Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastrichtenaren bij de kroning van koning Willem Alexander

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastrichtenaren bij de kroning van koning Willem Alexander

    Maastrichtenaren bij de kroning van koning Willem Alexander:

    Generale repetitie op het museumplein in A'dam.
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Blauw Bloed, misschien heb je het nog niet helemaal begrepen, maar je aanwezigheid op dit forum wordt niet op prijs gesteld. Als ik jouw was zou ik ophouden met inzendingen te sturen. Elke inzending zullen wij blokkeren, dus verspilde moeite.
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #3
      Morgenavond om 21.30 u zien we in ieder geval drie André's op het podium op het Museumplein:: onze eigen André Rieu, ene André van Duin(?) en de vertolker van de André Hazes musical. Zo wordt in ieder geval de wens van de nieuwe koning - ook te dienen voor het gewone volk - mooi ingekleurd.
      Het programma in Maastricht steekt zoals gewoontjes wat bleekjes af, tegen de feestelijkheden in de Hoofsstad. Het ia al heel wat als er hier en daar een oranje 'lepke'in de wind wappert.
      Waar wordt het k(r)oningslied gezongen? In de Mariastraat? "Daar sta je dan...".

      Opmerking


      • #4
        Ik wil nog even memoreren dat we vooral ook niet Frans Timmermans moeten vergeten, Maastrichtenaar en minister, en ijverig in de sociale media (gisterenavond facebookte hij de menukaart door) en vanochtend een zwaai naar het volk vanuit het paleis.

        Opmerking


        • #5
          Maastrichtenaren bij Abdicatie / Kroning

          Conform de titel van deze thread zou ik toch zeker Lilianne Ploumen niet willen vergeten.

          Ik heb haar weliswaar niet gezien, maar als het goed is moet zij in de Vroedschapskamer, ook wel de Mozeskamer, in het Paleis op de Dam aanwezig zijn geweest bij het tekenen van de abdicatie.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Conform de titel van deze thread zou ik toch zeker Lilianne Ploumen niet willen vergeten.

            Ik heb haar weliswaar niet gezien, maar als het goed is moet zij in de Vroedschapskamer, ook wel de Mozeskamer, in het Paleis op de Dam aanwezig zijn geweest bij het tekenen van de abdicatie.
            Idd Pier, hier om het af te maken de akte van abdictatie met de handtekeningen van de belangrijkste getuigen, waaronder Ploumen en Timmermans. Deze akte kan morgen worden ingezien en gaat vervolgens naar het Nationaal Archief.

            [ akte met handtekeningen ]

            Opmerking


            • #7
              Maastricht "hofleverancier" getuigen akte van abdicatie

              Met dank aan Kermit heb ik de handtekeningen van de getuigen van de abdicatie eens mogen bekijken.

              Helaas haal ik de handtekeningen van Frans Timmermans en Lilianne Ploumen er niet uit.
              Ze zullen toch niet stiekem de handtekeningen van "onze" Maastrichtenaren hebben gewist.....
              Overigens hebben we, volgens mij slechts 13 ministers incl. premier Mark Rutte.
              Toch tel ik 15 handtekeningen!!

              Ik kan het niet laten...... "Hoeveel handtekeningen van mensen uit Heerlen staan er eigenlijk op deze acte van abdicatie?"
              Nou, "slechts" één Jeanine Hennis-Plasschaert!

              Trouwens, nu ik toch chauvenistisch bezig ben, is Maastricht met 2 geboren Maastrichtenaren niet de hofleverancier van de getuigen?
              Het antwoord is overigens "neen".
              Maastricht moet haar eerste plaats delen met Den Haag en Utrecht.
              De ministers Mark Rutte en Ronald Plasterk zijn beiden geboren in Den Haag.
              De minister Edith Schipper en de voorzitster van de Tweede Kamer, Anouchka van Miltenburg, komen uit Utrecht.
              Last edited by Pier; 30 april 2013, 18:14.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Er zijn meer dan genoeg Limburgers daar vandaag écht aanwezig!
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • #9
                  Rowen Hèze en het héle orkest van Rieu!
                  Hoeveel man in totaal?
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • #10
                    WIJ hebben niet meegezongen?


                    Schaam je. Overigens is met de melodie zelf helemaal niets mis.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      WIJ hebben niet meegezongen?


                      Schaam je. Overigens is met de melodie zelf helemaal niets mis.
                      Terecht. Wat een farce dat gedoe.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb lekker in de tuin gewerkt.

                        Opmerking


                        • #13
                          Wij ook, en ook meegezongen!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #14
                            Met een gekozen president krijg je iedere 4 jaar een inhuldiging.

                            Mensen hoeven het niet met het Koningshuis eens te zijn, maar een feestje op zijn tijd, wat is daar mis mee?

                            Het kost 48 miljoen euro, naar verluidt.

                            Goed, is veel geld. Maar het is 3 euro per inwoner..........


                            Enne, weleens erbij stilgestaan hoeveel het Koningshuis aan buitenlandse orders voor Nederlandse bedrijven oplevert?

                            Dus als iemand komt met het argument dat een republiek veel goedkoper is dan een monarchie: vergeet het maar.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Met een gekozen president krijg je iedere 4 jaar een inhuldiging.

                              Mensen hoeven het niet met het Koningshuis eens te zijn, maar een feestje op zijn tijd, wat is daar mis mee?

                              Het kost 48 miljoen euro, naar verluidt.

                              Goed, is veel geld. Maar het is 3 euro per inwoner..........


                              Enne, weleens erbij stilgestaan hoeveel het Koningshuis aan buitenlandse orders voor Nederlandse bedrijven oplevert?

                              Dus als iemand komt met het argument dat een republiek veel goedkoper is dan een monarchie: vergeet het maar.
                              Klopt, maar meezingen met zulks kinderen voor kinderen liedje? Neh, dat doen we liever niet. Als Beppie het nou het gemaakt

                              Enne, wat betreft die orders voor bedrijven, wat ziet de Nederlander daarvan terug? Gaan die winsten niet naar de directie en aandeelhouders en niet naar de kleine man? Het is maar een vraag.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X