Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Belgische buurgemeenten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Ja heel knap, wederom - na de brug van Vroenhoven - een knap staaltje van ingenieursschap en vlakbij dus genieten.

    Belgisch Limburg heeft er in korte tijd, 3 mooie bruggen door gekregen. Kanne, Briegden en Vroenhoven. Los natuurlijk van alle andere bruggen over "D'n Albèr" die buiten Limburg ook zijn aangepakt. 57 in totaal worden aangepakt, van herbouw tot renovatie.
    Steeds meer genot.
    om de fiets tochten door belgie te maken.
    Met hier en daar een lekker pintje.

    Opmerking


    • #62
      Vorige week vrijdag werden de laatste brugdelen in Briegden op zijn plaats gelegd. Tot 's avonds laat was de firma Aelterman - die de brug maakte en monteerde - in de weer om het gevaarte op zijn plaats te krijgen.

      Na een weekend hard werken werd de grote hijskraan, die de brug op zijn plaats had gelegd, terug ontmanteld. In de komende weken volgt nu nog het laswerk om de brug af te werken. Begin oktober zal de brug dan normaal gezien opengesteld worden.hbvl.be

      Opmerking


      • #63
        Amfibiepoel in het natuurgebied Plateau van Caestert te Riemst.

        Natuurpunt Riemst heeft vorige week een amfibiepoel aangelegd in het natuurgebied Plateau van Caestert te Riemst.



        Samen met de steun van de gemeente Riemst en het Regionaal Landschap Haspengouw & Voeren kon deze mooie amfibiepoel gerealiseerd worden.
        Door het aanleggen van een extra amfibiepoel op het Plateau van Caestert wil Natuurpunt Riemst op het Vlaamse deel van de Sint-Pietersberg het habitat uitbreiden voor amfibieën als Kleine watersalamander, Alpenwatersalamander, Bruine kikker, Groene Kikker, Gewone pad en Rugstreeppad.
        Naast amfibieën worden amfibiepoelen ook gebruikt door libellensoorten, waterjuffers en heel wat waterdiertjes.
        Poelen zijn belangrijke kleine landschapselementen die de biodiversiteit in het landschap verhogen.

        Bron: www.hbvl.be

        Opmerking


        • #64
          Vierkantshoeve Coenegrachts

          In de Mergelstraat in Zichen-Zussen-Bolder stortte gisterenochtend een gevel van de oorspronkelijk zeventiende-eeuwse Haspengouwse vierkantshoeve Coenegrachts gedeeltelijk in.
          Het pand heeft een grote historische waarde, is beschermd en is te koop.

          Meer en bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...31106_00827175



          Opmerking


          • #65
            Kanne, het lekkerste snoepje van Riemst

            [ame="http://www.youtube.com/watch?v=XHpZP2O165k"]http://www.youtube.com/watch?v=XHpZP2O165k[/ame]

            Opmerking


            • #66
              Oud Rekem, het mooiste dorp van Vlaanderen

              Een tiental foto's van een bezoek aan Oud Rekem, april 2014.
              Helaas was bijna alles gesloten en restte ons alleen een wandeling door dit dorp.



















              't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
              is es Mestreechteneer te mage leve ...

              Opmerking


              • #67
                Gemeente Riemst plaatst bordje bij zelfmoordbrug

                De gemeente Riemst heeft bij de brug van Vroenhoven, vlak over de Belgische grens bij Maastricht, een bordje geplaatst om het aantal zelfdodingen op die plek terug te dringen. De bedoeling van het bordje, waarop het telefoonnummer van de ‘zelfmoordlijn’ (1813) staat plus een bijbehorend internetadres, is om mensen die rondlopen met de gedachte zichzelf om het leven te brengen, daarvan te weerhouden. Riemst zou de eerste gemeente in België die zo'n initiatief neemt. Verder lezen hier.
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #68
                  Riemst volgt Maastrichts voorbeeld: straatnaambordjes in het plat

                  Lees hier verder
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #69
                    Maastricht is géén goed voorbeeld.

                    Opmerking


                    • #70
                      Klopt Breur, haring = hiering volgens Endepols.
                      Maar dat maakt voor de Belgen niet uit deze dorpen hebben geen eigen dialect dus ze kunnen er alles van maken.
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #71

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X