Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastrichtenaren bij de kroning van koning Willem Alexander

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Gast
    Gast antwoordde
    De oranjes en de natie hebben een super dag gehad, toch? De waarde hiervan is niet te bepalen, het zit in ons collectief geheugen.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    indirect wel. Het genereert werkgelegenheid.

Niet elk jaar zal de optelsom positief uitvallen, maar gekeken over meerdere jaren bedruipt het Koninklijk Huis zichzelf, al zullen de leden van het NRG het niet met me eens zijn. Maar hun argumenten kloppen niet.

Daar komt bij dat Willem-Alexander en Maxima zich vandaag op een heel sympathieke manier hebben laten zien. En dat vind ik ook heel veel waard.

Leave a comment:

• Equinox
    Gast antwoordde
    Haas, blijft toch mijn vraag staan, naar wie vloeit dat belastinggeld terug? Naar de belastingbetaler? Welnee.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    @Ton, ik heb het niet over de toelages die de leden van het Koninklijk Huis krijgen.

Tenminste, niet alleen.

Ik heb het over de orders die een Staatsbezoek genereert.

Kosten van het Koningshuis alles bij elkaar, dus inclusief beveiliging en alle indirecte kosten: 112 mijoen euro per jaar.

OK, veel geld. Kun je leuke andere dingen mee doen.

Maar daar staan orders tegenover voor het Nederlandse Bedrijfsleven (denk aan de bouw-orders ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Rio.

Alles bij elkaar 180 miljoen.

Er is ooit berekend dat een gekozen president bij lange na niet aan een dergelijk bedrag komt.

Dan mag dat staatshoofd in beginsel wel goedkoper zijn qua salaris, maar hij/zij haalt ook veel minder binnen voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Leave a comment:

• Equinox
    Gast antwoordde
    Ben eens benieuwd naar André Rieu en straks het vuurwerk van Mestreech op de NOS.
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/kr...n-bij-nos.aspx

Leave a comment:

• Haas
    replied
    de tekst van het koningslied is inderdaad beneden de maat, maar ik had het ook over de melodie.

Ik vond het trouwens erg mooi om te zien dat de familie even kwam buurten bij Armin van Buuren.

alles bij elkaar: ik vond deze dag vele malen mooier dan de zoveelste keer zakhappen en koeklopen. om maar te zwijgen van het wc-pot stapelen.

Ik vraag me alleen af: hoe hebben ze het klaar gekregen dit te beveiligen, er was op zo ontzettend veel lokaties iets te doen.

Leave a comment:

• Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Met een gekozen president krijg je iedere 4 jaar een inhuldiging.

Mensen hoeven het niet met het Koningshuis eens te zijn, maar een feestje op zijn tijd, wat is daar mis mee?

Het kost 48 miljoen euro, naar verluidt.

Goed, is veel geld. Maar het is 3 euro per inwoner..........

Enne, weleens erbij stilgestaan hoeveel het Koningshuis aan buitenlandse orders voor Nederlandse bedrijven oplevert?

Dus als iemand komt met het argument dat een republiek veel goedkoper is dan een monarchie: vergeet het maar.
    Klopt, maar meezingen met zulks kinderen voor kinderen liedje? Neh, dat doen we liever niet. Als Beppie het nou het gemaakt

Enne, wat betreft die orders voor bedrijven, wat ziet de Nederlander daarvan terug? Gaan die winsten niet naar de directie en aandeelhouders en niet naar de kleine man? Het is maar een vraag.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Met een gekozen president krijg je iedere 4 jaar een inhuldiging.

Mensen hoeven het niet met het Koningshuis eens te zijn, maar een feestje op zijn tijd, wat is daar mis mee?

Het kost 48 miljoen euro, naar verluidt.

Goed, is veel geld. Maar het is 3 euro per inwoner..........

Enne, weleens erbij stilgestaan hoeveel het Koningshuis aan buitenlandse orders voor Nederlandse bedrijven oplevert?

Dus als iemand komt met het argument dat een republiek veel goedkoper is dan een monarchie: vergeet het maar.

Leave a comment:

• elletje
    replied
    Wij ook, en ook meegezongen!

Leave a comment:

• Verwijderde gebruiker
    replied
    Ik heb lekker in de tuin gewerkt.

Leave a comment:

• Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    WIJ hebben niet meegezongen?

Schaam je. Overigens is met de melodie zelf helemaal niets mis.
    Terecht. Wat een farce dat gedoe.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    WIJ hebben niet meegezongen?

Schaam je. Overigens is met de melodie zelf helemaal niets mis.

Leave a comment:

• elletje
    replied
    Rowen Hèze en het héle orkest van Rieu!
    Hoeveel man in totaal?

Leave a comment:

• elletje
    replied
    Er zijn meer dan genoeg Limburgers daar vandaag écht aanwezig!

Leave a comment:

• Pier
    replied
    Maastricht "hofleverancier" getuigen akte van abdicatie

Met dank aan Kermit heb ik de handtekeningen van de getuigen van de abdicatie eens mogen bekijken.

Helaas haal ik de handtekeningen van Frans Timmermans en Lilianne Ploumen er niet uit.
    Ze zullen toch niet stiekem de handtekeningen van "onze" Maastrichtenaren hebben gewist.....
    Overigens hebben we, volgens mij slechts 13 ministers incl. premier Mark Rutte.
    Toch tel ik 15 handtekeningen!!

Ik kan het niet laten...... "Hoeveel handtekeningen van mensen uit Heerlen staan er eigenlijk op deze acte van abdicatie?"
    Nou, "slechts" één Jeanine Hennis-Plasschaert!

Trouwens, nu ik toch chauvenistisch bezig ben, is Maastricht met 2 geboren Maastrichtenaren niet de hofleverancier van de getuigen?
    Het antwoord is overigens "neen".
    Maastricht moet haar eerste plaats delen met Den Haag en Utrecht.
    De ministers Mark Rutte en Ronald Plasterk zijn beiden geboren in Den Haag.
    De minister Edith Schipper en de voorzitster van de Tweede Kamer, Anouchka van Miltenburg, komen uit Utrecht.
    Last edited by Pier; 30 april 2013, 19:14.

Leave a comment:

Bezig...
X