Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Station Maastricht Noord
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk berichtMaar ik begrijp ook weinig van deze voorziening. Het lijkt mij een station van "niets naar nergens".Last edited by Breur; 21 november 2013, 10:35.
Opmerking
-
Het fietspad vanuit Nazareth naar het station is merkwaardig te noemen. Er is een oversteek van de Meerssenerweg gemaakt ruim ten zuiden van het station. Daarna is het fietspad aan de westkant van de Meerssenerweg tweerichtingsverkeer geworden. Maar alleen qua bebording. De breedte van het fietspad is niet aangepast aan de nieuwe situatie. Broddelwerk dus, daar komen ongelukken van. Het moet of een oversteek ter hoogte van het station zijn of een dubbelbreed uitgevoerd fietspad als de oversteek op de huidige plek is. Er heeft dus weer eens iemand wat zitten doen zonder te kijken of er normen en richtlijnen zijn.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk berichtHet fietspad vanuit Nazareth naar het station is merkwaardig te noemen. Er is een oversteek van de Meerssenerweg gemaakt ruim ten zuiden van het station. Daarna is het fietspad aan de westkant van de Meerssenerweg tweerichtingsverkeer geworden. Maar alleen qua bebording. De breedte van het fietspad is niet aangepast aan de nieuwe situatie. Broddelwerk dus, daar komen ongelukken van. Het moet of een oversteek ter hoogte van het station zijn of een dubbelbreed uitgevoerd fietspad als de oversteek op de huidige plek is. Er heeft dus weer eens iemand wat zitten doen zonder te kijken of er normen en richtlijnen zijn.
Mensen geef het een kans, dat gezeur is ook nergens voor nodig. En als je het beter weet, ga de politiek in.
Eerst inlezen in een bepaalde materie vooraleer je spuugt op plannen en ideeen, geldt ook voor de tram!Last edited by Markie; 3 december 2013, 20:39.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TonHier is nog wat info van een topicer.(met kennis)
Geregistreerd: 12 May 09
Locatie: Mokum
Berichten: 4.100
Er ligt een nieuw bestemmingsplan ter inzage voor het gebied waar het nieuwe station Maastricht-Noord en de bijbehorende P+R moet komen. Klik hier voor het PDF-bestand. De plaatjes zien er, zoals gewoonlijk, gelikt uit. De realiteit is dat er veel groen verdwijnt door:- de bouw van het station ('treinhalte' is meer to-the-point) met voorzieningen (door de provincie)
- de aanleg van parkeerplaatsen voor 400 auto's (door de gemeente)
- de bouw van bedrijfgebouwen (door het Avenue2-consortium)
Ik denk dat het weggegooid geld is... Positief is in elk geval dat er een nieuwe fietsroute (met tunnel onder het spoor) komt.
Heel, heel oud verhaal, desondanks destijds opportuun, hedentendage niet meer.
In dit verhaal mis ik helemaal de link met de A2 herstructurering en de afslag van de A2 naar Beatrixhaven. Leuk dit oude verhaal maar het is ouderwets en niet meer up to date.
Voor de echte relevante info verwijs ik graag naar a2maastricht.nl en de bijbehorende infomatieve film aldaar.
http://a2maastricht.nl/default.aspx?...fm=1gDzNrEZQhI
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk berichtDit is toch dubbelop, of zijn er nieuwe inzichten die nog niet genoemd zijn en de herhaling rechtvaardigen?
Ook Kruispunt Meerssenerweg/Viaductweg en die viaducten helpt hieraan mee alsmede verlegging van de Noorderbrug,
Maar goed we verweven nu dit draadje met het A2 tunnel draadje desondanks zijn beide met elkaar verbonden qua project .
Opmerking
-
Maastrichtenaren blij met (de P&R bij) station Maastricht-Noord
Afgelopen zaterdag, 4 januari 2013, tijdens de D66 Stemtent was een overgrote meerderheid (92%) van de deelnemers het eens met de stelling ‘P+R Maastricht Noord is een goede oplossing’.
Van de 143 stemmers op Plein 1992 of via internet, waren er maar liefst 131 het eens en slechts 12 het oneens met de stelling.
De voorstemmers waren zeer enthousiast over de nieuwe voorziening en roemden de lage prijs.
Bij genoemd NS station parkeer je bij de Park & Ride gratis en kun je voor € 1,- met vijf personen retour naar het CS Maastricht in Wyck.
Veel voorstemmers zouden in de toekomst ook graag meer van dit soort voorzieningen elders in Maastricht gerealiseerd zien worden.
Tegenstemmers waren van mening dat het initiatief te veel aan subsidie kost en er maar een heel kleine groep mensen direct van profiteert.
Ook vreesden sommige tegenstanders dat dit een stap zou zijn op weg naar het verder autovrij maken van de binnenstad.
(Bron: Persbericht D66 Maastricht)Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Bus en trein vanaf P&R Maastricht-Noord
Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk berichtErgens heb ik gelezen dat vanaf P&R ook busvervoer was naar de Markt in Maastricht.
En tegen dezelfde prijs: Retour voor vijf personen voor slechts € 1,00 totaal !
Maar, op de WEBSITE lees ik inderdaad dat er tijdens Magisch Maastricht ook sprake is van en busverbinding tijdens de winkelopeningstijden.
Na Magisch Maastricht rijdt de bus alleen in het weekend.
Het lijkt mij logisch dat na 18.00 uur geen bus meer rijdt.Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
Opmerking