Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ziesjoem - Heerleke straot. Blauw Dorp.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Nee de familie Massot woonde in geen hoekhuis dus ook geen zijgevel, de v d Molens was een heel groot gezin ik geloof 12 kinderen.
    Pa Louis speelde vaak in Cafés met zijn orkestje
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #17
      Euh, ik denk dat er verwarring is. Ik refereerde naar de Asterstraat/Chrysantenstraat. Jullie blijkbaar niet?
      Trust me, I know what I am doing

      Opmerking


      • #18
        Wij waren belletje aan het trekken.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Wij waren belletje aan het trekken.
          Inderdaad en dat deden we op de Florasingel
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Ziesjoem - Heerleke straot.
            Met foto's van Blauw Dorp te Maastricht.

            http://www.youtube.com/watch?v=xcod8WaLI54
            Welke straat wordt er in dit liedje nu eigenlijk bezongen? Het lijkt er trouwens op alsof Parel alle bewoners van eertijds persoonlijk heeft gekend. Overigens de paar jaar dat wij in de Chrysantenstraat hebben gewoond , woonde er een familie in de Asterstraat op nummertje 14 - de familie Kraft - die ze destijds nog wel wat langer in een van de twee woonscholen van Maastricht hadden mogen laten wonen.

            Opmerking


            • #21
              Parel kent de hele stad.
              Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
              Welke straat wordt er in dit liedje nu eigenlijk bezongen?
              Geen op Blauw Dörrep denk ik. Daar vind je geen enkele straat die al 'ieuwe aajt' is.

              Opmerking


              • #22
                Holleeder, dat waren onze buren. Uit herinnering kan ik alleen zeggen dat het wel meeviel, maar ze waren ook voor 1985 vertrokken. Voor de renovatie. Ze zijn destijds naar Wolder verhuisd. De jongste dochter zat bij bij op de kleuterschool.Ken jij ook nog de familie Coenen, waar, tijdens carnaval, brand was uitgebroken?
                Trust me, I know what I am doing

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  Parel kent de hele stad.Geen op Blauw Dörrep denk ik. Daar vind je geen enkele straat die al 'ieuwe aajt' is.
                  Lijkt meer op de Stokstraat. Eeuwen oud, ooit vies en nu sjiek. Maar zo zijn er meer straten.
                  Trust me, I know what I am doing

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik heb de vraag doorgestuurd naar Jos van Ziesjoem.

                    Opmerking


                    • #25
                      Dat kan natuurlijk ook, ik ben benieuwd.
                      Trust me, I know what I am doing

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
                        Holleeder, dat waren onze buren. Uit herinnering kan ik alleen zeggen dat het wel meeviel, maar ze waren ook voor 1985 vertrokken. Voor de renovatie. Ze zijn destijds naar Wolder verhuisd. De jongste dochter zat bij bij op de kleuterschool.Ken jij ook nog de familie Coenen, waar, tijdens carnaval, brand was uitgebroken?
                        Holleeder is dat soms een freudiaanse verschrijving? Nou, daar ben je dan mooi klaar mee De tijd waar ik naar refereer was 10 jaar eerder, zou dus zo maar kunnen dat ze zich in de loop der jaren toch wat meer hadden aangepast. Coenen? Zegt me niet zoveel. Ik ken wel het pand hoek Mr. Ulrichweg Ruttensingel waar ooit een brand was uitgebroken met zelfs een dodelijk slachtoffer.

                        Dan heb ik nog een vraag. De st. Michaelschool was (midden jaren zestig) een deel voor jongens en het andere deel (ingang? Asterstraat) voor meisjes. In elk geval waren de speelplaatsen door een hek van elkaar gescheiden. Als ik er google op raadpleeg valt daar niets over terug te vinden. Weet iemand daar iets meer over? Volgens mij zaten er ook nonnen op die school.
                        Last edited by Hollender; 4 januari 2014, 17:39. Reden: verschrijving van mijn nick

                        Opmerking


                        • #27
                          Brand in cafe hoek Mr. Ulrichweg - Proosdijweg (1966)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
                          (..) Ik ken wel het pand hoek Mr. Ulrichweg Ruttensingel waar ooit een brand was uitgebroken met zelfs een dodelijk slachtoffer.
                          (..)
                          Ik kan mij (helaas) niets herinneren van een dodelijke brand in een pand op de hoek Meester Ulrichweg - Ruttensingel.

                          Wel is het café op de hoek Mr. Ulrichweg - Proosdijweg in maart 1966 in vlammen opgegaan, maar daarbij viel gelukkig geen dode te betreuren.
                          De uitbater was toen de familie Stassen.

                          Als ik het goed heb heet het café tegenwoordig "Oonder Us" en is het juiste adres Meester Ulrichweg 26 te 6214 PX Maastricht.

                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #28
                            Pier,

                            Het was toch echt het pand hoek Meester Ulrichweg Brusselsestraat - thans Nummer 93 zie ik op Google. Maar ik kan me even zo goed vergissen. Het moet wel omstreeks datzelfde jaartal zijn geweest.

                            Opmerking


                            • #29
                              Aan dezelfde Ruttensingel nr. 121 hoek Gildeweg woonde een van mijn weinige vriendjes. Zoon van een Alleenstaande vader die kleermaker was. Ik meen me te herinneren dat hij Ronald Toussaint heette? Samen liepen we vaker van Blauwdorp naar school (Capucijnengang) en terug.

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
                                Pier,

                                Het was toch echt het pand hoek Meester Ulrichweg Brusselsestraat - thans Nummer 93 zie ik op Google. Maar ik kan me even zo goed vergissen. Het moet wel omstreeks datzelfde jaartal zijn geweest.
                                Brusselsestraat?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X