Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Station Maastricht Noord

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    De oplevering van Station Maastricht-Noord, gelegen ter hoogte van de Meerssenerweg en Mariënwaard vlakbij het bedrijventerrein Beatrixhaven, is opnieuw vertraagd.

    De eerste treinen zouden op 9 juni het station aandoen, maar de afwerking van de fietstunnel, het plein en omgeving van het station zijn nog niet gereed. Ook het P+R terrein is nog niet aangelegd en zijn er nog geen fietsstallingen geplaatst.
    Oorzaak is het faillissement van de daarvoor aangetrokken aannemer, volgens ProRail.
    De gemeente is inmiddels een nieuwe aanbesteding voor deze werkzaamheden gestart en hoopt in juni met en nieuwe openingsdatum te komen.
    Station Maastricht-Noord heeft twee perrons met een lengte van elk 120 meter. Verder krijgt het station vijf fietskluizen en een onbewaakte fietsstalling met plaats voor 125 fietsen. maastrichtaktueel.nl

    Opmerking


    • #17
      Zo futuristisch als de eerste hier gepubliceerde schetsen, komt het er echt niet uit te zien.

      Gaat overigens de oorspronkelijke naam Maastricht-Bethlehem (zoals op de schetsen te zien is) nog wel door, of was dit slechts een werktitel, en gaat het simpel-weg Maastricht-Noord heten?


      Ik zie dat mijn vorige reactie ook van 16 mei was, maar dan vanuit een warmere locatie: ik zat toen in Reykjavik.........
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #18
        Was toch 2012?
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #19
          Yep, ik zei toch: ik zat toen in Reykjavik?


          Daar was het toen warmer dan nu hier in Maastricht.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #20
            Bovenop de vulkaan, met die moeilijke naam?
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #21
              Haasje, los jij even de tweevoortwaalf puzzel even op?
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #22
                Eyjafjallajökull - vulkaan

                Zo heet die vulkaan. Wat is daar zo moeilijk aan? Het nagenoeg foutloos uitspreken van die naam leverde me een zoen op van een bevallige, maar voor mij veel te jonge IJslandse dame met de naam Hedna (die naam betekent geloof ik ''duivelin'', maar daar kwam ik thuis pas achter).


                Ik ga eens kijken of ik iets kan met de 2 voor 12.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #23
                  Back on topic svp, chatten doen we elders

                  On topic, het station heet gewoon Noord.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                    het station heet gewoon Noord.
                    ... en het zal het grootste deel van de tijd een koude, lege en gure omgeving zijn waar je niet wilt zijn. Ik kan me namelijk nauwelijks herkomst-bestemmingscombinaties voorstellen die grote aantallen bezoekers zullen opleveren.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
                      ... en het zal het grootste deel van de tijd een koude, lege en gure omgeving zijn waar je niet wilt zijn. Ik kan me namelijk nauwelijks herkomst-bestemmingscombinaties voorstellen die grote aantallen bezoekers zullen opleveren.
                      .... Het is dan ook voornamelijk bedoeld als P+R locatie... al eens gelezen waar dit station in eerste instantie voor bedoeld was/is?

                      Los van de daadwerkelijke noodzaak is dit wel de opzet van dit station icm met nieuwe afslag A2 richting Beatrixhaven.
                      Last edited by ; 17 mei 2013, 00:21.

                      Opmerking


                      • #26
                        Nieuw station Maastricht Noord na veel problemen eindelijk klaar voor opening

                        MAASTRICHT - Vanaf aanstaande zondag gaan stoptreinen van de Heuvellandlijn van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. De bouw van het nieuwe station in de Beatrixhaven verliep niet bepaald probleemloos, waardoor de ingebruikname tot vier keer toe moest worden uitgesteld. Problemen met de waterspiegel en een faillissement van de door de gemeente Maastricht gecontracteerde aannemer zorgde er voor dat pas later kon worden begonnen aan de afwerking van de tunnel.

                        http://www.dichtbij.nl/heerlen/regio...-opening-.aspx
                        Last edited by Toller; 17 december 2014, 09:45.

                        Opmerking


                        • #27
                          Gemisde kans NS

                          'Ne gemisde kans vaan de NS num iech de situasie.
                          Allein treijne vaan Veolia stoppe, die vaan de NS neet. Veurwat neet? Iech weet 't neet. Luij vaan de kante tösse Bun en Sittard kinne dus gein gebruuk make vaan de stasie. Heijdoor mote zie dus mèt d'n oto blieve koume es zie in de beatrixhave of umgeving mote zien. Ouch veur de studente vaan de hotèlsjaol zow 't ideaal gewees zien.

                          Wee kin miech vertèlle veurwat tot de NS neet mètdeit?
                          Kompleminte, Pieke

                          Opmerking


                          • #28
                            Eerder in deze draad was te lezen dat het idee was dat er elke 10 minuten een trein rijdt van Maastricht Noord naar centraal en Randwyck. Dat zou inderdaad het geval zijn als de NS treinen daar ook zouden stoppen.

                            Het is inderdaad heel jammer dat die daar nu niet stoppen, met name de stoptrein vanuit Roermond / Sittard / Bunde.

                            Verder vind ik de locatie van dit station belachelijk in de zin dat dit eeuwig zonde is van de landgoederenzone. Maar ja, wij leven onder een bewind dat aan mobiliteit enorm veel waarde hecht.

                            Opmerking


                            • #29
                              Ik ben daarstraks even gaan kijken bij het nieuwe station.

                              Op de A2 staat een bord P+R Maastricht Noord, afrit 51. Dus afrit Meerssen. Die genomen. Vanaf de afrit moet je grotendeels zelf op zoek. Althans, ik reed via Rothem en op de Meerssenerweg stond pas weer een aanwijzing: P+R Noord.

                              Het gehele parkeerterrein was helemaal leeg. Er lijkt plek zat, maar dit is dus bedoeld voor winkelend publiek. Een groot geel (werk-) bord met gratis parkeren, dus dat is duidelijk.

                              Twee treinen per uur naar centraal en Randwyck en twee per uur naar Heerlen / Kerkrade.

                              Geen winkels of zelfs maar een snackautomaat.

                              In het gebouw is in de fietstunnel vuursteen gebruikt. Een mooi streekeigen materiaal. Het ontwerp is helemaal van deze tijd. Over tachtig jaar is dat gemakkelijk te dateren tot begin 21e eeuws.

                              Een splinternieuw station. Toch wel bijzonder, en dat in een periode van crisis.

                              Het spoor naar Roermond en Sittard ligt langs het station. Dat rijdt hier op aparte sporen. Zonder sporen om te leggen of nieuwe perrons te maken, is het onmogelijk om hier treinen vanuit Sittard en Roermond te laten stoppen.

                              Daarom maar zo weinig treinen naar Maastricht centraal.

                              Als dit een P+R moet zijn voor winkelend publiek, raad ik de planners aan toch iets van een aardige voorziening bij het station neer te zetten. Wat dat moet zijn, dat weet ik zo niet te zeggen. Maar wellicht is dat zowiezo wel gepland.

                              Bij de uitgang aan de westkant geeft het bord aan Amby Nazareth. Het is een eindje te voet, maar het kan.

                              Bij de andere uitgang staat Beatrixhaven.

                              Opmerking


                              • #30
                                Nog kort na de opening valt weinig te zeggen over het succes of falen van een dergelijke voorziening. De voorziening is nog onbekend bij het grote publiek en er zullen nog tal van kinderziektes zijn die verholpen moeten worden.

                                Dus, ... juich niet te vroeg.

                                Maar ik begrijp ook weinig van deze voorziening. Het lijkt mij een station van "niets naar nergens".

                                De gemeente zal waarschijnlijk pas op termijn een onderzoek doen naar de effectiviteit van dit station. Maar dan is er een andere wethouder en zijn we met onze gedachten al lang bezig met andere actuele zaken bezig.
                                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                                Max Dendermonde

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X