Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

(Koopzondag)parkeren 2011-2012.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Als de gemeentelijke truc wordt toe gepast
    zoals in mariaberg waar hebben we het over.!
    Klaas mijn schoonouders wonen bij de voormalige kerk in Mariaberg
    Zij en heel veel anderen daar zijn blij dat er nu betaalt moet worden
    daar er nu meer parkeerplaats is overdag.
    De bewoners daar hadden de gemeente destijd om een oplossing
    te zoeken voor het parkeerprobleem daar .
    Dus niks trucje van de gemeente !

    Opmerking


    • #32
      Gemeente maastricht los niks op./kan niks oplossen..
      Gemeente maastricht verlegt het probleem.
      De zege van sommige inwoners wordt dan weer een last voor andere
      inwoners..

      Als men kijk bijvoorbeeld naar biesland
      Artgagnanlaan lege straat
      Als men kijk bijvoorbeeld naar St Pieter.
      Champ Elyseesweg lege straat.
      Men verlegt steeds het probleem..

      Onze stad wordt dagelijks bezocht door ca 30.000 florensen/studenten.

      Deze mensen blijven toch zoeken naar een gratis plekje of zo goedkoop mogelijk.

      Snap trouwens toch niet dat mensen bijvoorbeeld uit belgie /margraten/eisden enz ...

      Die hier komen werken.geen proef proces beginnen.
      Volgens mij is dit pure discriminatie studenten wel een vergunning
      om goedkoop te parkeren en zij niet..

      Jammer dat veel mensen het niet door hebben dit opschuif techniek..
      Echte oplossingen zijn.

      maak afspraken met grote bedrijven.
      maak gebruik van parkeerplaatsen die per jaar voor 80 % leegstaan.
      (oa mexc).

      Maakt een goedkope bus verbinding naar het centrum.
      dan heb je meer ruimte plus wij leven gezonder.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
        Als men kijk bijvoorbeeld naar Biesland:
        D'Artagnanlaan: lege straat (...), St Pieter: Champ Elyseesweg: lege straat.
        In een discussie over het parkeerbeleid wil ik mij niet mengen, maar ten aanzien van deze twee straten zou ik als ervaringsdeskundige in het algemeen wel iets naar voren willen brengen.

        1. De d'Artagnanlaan is dagelijks de aankomst- en vertrekroute voor vele honderden fietsende en brommende middelbare scholieren die weinig of geen respect voor verkeersregels hebben. Een deel van de onderbouw wordt bovendien twee tot vier keer per dag met de auto gebracht of opgehaald, met gevaarlijke situaties op het kruispunt met de Gascognelaan en verderop in de straat. De d'Artagnanlaan is mede daarom voorzien van vijf of zes fikse verkeersdrempels.

        Het is geen route die je ongestraft gebruikt in de schoolse spitsuren. De straat lijkt wel breed, maar is dat niet. Er wordt reeds geparkeerd, deels aan de noordzijde, deels aan de zuidzijde. Elk verkeer heeft daar nu al veel hinder van (men moet uitwijken om tegenliggers - auto's én fietsers - te kunnen laten passeren) en 'ophaalauto's' parkeren daar hotsknots. Ik denk dat de situatie alleen maar onoverzichtelijker en gevaarlijker wordt bij uitbreiding van de parkeergelegenheid. Misschien wordt het iets anders als het Bonnefanten-College verhuist, maar dat moet ik nog zien gebeuren. Want de route wordt ook veel gebruikt door bestemmingsverkeer naar Blauwdorp/Brusselse Poort (kruispunt Tongerseweg/Ruttensingel) en naar Biesland/Wolder.

        2. De Champs Elyseesweg ligt ook op Biesland (niet Sint Pieter) en is een druk gebruikte verbinding met de binnenstad voor voetgangers en fietsers. De nieuwe Theresiabrug over de Jeker wordt illegaal gebruikt door het langzaam verkeer (fietsers, brommers), dat daar en in het Jekerpark feitelijk te voet zou moeten gaan, maar dat niet doet. De straat zelf is smal en bochtig, met weinig overzicht vanuit de Trianonstraat en Trocaderostraat. Er wordt aan één zijde al geparkeerd, maar met enige tussenruimte als uitwijkruimte, omdat een tegenligger anders niet kan passeren. En dan is er nog de in het gebruik nogal gevaarlijke 'afrit' van de Theresiabrug (tevoorschijn schietende brommers) die in een smal gedeelte uitmondt. Ik zou werkelijk niet weten waar je daar of in dat hele buurtje nog extra parkeerruimte zou kunnen creëren zonder het bestemmingsplan aan te passen. En wie wil er nu een grote parkeerplaats in het spruitjesveld daar?

        Meer in het algemeen: kijk eens naar de Aramislaan, nauwelijks een steenworp verder. Het is een redelijk overzichtelijke straat die tot voor kort aan één zijde helemaal volgeparkeerd werd. Nu is er minder parkeerruimte, in nieuwe parkeerhavens. Maar net als in heel Biesland is daar enige tijd geleden dat nieuwe parkeerbeleid ingevoerd. Nu zie je nog slechts een enkele wagen staan. De meeste bewoners daar parkeren op eigen terrein, maar vreemden blijven er nu weg.

        Ik ben er dan ook van overtuigd dat uitbreiding van de mogelijkheden in bovengenoemde straten niet alleen ongewenst zou zijn, maar ook onnodig is. De Aramislaan biedt meer dan genoeg ruimte voor forenzenparkeerders, en boven en beneden aan de straat bushaltes naar de binnenstad. Twintig minuten wandelen brengt je daar overigens ook.
        Last edited by Clio; 7 juli 2012, 11:25.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
          (...) De nieuwe Theresiabrug over de Jeker wordt illegaal gebruikt door het langzaam verkeer (fietsers, brommers), dat daar en in het Jekerpark feitelijk te voet zou moeten gaan, maar dat niet doet. (...)
          Theresiabrug...... Is dat de officiele nieuwe benaming?
          Wist ik niet, maar goed om te weten!

          Maar, er mag weldegelijk gefietst worden over deze door mij veelvuldig gebruikte fietsbrug!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Theresiabrug...... Is dat de officiele nieuwe benaming?
            Volgens mij staat er een bordje met die naam.

            Opmerking


            • #36
              PvdA: Nieuwe tarieven Q-Park ook snel in Maastricht

              De PvdA in Maastricht vindt dat de nieuwe parkeertarieven van Q-Park ook al per 1 oktober in Maastricht moeten gelden.
              Q-Park kondigde aan het parkeren per uur af te schaffen en voortaan af te rekenen in tijdstappen van bijvoorbeeld 10 minuten. In de meeste gemeenten zouden die nieuwe tarieven al vanaf volgende week gelden. Alleen in Maastricht niet omdat die gemeenten nog een besluit moet nemen over de tariefdifferentiatie. Volgens de PvdA hebben beide voorstellen niets met elkaar te maken en kan ook in Maastricht al volgende week overgestapt worden op het nieuwe parkeertarief. Bovendien wil de partij weten of er overleg is geweest tussen Q-Park en de gemeente over het besluit om het parkeren per uur in Maastricht pas later af te schaffen.

              Bron: http://www.l1.nl/nieuws/191769-pvda-...nel-maastricht

              Opmerking

              Bezig...
              X