Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Geusseltbad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Geusseltbad

    Ik dacht dat we al een draadje hierover hadden, maar kan het niet vinden, dus zal wel niet. Het nieuwe zwembad dus.

    De eerste nieuwsbrief is uit. Klik hier. Belangrijkste nieuws: 1. Er is wateroverlast, dus de bouw is tot januari uitgesteld 2. Het puin van het oude KPN-gebouw wordt bij nader inzicht toch maar niet gebruikt, omdat het te duur is Dus zijn ze nu op zoek naar ander puin dat minder duur is

    Zo komt het eruit te zien, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al:

    Het nieuwe Geusseltbad. Ontwerp: Koppert + Koenis
    Last edited by El Loco; 6 december 2010, 17:50.

  • #2
    En als men aan het A2 traject daaro begint, moet je er met de helicopter heen. Dat levert pas "bommetjes" op !

    Ik vraag mij trouwens af, hoe men voorkomt dat (vervuild) overstortwater van de opvangbekkens (Geusseltvijvers) zich mengt met het buitenbadwater ?

    En wat dat puin betreft: een koekje van eigen deeg Gemeente Maastricht ! Dat puin heeft de Gemeente (of Provincie?) al veel geld gekost en nu ander puin kopen ? Het moet toch niet gekker worden ...
    Last edited by Breur; 6 december 2010, 18:56. Reden: n in t veranderd.

    Opmerking


    • #3
      En om even bij te lezen: http://www.gomv.nl/publicaties/docum...20geusselt.pdf

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Dus in plaats van drie (Heer, Jekerdal en Dousberg) verspreid over de stad, krijgen we er eentje in de plaats, in de uithoek Geusselt. Iets minder makkelijk bereikbaar voor de mensen uit bv Daalhof en Sint Pieter.
        Het Geusseltbad vervangt De Dousberg, Zwembad Heer en Vijverdal. Vijverdal (alleen therapeutisch zwemmen) is geloof ik al dicht. Openluchtzwembad Jekerdal blijft gewoon open. Er wordt nog steeds gepoogd om De Dousberg open te houden (vooral nu de ontwikkeling van het Dousberggebied stil ligt), maar de gemeente wil daar niet aan, omdat het zwembad dan gerenoveerd moet worden en ook omdat dat ten koste gaat van de geprojecteerde bezoekersaantallen van het Geusseltbad. Zie ook deze vraag van VVD/GroenLinks en het antwoord van B&W.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Vanavond presenteert het college een nieuw masterplan voor het Geusseltpark aan de commissie stadsontwikkeling. Door ontwikkelingen in de omgeving van het park en nieuwe economische en maatschappelijke omstandigheden was aanpassing van het plan uit 2006 nodig.
          Met name door het uitstellen en schrappen van woning- en kantorenbouw blijft een tekort van 9,5 miljoen euro over. De gemeente wil de aantrekkingskracht van het Geusseltpark vergroten en het beter toegankelijk maken voor de bewoners van de wijken in Noordoost. Het doel is om van het Geusseltpark een geliefd en levendig park te maken waarin wonen, werken, onderwijs, recreëren en sporten centraal staan.

          Het verdere verhaal is hier te lezen
          Hyperlinks? Makkie. En hoe verpakt gemeente Mastricht nu weer een slechte verhaal? Het doel is om van het Geusseltpark een geliefd en levendig park te maken waarin wonen, werken, onderwijs, recreëren en sporten centraal staan: droom ik?

          Opmerking


          • #6
            Geusseltpark

            Ja, ze willen wel erg veel met dat park, waardoor er eigenlijk maar weinig park overblijft. Een paar jaar geleden, toen de plannen bekend werden, heette het nog dat de grondopbrengst van de woon- en kantoorgebouwen de herinrichting van het gebied moesten financieren. Nu er minder gebouwd gaat worden, wordt er 9.5 miljoen afgeschreven en kan het park tóch aangelegd worden. Vreemd.

            Overigens vind ik dat ze die andere woongebouwen naast Cour Renoir gewoon moeten bouwen. Wat ik wel een ongelukkige keuze vind, is de locatie van het United World College. Als dat stukje onbebouwd was gebleven, zou er een veel mooiere verbinding met het groengebied in Amby zijn gekomen. Voor het UWC zou de tapijnkazerne een ideale locatie zijn geweest (maar het rijk schijnt die locatie toch nog een tijdje te willen vasthouden).

            Voor de duidelijkheid hier een plankaartje van het Geusseltpark en omgeving.

            Bestaand:
            a Kasteel Geusselt
            b Stadion Geusselt (MVV)
            c Diverse sportvelden
            d Woonwagenlocatie
            e Woongebouw Cour Renoir
            f Businesspark Geusselt
            Nieuw:
            1 Geusseltbad
            2 United World College
            3 Nieuwe woongebouwen
            4 Nieuwe kantoorgebouwen
            5 Uitloper toekomstige Groene Loper richting Landgoederenzone (A2-project)
            6 Aftakking Groene Loper richting groengebied Amby

            Opmerking


            • #7
              Updates Geusseltbad

              (Dit bericht was oorspronkelijk op 12 juli 2011 door mij geplaatst, maar was door een servercrash verdwenen.)

              Op de site van de architecten Koppert + Koenis vond ik deze overzichtsfoto. Weet niet wanneer die gemaakt is, maar ze zijn in elk geval bovengronds.

              Inmiddels is het project alweer een stuk verder. Deze foto is van dezelfde website:

              Opmerking


              • #8
                't Schiet al aardig op met het Geusseltbad (foto's webcam):



                Opmerking


                • #9
                  Update

                  Het dak wordt geplaatst:



                  Kleine pierebadjes!

                  Bron foto's: http://www.koppert-koenis.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                    Het dak wordt geplaatst:



                    Kleine pierebadjes!

                    Bron foto's: http://www.koppert-koenis.nl
                    Liep er vandaag nog voorbij.
                    En ook mijn gedachten waren word dit een echt vervangend zwembad voor Dousberg?
                    Het lijkt wat Klein.

                    Opmerking


                    • #11
                      Worden dit niet douchebaden? ik zou een pierebad nooit zo dichtbij het "grote" zwembad situeren.

                      Opmerking


                      • #12
                        Of een soort whirlpool, allemaal energieneutraal. Ben benieuwd.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Worden dit niet douchebaden? ik zou een pierebad nooit zo dichtbij het "grote" zwembad situeren.
                          Ik ben er al 'tig jaar niet meer geweest, maar in mijn herinnering is de indeling in Dousberg ongeveer hetzelfde. Het grote bad en daarnaast het kinder/trainingsbad. Welliswaar met een afscheiding daartussen, maar misschien komt dat hier ook wel.
                          We wachten af....
                          Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Of een soort whirlpool, allemaal energieneutraal. Ben benieuwd.
                            http://www.grontmij.nl/Projecten/Pag...aastricht.aspx

                            of is dit misschien al veranderd ?

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                              Nee hoor, zoals het daar staat wordt het inderdaad gebouwd. Energieneutraal moet natuurlijk CO2-neutraal zijn, foutje van mij (energieneutraal zou wel heel voordelig zijn). Maar zelfs dan nog.

                              Die pierebadjes kunnen ook voor invaliden bedoeld zijn. Ik heb ergens gelezen dat dat er ook zou komen (was vroeger in Vijverdal).

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X