Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    doorvragen en misschien heb je dan geluk
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #62
      Mooie foto's Ton en zonder modderschoenen te krijgen kunnen wij het toch meemaken
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Rond is altijd interessant. (Water)put?

        Opmerking


        • #64
          Zie: http://putboringengebo.be/nl/ms/ms/p...ms-129011-p-2/

          Opmerking


          • #65
            he hallo, energie > Energieopslag, warmte-koudeopslag in de grond
            niet waterput en/of drinkwater

            en even terzijde vermeld zeer in - efficient
            je moet er namelijk energie in stoppen om de pompen te laten werken en je hebt gigantische onderhoud kosten
            mvg
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #66
              Ze zoeken wellicht Trega bronwater

              De bedoeling is koud water, de grond in te pompen en er warm water - resultaat van de aardwarmte - uit te halen. Zoals Antonius al opmerkte moet je er eerst energie in stoppen om er volgens meerwaarde aan energie uit te halen (in theorie).
              Last edited by Breur; 12 november 2013, 18:40.

              Opmerking


              • #67
                Sjoen fotookes, Ton. Je houdt de vinger fijn aan de pols...

                Opmerking


                • #68
                  Envida is een fusie-organisatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  klevarie (heeft alweer een nieuwe naam)
                  Ton, niet Klevarie heeft een nieuwe naam, maar Vivre. Dat is per 1 januari gefuseerd met Groene Kruis/Domicura en de nieuwe zorgkoepelorganisatie heet dus Envida. Nu ja, dús? Joost mag weten waar ze zulke namen vandaan halen. De uitleg in de krant kan ik niet direct logisch vinden.

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                    Ton, niet Klevarie heeft een nieuwe naam, maar Vivre. Dat is per 1 januari gefuseerd met Groene Kruis/Domicura en de nieuwe zorgkoepelorganisatie heet dus Envida. Nu ja, dús? Joost mag weten waar ze zulke namen vandaan halen. De uitleg in de krant kan ik niet direct logisch vinden.
                    En Vivre DomicurA
                    levend zijn

                    geloof de managers van de fusionisten wilden een pakkende naam met meer glans
                    de thuiszorg medewerkers lijken echter "ut gruun Kruus" te prefereren...

                    veel sterkte aan het personeel toegewenst voor 2014. (die mogen ook eens in het voetlicht staan)
                    mvg.
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #70
                      zeer zeker ben ik hen in mń bericht niet vergeten...
                      als dat zo overkwam, was dat niet bedoeld

                      chappeau.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                        Ton, niet Klevarie heeft een nieuwe naam, maar Vivre. Dat is per 1 januari gefuseerd met Groene Kruis/Domicura en de nieuwe zorgkoepelorganisatie heet dus Envida. Nu ja, dús? Joost mag weten waar ze zulke namen vandaan halen. De uitleg in de krant kan ik niet direct logisch vinden.
                        Misschien wil men dat we het met 'levenslust' en of 'vitaliteit' associëren. Sloop als koejong eens een keer Klevarie naar binnen - de tijd dat het ook nog als 'afsterfhuis' dienst deed - en ruik nu nog de geur van de ethanol die door het hele gebouw hing.

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
                          Misschien wil men dat we het met 'levenslust' en of 'vitaliteit' associëren. Sloop als koejong eens een keer Klevarie naar binnen - de tijd dat het ook nog als 'afsterfhuis' dienst deed - en ruik nu nog de geur van de ethanol die door het hele gebouw hing.
                          wat is "afsterfhuis" ?

                          u weet wellicht niet de juiste term te gebruiken (over ethanol maar te zwijgen)
                          het heet
                          Stervensbegeleiding

                          of palliatieve zorg
                          extreem belangrijk voor familie en nabestaanden.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #73
                            Antonius je hebt volkomen gelijk. De omschrijving 'afsterfhuis' is bij nader inzien weinig gepast. Ik bedoelde te zeggen, mensen die in Klevarie verbleven en verzorgd werden mede vanwege het feit dat ze op sterven lagen. En ethanol blijkt ook een miskleun want ik bedoelde dettol. Ik heb mezelf met die eerdere reactie behoorlijk vergaloppeerd, mocht ik onbedoeld mensen hebben gekwetst, dan mijn oprechte excuses.

                            Opmerking


                            • #74
                              dank u,
                              dat moest even
                              en dat moest even gecorrigeerd worden
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                Inmiddels hebben we een nieuw hospice dit ligt op het terrein van Calvarie
                                ingang
                                Abstraat.
                                Een mooi gebouw (vroegere oude werkplaats) met een klein tuintje
                                gr
                                Een dierbare vriend kwam daar in 2002 terecht. Hij werd daar tot aan zijn overlijden liefdevol verzorgd. Kleinschalig en met veel oog voor de noden van patiënten en hun familie en vrienden. Ik wil nog lang leven, maar heb wel eens gedacht als de dood zich ook voor mij aankondigt, hoop ik in zo'n zelfde omgeving te mogen sterven.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X