Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Volgens mij zei die bron dat het oude Hospice zou worden afgebroken.
    Overigens zei die bron ook dat het oude gebouw van de Sociale Dienst (hoek Calvariestraat-Abtstraat), op termijn, zou worden afgebroken, maar eerlijk gezegd kan ik mij dat niet voorstellen.
    Opmerkelijk! Dezelfde bron!

    Die afbraak kan ik me ook niet voorstellen. In bijdrage 1 en verder van deze thread is de herontwikkeling van het terrein geschetst. Daarin blijft het gebouw fier overeind. Gelukkig.
    Last edited by burgemeester; 28 december 2010, 23:18.

    Opmerking


    • #32
      Openbare veiling van klooster.

      Oorspronkelijk geplaatst dinsdag 21 juni 2011.

      Dagblad De Limburger:

      Opmerking


      • #33
        Even geregistreerd om te kunnen reageren op dit draadje. Ik ben een van de bewoners die momenteel anti-kraak woont in dit prachtige pand.

        Als er nog interesse is, kan ik wel wat actuele foto's posten (in elk geval van de ruimtes die geopend zijn)?

        Opmerking


        • #34
          Voor de duidelijkheid, het gaat om het pand op 2a, het Elisabeth-huis (zonder kapel )

          en ik zie nu dat ik mijn eigen straatnaam in de haast verkeerd heb gespeld

          Opmerking


          • #35
            Een abt draagt zijn kruis. Ezelsbruggetje .

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Oorspronkelijk geplaatst dinsdag 21 juni 2011.

              Dagblad De Limburger:


              Weet iemand eigenlijk hoe het hiermee is afgelopen?

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door abstraat2a Bekijk bericht
                en ik zie nu dat ik mijn eigen straatnaam in de haast verkeerd heb gespeld
                Welkom op MO 'Abtstraat 2a' !

                Ga je niet haasten, doe rustig aan en blijf MO maar regelmatig bezoeken.

                En ..... Merci voor jouw bijdragen hier.
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #38
                  Dankjewel! Ik kwam via Google terecht op deze pagina (als anti-kraak bewoner houd je toch de ontwikkelingen in de gaten over het pand waar je woont), maar ik zal zeker ook de rest van het forum eens gaan verkennen

                  Opmerking


                  • #39
                    Dag Abstraat, welkom!

                    Waar blijven die foto's?

                    Opmerking


                    • #40
                      Klaas, bedankt voor de informatie! Ik wist inderdaad dat dit pand wordt verbouwd voor de directie van Vivre. Ik heb ook begrepen dat het hele masterplan Klevarie qua geld vooral afhankelijk is van de verkoop van de Polvertorenflat, nog los van de hele vergunningenkwestie.

                      Voorlopig wachten we dus nog maar even af, het is niet slecht wonen hier

                      Ik heb nog wel wat foto's, maar die zijn weinig hoogstaand. Ik zal ze snel even online zetten, en wellicht in de nabije toekomst eens met een fatsoenlijke camera een rondje door het pand maken!

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                        We verwachten toch dat de bouw van de garage en het gebouw erboven op door gaat (3 april uitspraak raad van state)
                        daarom zijn we druk bezig de zwerf katjes onder te brengen.

                        bij de dieren asiels hoeft je niet aan te kloppen.

                        dan krijgen ze een spuitje.:(
                        Dat mag van ze leven niet! :(

                        Opmerking


                        • #42
                          Het doek is helaas gevallen, binnen vier weken moeten wij het Elisabethshuis verlaten. Vivre begint met het voorbereiden van de verbouwing. Ik zal voor we weggaan alsnog een rondje maken voor de beloofde foto's!

                          Weet iemand toevallig wat er gaat gebeuren met Huize van Cleef? Daar zit nu ook anti-kraak in, maar ook daar staat een verbouwing voor gepland volgens mij?

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door abstraat2a Bekijk bericht
                            Het doek is helaas gevallen, binnen vier weken moeten wij het Elisabethshuis verlaten. Vivre begint met het voorbereiden van de verbouwing.
                            Eindelijk. Hoogste tijd dat die jaren '70 meuk tegen de vlakte gaat. Het nieuwe plan is niet super, maar de historische bebouwing blijft staan, parkeren gaat ondergronds, het gebied wordt openbaar en een dood stukje stad gaat hopelijk weer leven.

                            Ik vind het jammer voor jou, bewoner van Abtstraat 2a, want ik kan me voorstellen dat het een fijne plek was om te wonen.

                            Opmerking


                            • #44
                              Liever ondergronds dan boven de grond.
                              Kompleminte, Pieke

                              Opmerking


                              • #45
                                Speciale Elvis-middag met als thema: ‘Elvis King of Rock and Roll’.

                                Heartbreak Hotel, Tutti Frutti, Blue Suede Shoes en niet te vergeten Hound Dog. Deze en andere grote Elvis-hits kregen bewoners van verzorgingstehuis Klevarie vandaag te horen tijdens een speciale Elvis-middag met als thema: ‘Elvis King of Rock and Roll’. In het kader van de activiteitenbegeleiding eerde een groepje bewoners van Klevarie de rock ‘n roll-held van weleer door tijdens een speciale workshop zijn beeltenis te maken op papier. Anderen genoten in de grote zaal van zijn muziek.

                                Lees meer op http://maastricht.dichtbij.nl/cultuu...leeft-klevarie

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X