Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

(Koopzondag)parkeren 2011-2012.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Ik parkeer meestal gratis... bij Kringloop-Zuid in Limmel. Pal naast een van Maastrichts grootste warenhuizen...

    Verder kan je me nog wel eens ooit 's avonds in het weekend of op zondag in de stad vinden, maar natuurlijk niet om te sjoppen.

    Ik zou me eerder bij de Occupiers aansluiten, dan te verworden tot het sjoppend winkelvee. Afijn, da's mijn mening.. en anders ga ik lekker met de fiets die je inmiddels ook weer lekker overal kan wildstallen.

    Parkeergarages ontloop ik ook, vooral sinds ik eens alleen een groot bankbiljet op zak had en men dat in de garage niet kon wisselen hoewel er toezicht in een kantoortje aanwezig is. Er gebeuren daar dingen die het daglicht niet kunnen verdragen .

    Valt me juist in dat ik begin januari wel 'n uurtje de auto onder de Vriethof achter heb gelaten.
    Last edited by Roserije; 6 november 2011, 22:51.

    Opmerking


    • #17
      Dat heb ik weer op de Koopzondag van gisteren, parkeren in Wyck. Wist niet dat 't koopzondag was. Dus heb m'n eerste parkeerprent ooit.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
        Dat heb ik weer op de Koopzondag van gisteren, parkeren in Wyck. Wist niet dat 't koopzondag was. Dus heb m'n eerste parkeerprent ooit.
        Is toch van de andere kant een felicitatie waard, nu pas je eerste prent
        Hoelang rijd je auto?
        Last edited by parel; 5 maart 2012, 16:10.
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #19
          Sinds 1999, gemiddeld 6000 km per jaar. Dat schijnt benedengemiddeld te zijn. We hadden in 1999 wel een parkeerprent in Frankrijk, maar die auto stond op naam van mijn vader en wij hadden 'm daar toen samen neergezet.

          Opmerking


          • #20
            6000 km per jaar is inderdaad heel weinig. Even denken, 1999 rijbewijs, gokje op je 18de gehaald? Dan ben je nu 30/31 en da's best een mooie leeftijd voor een eerste prent

            Opmerking


            • #21
              3 x 11.

              Opmerking


              • #22
                Parkeren - algemeen

                Parkeertest 2012: Maastricht blijft met betalen per uur relatief onvoordelig



                Maastricht is een van de weinige grotere plaatsen in Nederland waar je in parkeergarages de volle twee uur betaalt als je je auto precies één uur en één minuut laat staan. Dat blijkt uit de Nationale Parkeertest 2012, georganiseerd door Detailhandel Nederland. Deze organisatie behartigt naar eigen zeggen de belangen van 110.000 Nederlandse winkeliers.
                De organisatie vergeleek de Q-Parkgarages onder het Plein 1992 en het Vrijthof in Maastricht met 73 ondergrondse parkeergelegenheden in andere Nederlandse steden. Behalve in Maastricht worden parkeerders ook in Den Bosch, Den Haag en Dordrecht aangeslagen voor het dubbele tarief als zij langer dan een uur, maar aanmerkelijk minder dan twee uur hun auto laten staan. Ook in Amsterdam werden de onderzoekers in enkele garages met het dubbele tarief geconfronteerd. Uitschieter in de hoodstad is parkeergarage De Bank, waar de bezoeker voor een uur parkeren 4,80 euro betaalt en voor één uur en één minuut maar liefst 9,60 euro.
                Wie fors geld wil besparen op parkeren moet naar Middelburg verhuizen. Een uur je wagen stallen kost daar 1,20 euro. Voor elke minuut meer wordt 2 eurocent in rekening gebracht.
                De Maastrichtse parkeertarieven als zodanig behoren met 2,20 euro per uur tot het landelijk gemiddelde. maastrichtdichtbij.nl

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  als je langs de straat parkeert kost je dat €2.60 per uur
                  Klopt, het artikel gaat dan m.i. ook over de parkeergarages alleen. Aangezien deze zijn verpand aan Qpark. De parkeertarieven langs de straat zijn - dacht ik - in beheer van de gemeente zelf, dus nog duurder dan Qpark.
                  Last edited by ; 9 maart 2012, 14:52.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Gratis parkeren?
                    Dat kan bij zorgcentrum Klevarie Polvertorenstraat.
                    Mijn moeder werd 3 jaar geleden opgenomen en daar heb ik de ervaring mee, je kan gewoon je auto parkeren voor niets.
                    Helaas weten dat ook veel Duitsers en Belgen, maar een plekje vindt je altijd
                    zoals ik al zei
                    dit is inmiddels verleden tijd.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Bron: Annelies Boer | Perscoördinator
                      Team Communicatie | Gemeente Maastricht


                      Vanaf zondag 3 april 2011 wordt er tijdens koopzondagen en koopfeestdagen voor het centrum betaald parkeren op straat ingevoerd. Deze regeling geldt tussen 12.00 en 17.00 uur en is van toepassing in de wijken waar nu ook betaald parkeren geldt (dus de A- én de B-zone).

                      Koopzondagen in Maastricht
                      In Maastricht zijn de koopzondagen in de regel op de eerste zondag van de maand. Voor een volledig overzicht van alle dagen, kijk op www.maastricht.nl/koopzondagen.

                      Stickers op parkeerautomaten
                      De parkeerautomaten zijn voorzien van een sticker die aangeeft dat er ook op koopzondagen betaald moet worden.

                      Waarom betaald parkeren?
                      Op koopzondagen was het parkeren op straat nog gratis. Dit gaf een hoge parkeerdruk en veel zoekverkeer in het centrum en in de woonwijken terwijl in de parkeergarages nog capaciteit beschikbaar is. Dit tast de leefbaarheid voor de inwoners van de stad Maastricht aan.
                      Die onderste regel is waarschijnlijk een grapje.
                      als men zo betrokken is bij de leefbaarheid van de inwoners van onze stad.
                      waarom dan borden op de twee bruggen met verwijzing parkeer garage (Q park ) vrijthof.
                      en als ze daar aankomen worden ze terug gestuurd naar de parkeer plaatsen onder aan de brug.

                      Opmerking


                      • #26
                        OPINIE: Wie stopt de parkeerterreur van Maastricht?






                        MAASTRICHT - Lopen twee ambtenaren door de gangen van het stadhuis in Maastricht zegt de een tegen de ander: 'Enne, kun je ook niet slapen?' Een flauwe grap over ambtenaren zoals er honderden zijn. Er is echter een groep ambtenaren in Maastricht die overijverig is en het werk - al dan niet gedwongen door targets - bloedserieus neemt; de parkeerwachter.
                        Met hun scootertjes rijden ze de hele dag door de stad op zoek naar foutparkeerders of naar automobilisten die te laat terug zijn bij hun auto. Slachtoffers zijn er genoeg. Wil je even naar de stad dan is een zak kleingeld geen overbodige luxe. De parkeermeters in het centrum en Wyck hebben honger en zijn pas met 2,60 euro aan kleingeld tevreden voor een uurtje parkeren.
                        Veel bekeuringen gaan naar buitenlandse bezoekers. Belgen en Duitsers die een dagje Maastricht doen, de horeca volop spekken, de weekmarkt en de winkels bezoeken. Als dank voor de steun aan de lokale economie pikt de gemeente nog eens vijftig tot zeventig euro extra binnen door een bekeuring uit te delen. Weet die Franstalige Belg veel wat 'uitsluitend voor vergunninghouders' betekent. Maastricht zou een voorbeeld moeten nemen aan Roermond, waar de verkeersborden in drie talen (Nederlands, Frans en Duits) de bezoeker attenderen op de verboden parkeerplekken.

                        Koopzondag
                        Dit 'bezoekertje pesten' kan alleen maar betekenen dat het nog te goed gaat in de stad. Wie op een vrije dag van de Belgen en Duitsers in Maastricht is kan dat beeld alleen maar bevestigen. De bezoekers blijven toch wel komen of ze nou een bekeuring krijgen of niet. De vraag is of dat ook in de toekomst zo blijft. Steden in de regio wedijveren om de bezoeker. In Venlo is elke zondag koopzondag. In Roermond idem dito en parkeer je voor 2 euro een hele dag bij het Outletcenter. Je zal dat als Luikenaar maar weten en ook nog eens weten dat Roermond op nog geen half uur van Maastricht ligt met de nieuwe A73.

                        Promotie
                        Je kunt het de parkeerwachter niet kwalijk nemen. Zij doen hun werk, maar je kunt je wel afvragen of de stad niet wat parkeervriendelijker zou moeten zijn. En niet alleen voor koopjesjagers uit België en Duitsland, maar ook voor de eigen inwoners en de mensen die er werken. Waarom op alle extra koopavonden parkeergeld betalen? Zou het voor de promotie van Maastricht als koopstad juist niet beter zijn om als VVV te roepen; de stad waar je gratis parkeert op koopavonden! Maar ja de inkomsten voor de winkeliers gaan niet rechtstreeks naar de gemeentekas en de parkeeropbrengsten zijn juist bedoeld om de gemeentekas te spekken.
                        Wie werkzaamheden in het centrum verricht en zijn bestelbus daarvoor even neer zet hoeft niet op enig pardon van de parkeerpolitie te rekenen. Kassa! De fotograaf die voor Maastricht.dichtbij aan het werk was om de wethouder te fotograferen kon rekenen op een bon. Dat de parkeerwethouder een kwartier te laat was en onze fotograaf daardoor te laat bij zijn auto terug was...jammer dan.

                        Evenement
                        Of neem de organisator van het hardloopevenement Maastrichts Mooiste. Hij liep zondag met zijn broekzakken vol parkeerbonnen rond. Als dank voor het feit dat deze man 365 dagen in touw is om in de gemeente een fantastisch evenement neer te zetten. En ja dan moet hij wel eens overleggen met iemand en dat duurt soms wat langer en dan is daar weer die verdomde parkeerboete. De zin om nog maar iets voor de stad te doen is bij hem steeds minder.
                        Het streven van de gemeente om minder auto's in de stad te krijgen is nobel, maar vergeefse moeite. De automobilist zal altijd proberen zo dicht mogelijk bij zijn doel uit te komen bij gebrek aan alternatieven. Er zijn, anders dan in veel buitenlandse steden, simpelweg geen alternatieven. Geen parkeerterreinen aan de rand van de stad met een snelle verbinding met het centrum, geen goede openbaar vervoervoorzieningen met de grensregio.

                        Als die bezoeker zo graag met de auto wil komen om hier zijn geld uit te geven, laten we dat dan vooral als een compliment zien voor de aantrekkelijkheid van de stad. Diezelfde stad die parkeergarages heeft aangelegd in het hartje van die stad namelijk onder het Vrijthof, onder het stadhuis en praktisch onder het Onze Lieve Vrouwe Plein en die parkeerfaciliteiten aanbiedt in de straten in het centrum. Blijkbaar wil de gemeente zoveel mogelijk blik in de binnenstad, maar doe dan niet flauw als een Waal verkeerd staat of te laat terug is bij zijn auto omdat hij te lang heeft lopen shoppen, maar deel in het Frans een waarschuwing uit. Gegarandeerd dat die Belg volgende keer weer blij naar Maastricht komt.maastrichtdichtbij.nl

                        Opmerking


                        • #27
                          Combi-parkeren in delen Wittevrouwenveld en Scharn

                          Geplaatst op 06 July 2012
                          Tags: Gemeente Maastricht, parkeerbeleid, scharn, wittevrouwenveld


                          De gemeente Maastricht voert met ingang van 1 januari 2013 combi-parkeren in delen van Wittevrouwenveld en Scharn in. Het gaat om de gebieden die direct naast de A2 liggen, rond de Albert Heijn-vestiging aan de Scharnerweg. In deze gebieden kunnen bewoners straks met een parkeervergunning hun auto parkeren. Bezoekers moeten een kaartje kopen bij de betaalautomaat voor een parkeerplaats.
                          Het combi-parkeren wordt ingevoerd na een onderzoek naar parkeerdruk in deze gebieden . In de nieuwe parkeerzone geldt straks het B-tarief van € 1,40 per uur.
                          Bewoners geïnformeerd
                          Deze regeling is tot stand gekomen na overleg met buurtplatforms, inwoners en ondernemers. Alle bewoners en ondernemers in het betreffende gebied hebben afgelopen week een brief ontvangen over deze maatregel en over hoe ze een parkeervergunning kunnen aanvragen.
                          Bewoners van betaald-parkeergebieden kunnen bij de gemeente ook een bezoekerspas aanvragen. Met deze pas kunnen zij hun bezoekers met 50 procent korting laten parkeren.
                          Blauwe zone Frankenstraat vervalt
                          Met het invoeren van het combi-parkeren in deze gebieden komt de ‘blauwe zone’ in de Frankenstraat te vervallen. Op deze locatie zal vanaf 1 januari 2013 het winkeltarief gaan gelden zoals dat nu ook al geldt op de Voltastraat. Het winkeltarief houdt in dat het eerste uur voor € 0,20 euro geparkeerd kan worden. Vanaf het tweede uur geldt dan een tarief van € 1,40 per uur.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                            Bewoners van betaald-parkeergebieden kunnen bij de gemeente ook een bezoekerspas aanvragen. Met deze pas kunnen zij hun bezoekers met 50 procent korting laten parkeren.
                            Met de pas kunnen ze per kwartaal 25 uur lang voor half tarief parkeren. Maar als je het limiet overschrijdt, betalen bezoekers de volle mep.Tip: leen dan even de bezoekerspas van een buurman/vrouw .

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Met de pas kunnen ze per kwartaal 25 uur lang voor half tarief parkeren. Maar als je het limiet overschrijdt, betalen bezoekers de volle mep.Tip: leen dan even de bezoekerspas van een buurman/vrouw .
                              Zo is het Breur.
                              De ene helft is blij met betaald parkeren in hun wijk en de andere helft
                              weer niet

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Met de pas kunnen ze per kwartaal 25 uur lang voor half tarief parkeren. Maar als je het limiet overschrijdt, betalen bezoekers de volle mep.Tip: leen dan even de bezoekerspas van een buurman/vrouw .
                                Als de gemeentelijke truc wordt toe gepast
                                zoals in mariaberg en op meerdere plaatsen.
                                Zoals studentenvergunningen uitgeven voor 5 euro per maand.
                                en de bezoekers van de mensen die daar wonen.
                                1,40 euro per uur moeten betalen als ze hun ouders bezoeken.
                                Vind ik het een onfrisse zaak.

                                maar niet getreurd.. binnen enkele jaren is heel maastricht vergunning houder
                                en dan is veel commentaar ten opzichte van nu omgedraaid

                                ps 25 uur per 3 maanden is nog geen 2 uur per week
                                waar hebben we het over.!!!!!!!
                                zonder het pasje van 7,50 euro (aanschaf):(
                                Last edited by ; 6 juli 2012, 22:56.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X