Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ziesjoem - Heerleke straot. Blauw Dorp.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ziesjoem - Heerleke straot. Blauw Dorp.

    Ziesjoem - Heerleke straot.
    Met foto's van Blauw Dorp te Maastricht.

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 18:10.

  • #2
    Blauw Dorp, noodwoningen

    Sjoen, Breur, met dank ook aan Alfonse Scaf voor de aw foto's en 'Sjauf' voor de nuie.

    Wel jammer dat de reportage wat donker uitvalt, of ligt dat aan mijn instellingen? Ik kwam een paar voor mij nieuwe stadsbeelden tegen. Hoe zit dat met die noodwoningen ongeveer halverwege (op 2,17 minuten)? Ik herken die straat niet. Waar was dat?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Sjoen, Breur, met dank ook aan Alfonse Scaf voor de aw foto's en 'Sjauf' voor de nuie.

      Wel jammer dat de reportage wat donker uitvalt, of ligt dat aan mijn instellingen? Ik kwam een paar voor mij nieuwe stadsbeelden tegen. Hoe zit dat met die noodwoningen ongeveer halverwege (op 2,17 minuten)? Ik herken die straat niet. Waar was dat?
      De foto's zijn inderdaad wat donker en mat. Die zouden beter bewerkt kunnen worden. Die jongeman in de rolstoel heb ik nog gekend. Ben zijn naam kwijt. Het verhaal over de noodwoningen laat ik graag over aan een andere MO-er .

      Opmerking


      • #4
        Ik ben denk ik niet die MO-er die Breur bedoelt, maar gezien de kronkel in de straat zou dit wel eens de Akeleistraat kunnen zijn, gezien vanaf de Brouwersweg
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Ik wil proberen om zo snel mogelijk alle foto's van Alfons overnieuw te nemen. Dan wil ik dit filmpje opnieuw maken. Leuk Breur dat je die geplaatst hebt :-)
          Trust me, I know what I am doing

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
            Ik wil proberen om zo snel mogelijk alle foto's van Alfons overnieuw te nemen. Dan wil ik dit filmpje opnieuw maken. Leuk Breur dat je die geplaatst hebt :-)
            Wij wachten met geduld en succes Chauf!

            Opmerking


            • #7
              Ontzettend leuk filmpje met mooie foto's, chapeau
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Die noodwoningen lagen aan de Florasingel, de weg met de rare kronkel. Daar hebben we va juni tot september 1985 gewoond, terwijl de Asterstraat, Tulpenstraat en een stukje Ruttensingel verbouwd werden.Tegenover ons woonde toen de familie Daenen, achtervondvde familie Vaessen en naast ons de familie Schrijnemakers (?)... Dat zou Breur kunnen weten.
                Dat was toch wel een gezellige tijd, als jeugd leek het op een camping. In winterse tijden zal men hier vast anders over hebben gedacht.
                Trust me, I know what I am doing

                Opmerking


                • #9
                  De bewuste foto:

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
                    naast ons de familie Schrijnemakers (?)... Dat zou Breur kunnen weten.
                    Wellicht, maar dan moet ik de achternaam van de echtgenote moeten weten. De Schrijnemakersen zijn zeer talrijk ontsproten in Maastricht en omgeving en vaak verwant met mijn familie.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Wellicht, maar dan moet ik de achternaam van de echtgenote moeten weten. De Schrijnemakersen zijn zeer talrijk ontsproten in Maastricht en omgeving en vaak verwant met mijn familie.
                      Ze waren woonachtig op Chrysantenstraat 5
                      Trust me, I know what I am doing

                      Opmerking


                      • #12
                        Als ik mij niet vergis woonde op de hoek de familie van de Molen en aan de andere kant de familie Massot
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                          Als ik mij niet vergis woonde op de hoek de familie van de Molen en aan de andere kant de familie Massot
                          Ow ow, de eerste naam zegt me niks, de tweede wel, maar of dat suggestie is... Is dat in het pand met in de zijgevel een herdenkingssteen?
                          Trust me, I know what I am doing

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
                            Ze waren woonachtig op Chrysantenstraat 5
                            Helaas, er gaat geen belletje rinkelen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik kwam vaak bij de familie Baade-Pruimboom op de Proosdijweg. Een zeer kinderrijk gezin. Zij hadden zelfs een aardappelschrapmachine in de keuken. Louis was mijnwerker en ging later werken in Genk bij de autofabrieken. Veel kindergeld!

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X