Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Station Maastricht Noord

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
    Nog kort na de opening valt weinig te zeggen
    Als je een sauna aanlegt in het midden van de sahara in de zomer kun je van tevoren heus wel zeggen dat er weinig bezoekers komen.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
      Maar ik begrijp ook weinig van deze voorziening. Het lijkt mij een station van "niets naar nergens".
      Wellicht een vooruit geplande coffeeshoplocatie zonder rookverbod?
      Last edited by Verwijderde gebruiker; 21 november 2013, 09:35.

      Opmerking


      • #33
        Het fietspad vanuit Nazareth naar het station is merkwaardig te noemen. Er is een oversteek van de Meerssenerweg gemaakt ruim ten zuiden van het station. Daarna is het fietspad aan de westkant van de Meerssenerweg tweerichtingsverkeer geworden. Maar alleen qua bebording. De breedte van het fietspad is niet aangepast aan de nieuwe situatie. Broddelwerk dus, daar komen ongelukken van. Het moet of een oversteek ter hoogte van het station zijn of een dubbelbreed uitgevoerd fietspad als de oversteek op de huidige plek is. Er heeft dus weer eens iemand wat zitten doen zonder te kijken of er normen en richtlijnen zijn.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
          Het fietspad vanuit Nazareth naar het station is merkwaardig te noemen. Er is een oversteek van de Meerssenerweg gemaakt ruim ten zuiden van het station. Daarna is het fietspad aan de westkant van de Meerssenerweg tweerichtingsverkeer geworden. Maar alleen qua bebording. De breedte van het fietspad is niet aangepast aan de nieuwe situatie. Broddelwerk dus, daar komen ongelukken van. Het moet of een oversteek ter hoogte van het station zijn of een dubbelbreed uitgevoerd fietspad als de oversteek op de huidige plek is. Er heeft dus weer eens iemand wat zitten doen zonder te kijken of er normen en richtlijnen zijn.
          Het station dient in de eerste plaats als p + r, lijkt me niet dat dat dit voor fietsers bedoeld is. Daarnaast is de nieuwe afslag vanaf de A2 richting Beatrixhaven bedoeld als aanvoerroute voor bezoekende auto's vanaf Eindhoven.

          Mensen geef het een kans, dat gezeur is ook nergens voor nodig. En als je het beter weet, ga de politiek in.

          Eerst inlezen in een bepaalde materie vooraleer je spuugt op plannen en ideeen, geldt ook voor de tram!
          Last edited by Markie; 3 december 2013, 19:39.

          Opmerking


          • #35
            Dit is toch dubbelop, of zijn er nieuwe inzichten die nog niet genoemd zijn en de herhaling rechtvaardigen?

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              Hier is nog wat info van een topicer.(met kennis)





              Geregistreerd: 12 May 09
              Locatie: Mokum
              Berichten: 4.100



              Er ligt een nieuw bestemmingsplan ter inzage voor het gebied waar het nieuwe station Maastricht-Noord en de bijbehorende P+R moet komen. Klik hier voor het PDF-bestand. De plaatjes zien er, zoals gewoonlijk, gelikt uit. De realiteit is dat er veel groen verdwijnt door:
              • de bouw van het station ('treinhalte' is meer to-the-point) met voorzieningen (door de provincie)
              • de aanleg van parkeerplaatsen voor 400 auto's (door de gemeente)
              • de bouw van bedrijfgebouwen (door het Avenue2-consortium)

              Ik denk dat het weggegooid geld is... Positief is in elk geval dat er een nieuwe fietsroute (met tunnel onder het spoor) komt.



              hoi Ton, topicer met kennis. Lol.

              Heel, heel oud verhaal, desondanks destijds opportuun, hedentendage niet meer.

              In dit verhaal mis ik helemaal de link met de A2 herstructurering en de afslag van de A2 naar Beatrixhaven. Leuk dit oude verhaal maar het is ouderwets en niet meer up to date.

              Voor de echte relevante info verwijs ik graag naar a2maastricht.nl en de bijbehorende infomatieve film aldaar.

              http://a2maastricht.nl/default.aspx?...fm=1gDzNrEZQhI

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Dit is toch dubbelop, of zijn er nieuwe inzichten die nog niet genoemd zijn en de herhaling rechtvaardigen?
                Mijn inzage is dat men pas de vruchten gaat plukken als het hele A2 plan gereed is. Dan kan men vanuit Meerssen Rothem en vanuit Amby de A2 op, ook dan pas kan men zien wat dit hele plan aan verkeersdrukte verminderd aan de Geusselt en in Maastricht zelf.

                Ook Kruispunt Meerssenerweg/Viaductweg en die viaducten helpt hieraan mee alsmede verlegging van de Noorderbrug,

                Maar goed we verweven nu dit draadje met het A2 tunnel draadje desondanks zijn beide met elkaar verbonden qua project .

                Opmerking


                • #38
                  Maastrichtenaren blij met (de P&R bij) station Maastricht-Noord

                  Afgelopen zaterdag, 4 januari 2013, tijdens de D66 Stemtent was een overgrote meerderheid (92%) van de deelnemers het eens met de stelling ‘P+R Maastricht Noord is een goede oplossing’.
                  Van de 143 stemmers op Plein 1992 of via internet, waren er maar liefst 131 het eens en slechts 12 het oneens met de stelling.

                  De voorstemmers waren zeer enthousiast over de nieuwe voorziening en roemden de lage prijs.
                  Bij genoemd NS station parkeer je bij de Park & Ride gratis en kun je voor € 1,- met vijf personen retour naar het CS Maastricht in Wyck.
                  Veel voorstemmers zouden in de toekomst ook graag meer van dit soort voorzieningen elders in Maastricht gerealiseerd zien worden.

                  Tegenstemmers waren van mening dat het initiatief te veel aan subsidie kost en er maar een heel kleine groep mensen direct van profiteert.
                  Ook vreesden sommige tegenstanders dat dit een stap zou zijn op weg naar het verder autovrij maken van de binnenstad.

                  (Bron: Persbericht D66 Maastricht)
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    Misschien een dom vraagje rijdt de bus nu in jan,, OOK na zes uur.?
                    Welke bus???
                    De P&R gaat met de trein!
                    Of bedoel je dat niet?
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #40
                      Ergens heb ik gelezen dat vanaf P&R ook busvervoer was naar de Markt in Maastricht.
                      En tegen dezelfde prijs: Retour voor vijf personen voor slechts € 1,00 totaal !
                      Mestreechter Geis mage beleve
                      en dat door te kinne geve.
                      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                      Opmerking


                      • #41
                        Bus en trein vanaf P&R Maastricht-Noord

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                        Ergens heb ik gelezen dat vanaf P&R ook busvervoer was naar de Markt in Maastricht.
                        En tegen dezelfde prijs: Retour voor vijf personen voor slechts € 1,00 totaal !
                        Er is, zo lees ik nu, in principe alleen sprake van een permanente treinverbinding.

                        Maar, op de WEBSITE lees ik inderdaad dat er tijdens Magisch Maastricht ook sprake is van en busverbinding tijdens de winkelopeningstijden.
                        Na Magisch Maastricht rijdt de bus alleen in het weekend.

                        Het lijkt mij logisch dat na 18.00 uur geen bus meer rijdt.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #42
                          De p&r bus rijdt, of reed naar de Boschstraat, en had/heeft een halte bij Doe Gewoon op nummer 98.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X