stadje.
In tegenstelling tot wat jij hier op één hoop gooit aan miljarden (guldens en dan euro's) en dus wij argeloze lezers moeten geloven, dat gedurende 1974 tot en met NU eigenlijk al zo veel staats gesubsidieerde gelden gevloeid zijn dat wij argeloze lezers ons zelf in de gratis thermen hadden kunnen wanen, baden en verpozen.
mvg
Antonius
Opmerking