Oorspronkelijk geplaatst door Pier
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
MestreechOnline gaat samenwerken met De Nieuwe Ster
Sluiten
X
-
Ik geloof dat ik hem ook gezien heb bij de PLUS op Belfort.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 27 januari 2025, 10:33.
-
Ik stel er prijs op er hier op te wijzen, dat de naam van de betreffende redacteur niet Ubachs is, maar Ubags.Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtNeen U hebt hier zelf, dat DNS bericht van Ubachs over Krabbendam, als voldongen feit "herhaald".
Leave a comment:
-
Het nieuwe DNS magazine ligt al bij diverse zaken, o.a. in de BrusselsepoortOorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht(..)
Dan een kleine tip voor hun ,zaterdag komt De nieuwe ster uit
geniet ervan.
(..)
​
Leave a comment:
-
Neen U hebt hier zelf, dat DNS bericht van Ubachs over Krabbendam, als voldongen feit "herhaald" en één feit welke nog steeds niet was en of is bewezen.Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
Maar helaas mocht het allemaal niet werken op ons forum
Enkele, redelijk invloedrijke MO-leden keerden zich vanaf het begin af tegen de aangekondigde samenwerking tussen MO en DNS. Zeker na een berichtgevingen in DNS over de gewezen GroenLinks fractievoorzitter Gert-Jan Krabbendam.
Ze wilden niets meer met ons forum te maken hebben. Sommige eisten zelfs dat al hun postings van MO werden verwijderd.
Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.​
Maar laat ik u het voordeel van de twijfel geven. Dat U onpartijdig, van het cabaret in de gemeenteraad, verslag doet.
Er valt bitter weinig te lachen inzake de ernst van de thema's maar genoeg omtrent het amateurisme van de politieke vertegenwoordiging.
Leave a comment:
-
Een mooi stuk zowel van Mevr M.H.Evers als van Pier
hieruit blijkt dat enkele van die ex leden de kat in het duister knijpen
Dan een kleine tip voor hun ,zaterdag komt De nieuwe ster uit
geniet ervan.
En zeker het clubje ((ons kent ons ))
Waar Maastricht onder gebukt gaat..
Leave a comment:
-
Mooie en duidelijke reactie, Pier.Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtEnkele, redelijk invloedrijke MO-leden keerden zich vanaf het begin af tegen de aangekondigde samenwerking tussen MO en DNS. Zeker na een berichtgevingen in DNS over de gewezen GroenLinks fractievoorzitter Gert-Jan Krabbendam.
Ze wilden niets meer met ons forum te maken hebben. Sommige eisten zelfs dat al hun postings van MO werden verwijderd.
Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.
Het kan dus verkeren.......
Wat betreft je laatste regels die ik hierboven citeer: Zoals ik al schreef, is Mestreech Online geen krant, en ja, de journalistiek stelt andere eisen aan een tekst dan een forum, waar eenieder op zijn manier zijn mening kwijt kan. Ik hoop dat enkelen van de (oud-)MO-leden hier nog weer eens terugkeren, nu de (tijdelijke) samenwerking met De Nieuwe Ster al langere tijd is vervallen en beide partijen hun eigen weg gaan.
Leave a comment:
-
Het schrijven op MO over al hetgeen ik zie en hoor voor-, tijdens- en na gemeenteraadsvergadering is hartstikke leuk. Althans vind ik (nog steeds).Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht(..)
Waar het echter bij al deze zaken om gaat is, dat het geweldig veel tijd vraagt om verantwoorde teksten te schrijven. En net als andere actievelingen op deze site, wordt ook Pier een dagje ouder. Ik denk dat het vaak een afweging is: doe ik dit, of doe ik dat? Het gebrek aan directe respons, dat Mestreech Online sinds enige tijd parten speelt (jouw bijdragen niet te na gesproken), zal zeker een meespelende factor zijn. Het werkt demotiverend als niemand lijkt staan te wachten op je observaties. Ik moet wat Piers postings over de gemeentelijke politiek de hand in eigen boezem steken: ik reageer(de) zelden. Ik vond het amusant om te lezen, maar omdat het voor mij meestal een ver-van-mijn-bed-show was, nam ik zijn stukken voor kennisgeving aan. Mea culpa!
Veel lezers realiseren zich niet dat sommige postings dagen, zo niet weken vrije tijd hebben opgeslurpt. Zeker, wij die posten, doen dat deels ook voor ons eigen plezier. Maar als niet blijkt dat de vele lezers (kijk maar eens een keer op 'wie is online': momenteel 109 gebruikers) het ook interessant vonden, droogt op zeker moment de energie op. Er zijn meer dingen in het leven dan schrijven op Mestreech Online.
Ik noem het niet zelden een gratis cabaretvoorstelling.
Maar bovenstaande quote van Ingrid Evers klopt helemaal.
Vergis je niet. Een posting over een raads- of domeinvergadering vergt - inclusief de voorbereiding en het bezoeken van de vergaderingen - ongeveer 6 tot 8 uur. Soms zelfs een paar uurtjes meer.
Dat is op zich niet erg. Het is een vrije keuze en een soort van hobby.
Je kunt ook zien - bij benadering - hoe vaak een (nieuwe) posting gelezen wordt. Dat varieerde de laatste tijd tussen de 30 en 60 keer. Daarnaast was - in de laatste maanden - erg weinig respons. Maximaal 2 of 3 reacties.
Als je dan de kans krijgt om deels te participeren in een nieuw en ontzettend snel groeiend medium, De Nieuwe Ster, is de afweging vrij simpel.
Dat neemt niet weg dat het posten op MO minstens zo leuk as en is.
Mijn politieke posting op MO beschreven de feiten, het relaas van mijn observaties, verwoordden een opinie en sloten vaak af met een analyse.
Alles in 1 of 2 opeenvolgende postings.
Dat is journalistiek gezien een doodzonde, zo heb ik nu begrepen.
Je maakt of een artikel over de feiten en het relaas, of een opiniestuk of een analyse. Alles in een artikel kan dus niet volgens de wetten van de moderne journalistiek
Nu heb ik nooit gepretendeerd dat ik op MO journalistiek bedreef. Het was hooguit het werk van een chroniqueur met (vaak) een (niet kloppende) analyse.
Maar het is en was wel leuk om te doen.
Feit is echter dat reacties op MO uitblijven en er geen discussie op gang kwam of komt.
Idealiter zouden reacties op artikelen van DNS als een soort ingezonden brief aan DNS geplaatst kunnen worden op MO.
Dat is in het begin ook geprobeerd, maar dat kwam niet van de grond, omdat de artikelen van DNS nauwelijks inhoudelijk werden besproken. Als er al een reactie kwam ging het hoofdzakelijk over de (vermeende) (extreem-)rechtse opvattingen van DNS.
Zo ontving ik mails dat DNS vergeleken moest worden met de omroep 'Ongehoord Nederland'. Een vergelijking met de (rechtse) Telegraaf was nog wel het minste.
Linkse geluiden zouden helemaal genegeerd worden. Dat is echt aantoonbaar onjuist. Kijk maar eens hoe vaak bijvoorbeeld de SP, de PvdA , GroenLinks en de PvdD positief besproken en geciteerd worden.
Daarnaast worden rechtse partijen en standpunten ook aangepakt, maar ook soms positief besproken en geciteerd.
In die zin durf ik best te stellen dat er een evenwicht is.
Maar helaas mocht het allemaal niet werken op ons forum
Enkele, redelijk invloedrijke MO-leden keerden zich vanaf het begin af tegen de aangekondigde samenwerking tussen MO en DNS. Zeker na een berichtgevingen in DNS over de gewezen GroenLinks fractievoorzitter Gert-Jan Krabbendam.
Ze wilden niets meer met ons forum te maken hebben. Sommige eisten zelfs dat al hun postings van MO werden verwijderd.
Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.
Het kan dus verkeren.......
Last edited by Pier; 22 januari 2025, 23:21.
Leave a comment:
-
Tja Ton, helemaal ongelijk heb je niet, als het de huidige gemeentepolitiek betreft. Maar tenslotte is De Nieuwe Ster 'de snelst groeiende (gratis!) krant van Maastricht' en is Mestreech Online geen nieuwsblad. Ik denk dat we Pier, als we zowel DNS (waar hij af en toe op publiceert) en zijn alter ego (Pier-van-MO) wat tijd gunnen, er toch wel weer wat heet-van-de-naald-postings van hem komen op MO. Maar er spelen wel wat dingen mee.Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk berichtSinds Pier hier geen nieuws meer plaatst omtrent Maastrichtse politiek en de DNS.
is hier het belangrijkste nieuws over Maastricht verdwenen.
Als forum heeft Mestreech Online bestaansrecht. Als de postings daar leiden tot een journalistieke uitdaging voor DNS: prima! Ik kijk op MO dus uit naar bijvoorbeeld Piers persoonlijke reportages van de gemeenteraadsvergaderingen, maar lees op DNS het commentaar van een eindredacteur, mogelijk afgezet tegen een bredere regionale of nationale context.
Waar het echter bij al deze zaken om gaat is, dat het geweldig veel tijd vraagt om verantwoorde teksten te schrijven. En net als andere actievelingen op deze site, wordt ook Pier een dagje ouder. Ik denk dat het vaak een afweging is: doe ik dit, of doe ik dat? Het gebrek aan directe respons, dat Mestreech Online sinds enige tijd parten speelt (jouw bijdragen niet te na gesproken), zal zeker een meespelende factor zijn. Het werkt demotiverend als niemand lijkt staan te wachten op je observaties. Ik moet wat Piers postings over de gemeentelijke politiek de hand in eigen boezem steken: ik reageer(de) zelden. Ik vond het amusant om te lezen, maar omdat het voor mij meestal een ver-van-mijn-bed-show was, nam ik zijn stukken voor kennisgeving aan. Mea culpa!
Veel lezers realiseren zich niet dat sommige postings dagen, zo niet weken vrije tijd hebben opgeslurpt. Zeker, wij die posten, doen dat deels ook voor ons eigen plezier. Maar als niet blijkt dat de vele lezers (kijk maar eens een keer op 'wie is online': momenteel 109 gebruikers) het ook interessant vonden, droogt op zeker moment de energie op. Er zijn meer dingen in het leven dan schrijven op Mestreech Online.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 21 januari 2025, 17:53.
Leave a comment:
-
Mijn dank voor de inlichting .Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke Bekijk berichtBeste Ton en forumleden,
Middels dit korte bericht willen we jullie informeren dat de samenwerking met DNS idd. is beëindigd.
Dit besluit is in goed onderling overleg genomen.
Mvg.
Bestuur Stichting MestreechOnline
​
mijn mening,,, sins Pier hier geen nieuws meer plaats omtrent
Maastrichtse politiek. en de DNS.
is hier het belangrijkste nieuws over Maastricht verdwenen.
Leave a comment:
-
Beste Ton en forumleden,
Middels dit korte bericht willen we jullie informeren dat de samenwerking met DNS idd. is beëindigd.
Dit besluit is in goed onderling overleg genomen.
Mvg.
Bestuur Stichting MestreechOnline
​
Leave a comment:
-
Dat is geen probleem ik vraag me af of er nog samenwerking is .?
omdat het niet meer vermeld staat.
MestreechOnline gaat samenwerken met De Nieuwe Ster
​
Leave a comment:
-
https://www.denieuwestermaastricht.nl/
klik en maak het een favoriet op uw bladwijzers
makkelijker gaat niet
Leave a comment:
-
Wat een ontwikkelingen! Ik ben benieuwd Pier, Rubke, Sjefke en Co.
Leave a comment:
-
Even een wetenswaardigheid.
Als men zich gratis registreert bij http://www.denieuwestermaastricht.nl krijgt men ter bevestiging een link toegestuurd van De Nieuwe Ster {IMMX} naar het opgegeven e-mailadres.
De kans is groot dat deze link in de Spambox / Ongewenste e-mailbox terecht komt.
Als je dus, na het aanmelden bij De Nieuwe Ster, niet per ommegaande ziet dat je een bericht hebt ontvangen van De Nieuwe Ster {IMMX} kijk dan even in de spambox cq ongewenste e-mailbox.
Leave a comment:
Leave a comment: