Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hek Theresiapad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Clio
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...
    Ton sprak van een 'sluis', maar vergat de aanhalingstekens. Hij bedoelde een verkeerssluis of fietserssluis, niet een sluis in de Jeker. Voor mij geldt hetzelfde.
    Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
    Overigens vind ik het metalen brugdek ook een lust voor het oog.
    Ik vind dat metalen brugdek levensgevaarlijk, niet alleen voor ouderen die er met een stok overheen moeten lopen, maar voor iedereen, met name op leren zolen.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Dat is dus niet de sluis. Die ligt een stuk verderop, bij het gebied dat ze ook wel ''Lombok'', of ''Lombokmolen'' o.i.d. noemen.


    Het bruggetje DAAR, is absoluut onneembaar door fietsers, brommers en scootmobielen. Iemand met een rollator kan daar met enig doorzettingsvermogen wel nog overheen.

    Nog verder ligt een bruggetje, waar je met de huidige storm zelfs lopend niet overheen moet gaan, als je de oversteek tenminste wil overleven.

    Leave a comment:


  • Karel de Kale
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...
    Als ik de ondergrond van de sluis zie (met een beetje regen een modderpoel) en het ondiepe greppeltje dat in de sluis doorloopt, lijkt me het nemen van dit obstakel voor een rolstoel niet heel gemakkelijk.

    Overigens vind ik het metalen brugdek ook een lust voor het oog.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Fijne hekken zijn dat! Kun je lekker even op uitrusten of wat oefeningen aan doen. In mijn prille jaren hing ik graag ondersteboven aan zo'n hek, maar daarvoor ben ik nu een beetje te lui geworden. En die keitjes vind ik ook een aanwinst. Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...

    @Ton: mooie foto!

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ik heb je ermee zien slepen, Ton. Dat zijn stevige maaskeien die je daar hebt neergelegd.


    Overigens heb ik eens nagevraagd wanneer die mailings over dat hek precies zouden zijn geweest. Natuurlijk: onbekend.

    Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of die mailings er wel zijn geweest (ik was er 3 weken niet, dus ik heb ze zelf zeker niet in handen gehad).

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ja gekker kun je het altijd maken maar moet je het niet maken.

    En ook andere gebruikers klagen en klagen
    heila diech dao, dit is wel un Fietspad ! (riep die man die me bijna omver reed deze zomer 's ochtends)
    Gooijemurrege Menier! (antwoorde ik toch maar vriendelijk)

    Doe je eens iets voor je conditie, mag je er niet wandelen. pff etterbak.
    Destijds stond dat hek er nog niet.
    Maar to the point.
    Al die belemmeringen zijn zeer effectief ze belemmeren alles wat normaal lijkt en onbewust maakt het je woedend.
    Juist nog meer agressie op de weg, dat roept het op. En geld verkwisten is het bovendien. Ook die commissies en het nodeloos overleg is tijd en dus geld verspillen.

    Petrus heeft al die hekken weggehaald, er kwamen te weinig goeie bij de poort de laatste jaren. Dat moot aanders zag heer tegen Slevenier.

    mvg

    Leave a comment:


  • Karel de Kale
    replied
    Het lijkt mij van de zotte om een hek dwars over het fietspad te plaatsen. Cameratoezicht is te gek voor woorden. En wijzen op de noodzaak van een mentaliteitsverandering is als een roepende in de woestijn. Als de overlast zich beperkt tot een beperkt aantal momenten dan is het zaak om dan handhaving in te zetten. Gewoon zoals vroeger; oom agent.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Hoorzittingen Theresiabrug?

    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Het hek drukt een andere Bijbeltekst uit: Job 38:11
    Ha, gezellig, we worden hier bijbelvast! 'Tot hiertoe en niet verder!'
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Enkele maanden geleden blijken er hoorzittingen te zijn georganiseerd door de gemeente. Ik vermoed dat dat augustus/september is geweest, want ik heb daar niets van meegekregen. Normaalgesproken worden de flyers door ons bezorgd. Bewoners van de Champs Elyseesweg, Trianonstraat, Trocaderostraat, Wijngaardstraat, Plenkershoven en de Kalfstraat mochten hun zegje doen over deze maatregel. Beide avonden kwam er niemand opdagen.
    Tiens, tiens, hoorzittingen? Ik heb er niets over gehoord en al helemaal geen flyer gezien. Ik kom dagelijks in dat buurtje en heb er tenminste twee familieleden, vier vriend(inn)en en twee kennissen wonen. Ik weet wel wat van de gevoelens daar inzake de overlast bij die brug. Ik zal dezer dagen toch eens navragen...

    PS. Weet iemand waar ik op de gemeentelijke website hierover iets zou moeten kunnen vinden?
    Last edited by Clio; 2 december 2013, 20:38.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Waar klagen we dan over? De mensen die het meeste baat hierbij hebben vinden het kennelijk goed!

    Het is inderdaad nooit goed


    Het hek drukt een andere Bijbeltekst uit: Job 38:11

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Ja... ik had het woord gemekker willen gebruiken. Mag van mij, maar wie ben ik om te oordelen over anderen? "Broeders en zusters, als iemand op een misstap betrapt wordt, dan moet u, die door Gods Geest geleid wordt, hem weer op het rechte pad brengen in een geest van zachtmoedigheid. En kijk naar uzelf: ook u kunt in verleiding komen" (Galaten 6:1)

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Waar klagen we dan over? De mensen die het meeste baat hierbij hebben vinden het kennelijk goed!

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    En wat te denken van het volgende:

    Enkele maanden geleden blijken er hoorzittingen te zijn georganiseerd door de gemeente. Ik vermoed dat dat augustus/september is geweest, want ik heb daar niets van meegekregen. Normaalgesproken worden de flyers door ons bezorgd.

    Bewoners van de Champs Elyseesweg, Trianonstraat, Trocaderostraat, Wijngaardstraat, Plenkershoven en de Kalfstraat mochten hun zegje doen over deze maatregel.

    Beide avonden kwam er niemand opdagen. Wanneer mensen bezwaren hebben tegen een dergelijk voornemen van de gemeente, dan kom je toch zeker naar zo'n avond? Als er dan tot twee keer toe niemand komt opdagen, dan vraag ik me af: IS het probleem dan wel zo groot? En nu de hekken er staan, reageert de buurt verontwaardigd........


    Ik heb dit vaker meegemaakt. De gemeente Maastricht wilde elders in Maastricht verkeers-remmende maatregelen nemen, teneinde parkeeroverlast in een paar straten terug te dringen. Tot twee keer toe werden de belanghebbenden in de gelegenheid gesteld om hun zegje te doen, maar ook toen kwam niemand opdagen. In zo'n geval zegt de gemeente: wanneer er geen bezwaren zijn, dan heeft het plan kennelijk voldoende draagvlak om te worden uitgevoerd.

    Net als nu met het hekwerk, kwamen mensen vervolgens in actie toen de gemeente de aangekondigde plannen tot uitvoering bracht. En dat is onsportief.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Zelfs spoorbomen weerhouden mensen niet ...

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Op grond van enkele overlast veroorzakende brommers, worden die maatregelen niet genomen.

    Ik weet niet of jij ook in de avond-uren in de omgeving van het bruggetje komt, maar de overlast spitst zich juist toe op die tijden. Ze kunnen, als de overlast overdag minder is, de hekken moeilijk opzij zetten, OF ze moeten een systeem bedenken dat inderdaad ''op slot'' gaat in de avond-uren. Maar dat is OOK geen oplossing, want dan zullen scootmobiel-gebruikers ook om moeten rijden.


    Het is maar net wat het handigste is, een dergelijk hek zal open- en weer dichtgezet moeten worden.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Laat ik voorop stellen: ik heb niet vanaf het begin op het plaatsen van een hek aangedrongen, maar wel op adequate maatregelen.

    Als de brommer-overlast slechts met het plaatsen van een hek kan worden teruggedrongen, so be it, maar het was dus niet mijn insteek.

    Het hek is er dan ook echt niet gekomen, alleen omdat ik erop aandrong. Dat laatste valt overigens ook wel mee, ik heb wel regelmatig gevraagd of er maatregelen genomen konden worden.

    Voor een brommer/snorbrommer is het slechts een klein stuk omrijden, wanneer men van het stukje Prins Bisschopsingel gebruik maakt.

    Let wel: het bruggetje ligt er ook pas sinds 2006, daarvoor was er slechts een heel smal bruggetje, waar zelfs rollators met moeite overheen konden.

    Nu de nadelen van het hekwerk duidelijk naar voren komen, mag er wat mij betreft nog eens naar worden gekeken.

    Klaarblijkelijk is er vooralsnog geen goed alternatief om de brommeroverlast terug te dringen.

    Het enige dat wel effectief is: camera's, in combinatie met 100-procent kentekenregistratie. Dan heeft iedereen vrij baan, en worden de overtredingen eruit gevist en 100 procent bestraft.

    Leave a comment:

Bezig...
X