Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    Ben net wezen kijken
    Geen vis of schildpad meer te zien :(
    Ik heb zelf ook een vijver (2 zelfs) en ook hier zijn alle vissen nu niet meer zichtbaar. Kan aan de tijd van het jaar liggen, ineens doken ze na een paar weekjes weer op. Als ik ze voer is het voer wel weg de dag erna, dus ze eten wel, wachten alleen af, wanneer.

    De vijverexpert hier in de buurt zij dat dat komt als vissen ergens van schrikken -kan zijn door een roofdier of onweer of lawaai in de buurt - dat ze dan massaal naar de bodem gaan. Vorig jaar had ik een marter in de tuin (alle kippen vermoord :( ) en alle vissen waren 'weg' tot een paar weken erna, ineens alle vissen weer daar inclusief jongen. Dus ik weet het niet.

    Wat ik wel weet is dat regenwater -en zeer zeker vanaf een parkeerplaats- lozen op een vijver biologisch niet goed is. Olie, troep, zand etc spoelt zo de vijver in en verstoort het leven in de vijver zelf.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      U heeft gelijk er waren weer drie grote (schildpadden ) te zien om 18,00 uur.
      En de vissen...?

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
        En de vissen...?
        Opgegeten door de schildpadden

        Opmerking


        • En welke rol speelt het buurtplatform in deze kwestie?

          Opmerking


          • Ton, als je overtuigd bent van je gelijk moet je bezwaar en beroep aantekenen tegen de verleende omgevingsvergunning. Als dat nog kan? En eventueel schorsing/voorlopige voorziening bij de bestuursrechter aanvragen. Dan heb je een onafhankelijke instantie die toetst.
            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

            Max Dendermonde

            Opmerking


            • De informatie op dit forum is - alhoewel uitgebreid - toch nog te summier (en waarschijnlijk ook te eenzijdig) om een goed beeld te krijgen van de gang van zaken en daarover een afgewogen oordeel te kunnen vormen.

              Wat ik bedoel te zeggen is dat je mijns inziens beter tot concreet handelen kunt overgaan door je ongenoegen aan de bestuursrechter voor te leggen. Als de gemeente en/of Envida werkelijk de fout ingaan worden ze door de bestuursrechter wel teruggefloten.

              Van een relatieve afstand bezien heb ik ook mijn vraagtekens bij de programmatische, stedenbouwkundige en architectonische kwaliteit van de plannen. Ik ken het proces en de plannen echter onvoldoende om daar een echt afgewogen oordeel over te hebben.
              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

              Max Dendermonde

              Opmerking


              • CDA Maastricht trekt aan de bel vanwege onduidelijkheden rondom nieuwbouw Klevarie

                CDA Maastricht trekt aan de bel vanwege onduidelijkheden rondom nieuwbouw Klevarie

                10 maart 2014 by Pers & Communicatie


                Uit gesprekken met bewoners van Sint Servaasbolwerk en de Polvertorenstraat is gebleken dat zij zich grote zorgen maken omtrent de situatie rondom de nieuwbouw van Klevarie. Dit heeft geleid tot de navolgende artikel-39 vragen, bij monde van de raadsleden Peter Corsius en Roxanne van Wunnik van het CDA Maastricht:

                Volgens hun informatie heeft de investeerder zich teruggetrokken. Klopt dit?

                Indien ja, waarom is dit niet naar de commissieleden Stadsontwikkeling (SO) en de buurtbewoners gecommuniceerd?

                Het oude gebouw zou blijven staan door geldgebrek voor de sloop. Klopt dit.
                Indien ja, waarom is dit niet gecommuniceerd naar de commissie SO en de buurtbewoners?

                De bewoners hadden een groot probleem met de hoogte van de gebouwen aan de kant van Sint Servaasbolwerk. In de laatste versie van de plannen heeft de ontwikkelaar daar rekening mee gehouden door de bovenste verdieping naar achteren te verplaatsen. Naar nu blijkt heeft men toen verzuimd de technische installaties die daar nog bovenop komen en dus tot een verhoging van het gebouw leiden, in te tekenen. Dit leidt tot een overschrijding van de maximaal toegestane hoogte.

                Bent u het met het CDA eens dat een onwenselijke situatie is?

                Bent U het tevens met ons eens dat een dergelijke aanpassing gecommuniceerd dient te worden naar de buurtbewoners en besproken met de commissie SO?

                Als U het niet met ons eens bent kunt U dan motiveren waarom niet?

                De parkeergarage is blijkbaar geschrapt uit de plannen. Klopt dit?
                Indien ja, waarom is dit niet gecommuniceerd naar de buurtbewoners en waarom is deze verandering van het oorspronkelijke plan niet voorgelegd aan de commissie SO?

                Als U op alle bovenstaande vragen negatief kunt antwoorden bent U het dan wel met ons eens dat er sprake is, eens te meer van een gebrekkige communicatie? De burgers zijn zwaar verontrust en moeten via deze weg hun informatie halen en dat mag niet de bedoeling zijn.

                Als U echter op één op meerdere vragen met “ja” moet antwoorden bent U het dan met het CDA eens dat er een nieuwe draagkrachtmeting dient plaats te vinden in het belang van de Maastrichtse burger?

                Waarom wordt er een kapvergunning voor de bomen verleend als de Raad van State heeft beslist dat deze moeten blijven staan?

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  Ik begrijp uw advies ,ik speel dit door
                  Inmiddels zijn ook vragen Art 37 gesteld door het CDA.
                  Art. 39 vragen volgens mij Ton.

                  Opmerking


                  • Raadsvragen zijn leuk, maar hebben geen enkele schorsende werking of iets dergelijks. De omgevingsvergunning blijft gewoon van kracht. De enige manier waarop je hier iets tegen kunt doen is om binnen de termijn bezwaar en beroep, en eventueel schorsing/voorlopige voorziening, aan te tekenen.

                    Overigens worden gebouwinstallaties over het algemeen gezien als ondergeschikte bouwonderdelen die niet meetellen bij het bepalen van de bouwhoogte van het gebouw. Ze staan ook meestal niet op de bouwtekening zelf aangegeven.
                    De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                    Max Dendermonde

                    Opmerking


                    • Tip: blijf tijdig op de hoogte.

                      Voor wie dit nog niet weet:
                      aanmelden e-mailservice vergunningen en meldingen openbare ruimte gemeente Maastricht: http://geoweb.maastricht.nl/mijnmaas...nnee/index.asp

                      Opmerking


                      • Is toch om te huilen, zo'n gang van zaken...
                        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                        is es Mestreechteneer te mage leve ...

                        Opmerking


                        • Lekker in het zonnetje

                          Deze geelwang geniet van het geweldige voorjaarszonnetje
                          Bestanden bijvoegen

                          Opmerking


                          • Als er ook maar een iets pietsje gaat gevonden worden aan archeologische vondsten, kan het jaren stop liggen
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • Resten tweede omwalling opgegraven!

                              Hier wat foto's
                              Bestanden bijvoegen

                              Opmerking


                              • Resten fundering tweede omwalling
                                Last edited by Ingrid M.H.Evers; 17 februari 2022, 13:12. Reden: herstel diakritische tekens

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X