Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Station, trein, spoor, etc.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Olijfje

    Het lijkt alsof de Maas daar achterlangs loopt, wat is dat voor 'n bak water boven aan de foto?

    Ken uw eigen stad. De overloop van de Maas. Het huidige A2 tracé/ Noormannensingel.
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #17
      Breur

      Citaat:
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Het lijkt alsof de Maas daar achterlangs loopt, wat is dat voor 'n bak water boven aan de foto?

      Ken uw eigen stad. De overloop van de Maas. Het huidige A2 tracé.

      Ik zat aan de edit knop.

      Ik kon vissen vanuit mijn achtertuin !
      Last edited by Breur; 29 juli 2011, 18:54.
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #18
        El Loco

        Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur
        Netjes aangebeld en de mergelmuur loopt verder in de tuin; nog 2 segmenten. Opmerkelijk het dichtgemetselde poortje naar de Meerssenerweg.


        Breur, wat goed! Ik kan verkeerd tellen, maar ik meen toch zeker nog 3 segmenten voorbij die hoek te zien! Dichtgemetseld poortje: geen idee. Hier nog even het merregellen muurtje vanaf de Regoutkant anno 1880:


        Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur
        Op de foto (omtrent 1924) is de muur goed te zien in relatie tot de andere gebouwen en wegen.

        En dan te bedenken dat ik 6 jaar van m'n leven tussen die muren heb doorgebracht
        Last edited by Breur; 29 juli 2011, 18:33.
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #19
          Breur

          Er is inderdaad wat meer muur. Maar uit privacy redenen zijn gedeelten niet gefotografeerd.
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Bij die vorige post (#24) is geloof ik iets mis gegaan, ik zie daar 'n foto van Sidi-Bel-Abbes en beslist geen mergelmuurtje
            Wellicht heeft El Loco daar 6 jaren binnen de muren doorgebracht?

            Burgemeester heeft inmiddels de posters verzocht, hier en daar wat te restaureren.

            Opmerking


            • #21
              Tegeltableau in centrale hal

              Vandaag maar weer op foto-tour. Interessante zaken waargenomen en vast gelegd. Een daarvan was het tegeltableau in de centrale hal van het station NS.



              Ontworpen door Bellefroid en geschonken door o.a. Sphinx
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #22
                Tegeltableau

                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                Vandaag maar weer op foto-tour. Interessante zaken waargenomen en vast gelegd. Een daarvan was het tegeltableau in de centrale hal van het station NS.

                Ontworpen door Bellefroid en geschonken door o.a. Sphinx
                Lees daarover op stationsinfo.nl

                Opmerking


                • #23
                  Inzoomen op tableau

                  Bij het Utrechts archief kun je fors inzoomen op de afbeelding.

                  Opmerking


                  • #24
                    Deze afbeelding ontvingen wij van Ronald Oude Alink. Hij schrijft ons:
                    "Het eerste (houten) station in Maastricht werd geopend op 23 oktober 1853, bij de ingebruikname van de (in 1992 gesloten) spoorverbinding naar Aken, de eerste grensoverschrijdende lijn van Nederland. Hierna volgden de verbindingen naar Hasselt (1856), naar Luik (1861) en als laatste in 1865 de staatslijn naar Venlo en de rest van Nederland.
                    Pas in 1913 werd het huidige stenen station gebouwd, naar een ontwerp van George van Heukelom.
                    Afbeelding is gemaakt in de jaren '20."
                    Bron en foto
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X