Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Belgische buurgemeenten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    In Nederland schrijven we dit soort bedragen gewoon over van de ene bank naar de andere .
    In Belsj ook, Nederland ligt niks voor hoor, sterker nog, jullie komen nu pas met Iban op de eigen rekening. Heb dat in belsj al 3 jaar.

    Opmerking


    • #47
      Ik heb m'n IBANnummer al 4 jaar op m'n rekeningen staan!
      Ik doe ook zaken met Belgen!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #48
        Breur is al 15 jaar Ibannees .

        Opmerking


        • #49
          Ben je ook Biccinees?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
            Ben je ook Biccinees?
            Ja, gezellig is dat, al die bankclubs. Trouwens ook nog "Kosten delen" (SHA).

            Opmerking


            • #51
              Ofwel Sepanees?

              Opmerking


              • #52
                Vertraging treinen door koperdiefstal




                Het treinverkeer tussen het Belgische Bilzen en Tongeren heeft dinsdagochtend vertraging. Dat komt omdat er koperen kabels zijn gestolen in de gemeente Bilzen.

                Door de kabeldiefstal doen vier overwegen tussen Bilzen en Tongeren het niet goed. De machinisten moeten stapvoets rijden bij die overwegen en claxonneren.
                De vertragingen op de lijn Luik-Hasselt-Antwerpen kunnen oplopen tot 40 minuten.

                Bron: L1 Nieuws.

                Opmerking


                • #53
                  @Equinox

                  Hoe is het met de nieuwe brug..
                  (heb je nog nieuws? )
                  gr klaas

                  Opmerking


                  • #54
                    Speciaal voor Klaas


                    09:52 Briegden

                    De nieuwe brug van Briegden ligt op z'n plaats.

                    De voorbereidende werkzaamheden begonnen vrijdagavond met het oprijden van de zuidzijde van de brug op een ponton met behulp van zogenaamde kamags. De noordkant werd over de kanaaldijk verreden. Zaterdagavond lag de brug reeds over het kanaal maar ze moest nog 13m omhoog gehesen worden. In de daarop volgende nacht en zondagvoormiddag werden vier hijstorens geplaatst. Na enkele technische problemen kon het hijsen omstreeks 17u starten en om 19u was de klus geklaard. hbvl.be

                    Eerder:

                    De nieuwe brug van Briegden werd woensdagmiddag zo'n twee meter omhoog geduwd door het hydrolische pompsysteem. Het was een enorme klus voor de mannen, om de andere steunen onder de brug te verwijderen. Beetje bij beetje werden rond de cilinders ijzers bijgelegd, om zo de brug hoog genoeg te krijgen.

                    Op het Albertkanaal in Briegden bij Lanaken starten vrijdag om 22 uur de voorbereidingswerken om de nieuwe brug van 1.100 ton op haar plaats te varen. Op 1 oktober kan de brug in gebruik genomen worden. Zaterdag en zondag plaatsen arbeiders de nieuwe brug met een lengte van 104 meter op een ponton om naar de juiste plek te varen. In juni waren de onderdelen van de brug vanuit Gent via de Antwerpse haven naar Lanaken gebracht.

                    Het Albertkanaal gaat vrijdagavond tot zondagavond dicht voor het scheepvaartverkeer. In de nacht van vrijdag op zaterdag wordt het ponton aangemeerd voor de brug, waarop een kant van de brug wordt gereden. De andere kant van de brug blijft op de oever aan de kant van Lanaken liggen. De werknemers zullen de brug 180 graden draaien en over het kanaal varen, waarna ze op de oever aan Tongerse kant van het ponton gereden wordt.

                    Zondag zal de brug 13 meter hoog gehesen worden. De nieuwe brug zal 165 meter lang worden en daarna kan het Albertkanaal onder de brug tot 100 meter verbreed worden. In de loop van 2013 zullen alle werken afgerond zijn. Dat maakte nv De Scheepvaart vrijdag bekend.

                    Opmerking


                    • #55
                      Mijn dank.
                      Begrijp ik het goed dat er binnenkort
                      al fietsers/snorfietsers over mogen.

                      Opmerking


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                        Mijn dank.
                        Begrijp ik het goed dat er binnenkort
                        al fietsers/snorfietsers over mogen.
                        Deze week plaatsen ze nog de resterende boogdelen en aanloopdekken aan de brug. De nieuwe brug zal normaal gezien op 1 oktober klaar en geopend zijn.

                        Opmerking


                        • #57
                          ja ik kwam er gisteren twee keer langs (de "peerd" staan er in de buurt) Er was geen doorkomen aan. Overal volk. Auto's links en rechts neergekwakt. Alsof ze nog nooit iets omhoog hebben zien komen.

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                            ja ik kwam er gisteren twee keer langs (de "peerd" staan er in de buurt) Er was geen doorkomen aan. Overal volk. Auto's links en rechts neergekwakt. Alsof ze nog nooit iets omhoog hebben zien komen.
                            Volkomen begrijpelijk dat dit publiek trekt. Het gebeurd dan ook niet elk jaar he, een nieuwe brug in de buurt. Ook in Mestreech was er veel volk bij het inhijsen van de Hoeg Brögk nietwaar?

                            Daarnaast zijn er spotters, mensen die dit soort dingen op de voet volgen, sommigen rijden er stad en land voor af.

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                              Volkomen begrijpelijk dat dit publiek trekt. Het gebeurd dan ook niet elk jaar he, een nieuwe brug in de buurt. Ook in Mestreech was er veel volk bij het inhijsen van de Hoeg Brögk nietwaar?

                              Daarnaast zijn er spotters, mensen die dit soort dingen op de voet volgen, sommigen rijden er stad en land voor af.
                              Best de moeite waard om te zien.

                              De tweede keer in korte tijd

                              Vakwerk..

                              Opmerking


                              • #60
                                Ja heel knap, wederom - na de brug van Vroenhoven - een knap staaltje van ingenieursschap en vlakbij dus genieten.

                                Belgisch Limburg heeft er in korte tijd, 3 mooie bruggen door gekregen. Kanne, Briegden en Vroenhoven. Los natuurlijk van alle andere bruggen over "D'n Albèr" die buiten Limburg ook zijn aangepakt. 57 in totaal worden aangepakt, van herbouw tot renovatie.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X