Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastrichtenaren bij de kroning van koning Willem Alexander

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    de tekst van het koningslied is inderdaad beneden de maat, maar ik had het ook over de melodie.

    Ik vond het trouwens erg mooi om te zien dat de familie even kwam buurten bij Armin van Buuren.

    alles bij elkaar: ik vond deze dag vele malen mooier dan de zoveelste keer zakhappen en koeklopen. om maar te zwijgen van het wc-pot stapelen.


    Ik vraag me alleen af: hoe hebben ze het klaar gekregen dit te beveiligen, er was op zo ontzettend veel lokaties iets te doen.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #17
      Ben eens benieuwd naar André Rieu en straks het vuurwerk van Mestreech op de NOS.
      http://www.dichtbij.nl/maastricht/kr...n-bij-nos.aspx

      Opmerking


      • #18
        @Ton, ik heb het niet over de toelages die de leden van het Koninklijk Huis krijgen.

        Tenminste, niet alleen.

        Ik heb het over de orders die een Staatsbezoek genereert.

        Kosten van het Koningshuis alles bij elkaar, dus inclusief beveiliging en alle indirecte kosten: 112 mijoen euro per jaar.

        OK, veel geld. Kun je leuke andere dingen mee doen.

        Maar daar staan orders tegenover voor het Nederlandse Bedrijfsleven (denk aan de bouw-orders ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Rio.

        Alles bij elkaar 180 miljoen.

        Er is ooit berekend dat een gekozen president bij lange na niet aan een dergelijk bedrag komt.

        Dan mag dat staatshoofd in beginsel wel goedkoper zijn qua salaris, maar hij/zij haalt ook veel minder binnen voor het Nederlandse bedrijfsleven.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #19
          Haas, blijft toch mijn vraag staan, naar wie vloeit dat belastinggeld terug? Naar de belastingbetaler? Welnee.

          Opmerking


          • #20
            indirect wel. Het genereert werkgelegenheid.

            Niet elk jaar zal de optelsom positief uitvallen, maar gekeken over meerdere jaren bedruipt het Koninklijk Huis zichzelf, al zullen de leden van het NRG het niet met me eens zijn. Maar hun argumenten kloppen niet.


            Daar komt bij dat Willem-Alexander en Maxima zich vandaag op een heel sympathieke manier hebben laten zien. En dat vind ik ook heel veel waard.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #21
              De oranjes en de natie hebben een super dag gehad, toch? De waarde hiervan is niet te bepalen, het zit in ons collectief geheugen.

              Opmerking

              Bezig...
              X