Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Tempora mutantur.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton

      een steekje onderwater is toch af en toe ook eens leuk, he! (burgemeester)
      Als je maar wat weet, Ton.

      Opmerking


      • Wellicht kan men het Jekerkanaal (een voormalig inundatiekanaal) gebruiken als afzuiging

        Opmerking


        • Bij mij overheerst een tweeslachtig gevoel.
          Wellicht een succes voor de bewoners die naar de rechter zijn gestapt, maar het totale kostenplaatje zal er niet rooskleuriger op worden. Zorgen om de zorg.

          Opmerking


          • Niet alle overwinningen zijn op termijn een zege.....

            Ik kan niet beweren dat ik alle in- en outs van dit dossier ken.

            Het feit dat de buurtbewoners kennelijk gelijk hebben gekregen en de bouwwerkzaamheden moeten worden stilgelegd zal (voor de buurtbewoners) wellicht een overwinning betekenen.
            Of dat voor de (toekomstige) bewoners van de zorgtehuizen van ENVIDA ook het geval is waag ik te betwijfelen.

            Bovendien zegt de uitspraak, voor zover ik begrijp, enkele dat de (huidige) vergunning in strijd is met het bestemmingsplan.
            Dus er moet een andere vergunning komen, dan wel het bestemmingsplan moet gewijzigd worden.
            Dat kan, nu er een grote (financiƫle) noodzaak is, redelijk snel geregeld zijn!

            Ik zou, als buurtbewoner, dus niet te snel victorie kraaien.
            De ene overwinning is de andere niet!
            Maar nogmaals, ik ken niet alle in- en outs.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • is hurks niet uit midden nederland... daar is het nog bouwvak

              alles op zijn tijd.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                is hurks niet uit midden nederland... daar is het nog bouwvak; alles op zijn tijd.
                De kinderen zijn daar echter alweer naar school. En Hurks komt volgens mij oorspronkelijk uit Roosendaal. Maar ligt de boel niet stil vanwege de uitspraak van de rechter? Dan kan er wel aan de vijver en zo worden gewerkt, maar voorlopig niet aan de bouw?

                (Gewoon ter informatie: hoeveel Hollenders zitten er in dat comitƩ?)

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  Vandaag kreeg ik nog twee mooie foto's gestuurd
                  (Clio wat bedoel je met het bestuur,, Invida ?of Buurt com comitƩ.?)
                  Ik bedoel de groep die zich met succes tegen de bouwplannen van Envida heeft verzet.

                  Opmerking


                  • Hoe snel je een bouwstop voor mekaar krijgt, aardig om te weten als nieuwe hobby.

                    Hurks zal wel tieren op den Bureel.
                    Daar gaat je omzet en hoe dat opvangen in deze crisistijden.
                    Reken maar daar komt nog een vette rekening / claim naar gemeente Maastricht.
                    Als je eenmaal vergunning verleend hebt, mag je een commercieel bedrijf namelijk niets in de weg leggen.

                    wordt dus nog duurder en dus nog magerder, let maar op.
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • Bouwplannen Klevarie aangepast.

                      Dik Mol, bestuurder van Zorgkoepel Envida laat weten dat de bouwplannen van de nieuwe verpleegkliniek zijn aangepast. Verder belooft men beter te communiceren met de omwoners. "Op dat gebied hebben wij steken laten vallen". Dat meldt Dagblad De Limburger vandaag 5 september 2014.
                      Bouw- en vastgoedbedrijf van Wijnen koopt o.a. het gebied bij het Elisabeth huis aan de Abtstraat, de verpleegkliniek en de Polvertoren.

                      Opmerking


                      • Noem dat maar snel,,
                        Neen het was natuurlijk niet snel, omdat er procedurefouten zijn gemaakt in het inspraak en vergunningen traject en geen adequaat toezicht op de diensten en afdelingen was.
                        Ja eentje zal er toch verantwoordelijk voor zijn.

                        Maar het is ook bepaald niet leuk om weer naar huis te worden gestuurd als je de betonstaal al tussen je tanden had genomen om de wapening te vlechten.
                        mvg
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • Ik had eigenlijk gedacht dat de nieuwbouw al in een verder stadium zou zijn; zeker gelet op de weersomstandigheden.

                          Opmerking


                          • uiteindelijk moet je er toch op reageren...
                            zie de eerste berichten met foto's en impressies
                            zie de toestand nu
                            architecten maaken der een rotzooi van
                            inspraak hebben, bouw stop leggen helpt hier dus helemaal niet
                            heel jammer
                            maar zo staan er wel meer gedrochten in Maastricht
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Off topic: de fotogrootte van de foto vanaf je eigen computer mag niet groter zijn dan 10000 bytes. Wil je een grotere foto plaatsen dan moet je een link kopiĆ«ren en plakken vanuit een externe foto-opslag zoals mijn album of iets dergelijks b.v

                              http://www.grafmonumentensintpieter....henket2011.jpg

                              Opmerking


                              • Off topic: Ton ik ben het niet helemaal met jou eens. Een forum is niets anders dan een elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen binnen de afgesproken spelregels. Het typen van woorden is echt niet zo moeilijk. MO is niet gericht op aantallen, maar probeert kwaliteit na te streven. En wat betreft het plaatsen van foto's: eigenlijk is de methode niet veranderd. Ik geef dit antwoord in dit draadje eigenlijk ongeoorloofd daar het niet past binnen het onderwerp Klevarie. Maar beleefdheidshalve vind ik persoonlijk dat een antwoordwoord op je opmerking op zijn plaats is. Zijn er nog vragen over de gebruikte software dan is het draadje MestreechOnline / Uitleg forum de plek waar deze opmerkingen/vragen thuis horen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X