Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Jekerkwartier - informatie

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Ik ken niet de specifielke situatie van het Jekerkwartier, maar volgens mij is dit een prima ontwikkeling. Dit doorbreekt de exclusiviteit (en de relatieve macht...) van zgn. één belangenbehartiger,en in een aantal gevallen ook ongewenste vervlechtingen met het gemeentelijk ambtenaren apparaat. Bewoners/burgers hebben m.i. het 'recht' zich te organiseren, of het nu om een verkeersprobleem gaat, of een buurt of wat dan ook.

Opmerking

Vereniging vs. stichting Jekerkwartier

Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
      Ik ontving vandaag een uitnodiging voor een bewonersavond van de Nieuwe Bewonersvereniging Jekerkwartier (BJK). Mij is echter onduidelijk hoe de BJK zich in formele zin verhoudt tot het bestaande Buurtplatform Jekerkwartier. Weet hier iemand toevallig meer over de achtergronden van de BJK?
      Ik heb geen idee.
      De website Bewoners Jekerkwartier Maastricht "een initiatief van, voor en door bewoners van het Jekerkwartier in Maastricht, opgericht op 4 januari 2014" geeft ook geen helder uitsluitsel.
      Het doel, het in stand houden en zo mogelijk verbeteren van de woonkwaliteit in het Jekerkwartier, is ook niet erg verrassend cq verhelderend.

Uit het visiedocument van BJK maak ik wel op dat ze een democratische organisatie willen zijn.
      In zoverre is dit natuurlijk een andere insteek dan de Stichting Buurtplatform Jekerkwartier.

Mijn ervaring van de laatste jaren is echter dat een democratisch buurtplatform, of hoe je het ook wilt noemen, de deur open zet tot een Poolse landdag.
      Dat wordt, vrees ik, helemaal niets, al is het een lovenswaardig streven!

Wordt, zeker na 1 december 2014, vervolgd op MestreechOnline
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Mijn ervaring van de laatste jaren is echter dat een democratisch buurtplatform, of hoe je het ook wilt noemen, de deur open zet tot een Poolse landdag.
        Dat wordt, vrees ik, helemaal niets, al is het een lovenswaardig
        Democratie heeft per definitie iets van een Poolse landdag. Het is er inherent aan. Ik vrees overigens met je mee, Pier.

Opmerking

Geen initiatieven leiden zeker tot niets. De vereniging moet zich nog bewijzen. Ik wens deze mensen dan ook veel succes en dat verwachte landdagmodel hoeft niet op de bühne te verschijnen.
          De leefs mer eine kier .

Opmerking

Bezig...
          X