Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het lijkt er op dat ze wel erg veel haast hebben voordat de uitspraak van de bestuursrechter komt.
    De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

    Max Dendermonde

    Opmerking


    • Waarschijnlijk staan de pompen aan.
      Last edited by Breur; 9 juli 2014, 20:25.

      Opmerking


      • Je kunt er nog altijd een sporthal bovenop maken of een doolhof (grapje).

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          De bouw gaat zo wie zo door.
          Het punt is valt de afzuiging onder de max hoogte verdieping ?
          of niet ?
          Ton,
          wat bedoel je daarmee?
          misschien dit:
          is er een afvoer kanaal of pijp die hoger komt dan de maximale goothoogte / dakrand en of nok?

          dat mag altijd
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • aha,
            staat niks van op de gevel aanzichten / tekening die verder boven getoond wordt
            foutje bedankt of effe Apeldoorn bellen meneer de architect
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • En ... Ondertussen ... Gaat de bouw gewoon door ...

              Slim. Want zo maak je het voor de bestuursrechter moeilijker, minder gemakkelijk, om de bouwvergunning te vernietigen. Immers het blijft een afweging van belangen. En het belang van de gemeente en Envida wordt alleen maar groter nu ze daadwerkelijk gestart zijn met de bouw. Envida heeft namelijk een financieel belang bij het ongehinderd doorgang vinden van de bouw.

              En ze staan strikt genomen in hun recht. Het beroep heeft namelijk geen schorsende werking op de verleende bouwvergunning. Ze zullen zich op het standpunt stellen dat als er geen schorsing / voorlopige voorziening wordt gevraagd er geen enkele reden is om niet te gaan bouwen.
              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

              Max Dendermonde

              Opmerking


              • Ik zie niet wat er mis is met de gevolgde procedure. Als ik het goed begrepen heb zijn er omwonenden die bezwaar maken tegen bepaalde voorzieningen die hoger komen dan zichtbaar op de bouwtekeningen. Klopt dit?

                Opmerking


                • Ik heb me niet uit en te na verdiept in dit bouwplan. Vandaar enig voorbehoud ten aanzien van de correctheid van mijn waarnemingen.

                  Er is in het verleden een totaalplan ten aanzien van het Klevarieterrein gepresenteerd. Hierbij zou sloop, nieuwbouw en de herinrichting van het terrein plaatsvinden. Op dit moment wordt gestart met de nieuwbouw, zonder dat duidelijkheid bestaat over de daadwerkelijke uitvoering van de sloop en de herinrichting van het terrein.

                  Daarnaast wordt de nieuwbouw, als gevolg van de niet op de - aan de buurt - gepresenteerde tekening aangegeven bouwtechnische installaties, in visueel opzicht hoger dan het bestemmingsplan ter plaatse toestaat.

                  Strikt genomen zal er waarschijnlijk, in formeel opzicht, niets mis zijn met de verleende bouwvergunning en de gevolgde procedure. Sloop, nieuwbouw en herinrichting zal waarschijnlijk in de bouwvergunning niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. Dus er kan gebouwd worden zonder dat de sloop en herinrichtingsplannen in de voorgestelde vorm doorgang vinden. De bouwtechnische installatie is een ondergeschikt bouwdeel dat bij de bepaling van de bouwhoogte niet wordt meegerekend.

                  Maar dan heb je bewust of onbewust de omgeving een worst voorgehouden, c.q. op het verkeerde been gezet. En dat is niet netjes.
                  De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                  Max Dendermonde

                  Opmerking


                  • Dank je wel Ton. Nu ga ik tuten vullen met troep afkomstig van de eigenaar: gemeente Maastricht.

                    Opmerking


                    • @Karel: arrogantie van de macht of ons kent ons?

                      Opmerking


                      • ik hou het vooral op dommigheid, beperktheid.

                        Bestuurders van Envida die voor projectontwikkelaar spelen om een topzware organisatie overeind te houden. En we weten waar dat toe leidt sinds de parlementaire enquĂȘte over de woningbouwcorporaties.

                        Clientisme bij de gemeente, "slimme" ambtenaren en bestuurders die de belangen van de burgers allang uit het oog zijn verloren.
                        De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                        Max Dendermonde

                        Opmerking


                        • Ik heb me hier al helemaal niet in verdiept, maar ik bespeur hier een sterke wij versus zij situatie. Iedereen is het schuld, behalve de o zo betrouwbare, eerlijke en moreel hoogstaande burger.

                          Opmerking


                          • Met alle respect; maar ik kan me niet herinneren dat de bouwvergunning door de omwonenden is aangevraagd of verleend. Daar is toch echt Envida en de gemeente verantwoordelijk voor. De omwonenden c.q. de burger kan wellicht worden verweten dat ze niet alert genoeg zijn geweest en niet ten volle van hun rechtsmogelijkheden gebruik hebben gemaakt.
                            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                            Max Dendermonde

                            Opmerking


                            • Karel, een steekje onderwater is toch af en toe ook eens leuk, he!

                              Opmerking


                              • Zonder humor en lichtvoetigheid zal het nooit wat worden. Er zijn al genoeg mensen die zichzelf te serieus nemen. We zijn stuk voor stuk een incident op deze aardkloot. Dus laten we er iets aardigs van maken.
                                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                                Max Dendermonde

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X