Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MestreechOnline gaat samenwerken met De Nieuwe Ster

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Het nieuwe DNS magazine ligt al bij diverse zaken, o.a. in de Brusselsepoort
    ​
    Ik geloof dat ik hem ook gezien heb bij de PLUS op Belfort.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 27 januari 2025, 10:33.

Opmerking

klopt ook bij de Aldi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
        Ik stel er prijs op er hier op te wijzen, dat de naam van de betreffende redacteur niet Ubachs is, maar Ubags.
        O Ja Ubags, excuus
        een oplettend mens die mevrouw Ingrid M.H. Evers

En in het voorbij lopen van die Aldi heb ik gelezen dat men bij DNS meent te hebben vastgesteld dat er "betere plannen" voor de locatie van het Landbouwbelang aan de Maas zijn.
        Momenteel is dit plan in ontwikkeling=> https://herbestemminglbb.eu/

De auteur van dat artikel in de DNS is er zo overtuigd van dat je kan afvragen waarom stedenbouwkundigen en architecten die zich over dergelijke vraagstukken dienen te buigen dat niet zien! Laat staan de Gemeenteraad en haar dienders.

Als er behoefte was aan reactie en commentaar hetgeen Pier stelt
        Feit is echter dat reacties op MO uitblijven en er geen discussie op gang kwam of komt.
        dan is de vorm en stijl inzake die samenwerking een grote mislukking.

Inzake Opinies en Meningen is heel veel wat wij kunnen lezen en voorgezet krijgen iets dat we ook onmiddellijk kunnen vergeten en uitgummen.
        Last edited by Antonius; 24 januari 2025, 12:20.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers

Hoogst merkwaardig: een oplettende vrouw en ook nog een met inzicht en kennis van zaken. Ik zou die posting maar verwijderen, Ton, als je niet - alle goede bedoelingen ten spijt - als vrouwonvriendelijk wilt worden bestempeld.
          ik vond het beter klinken dan (een oplettend mens die. .....
          Ps .ik heb respect voor vrouwen en zeker voor U.

Opmerking

Nu online te lezen: stadsmagazine De Nieuwe Ster

​Tip..

Opmerking

Het schrijven op MO over al hetgeen ik zie en hoor voor-, tijdens- en na gemeenteraadsvergadering is hartstikke leuk. Althans vind ik (nog steeds).
              Ik noem het niet zelden een gratis cabaretvoorstelling.

Maar bovenstaande quote van Ingrid Evers klopt helemaal.
              Vergis je niet. Een posting over een raads- of domeinvergadering vergt - inclusief de voorbereiding en het bezoeken van de vergaderingen - ongeveer 6 tot 8 uur. Soms zelfs een paar uurtjes meer.
              Dat is op zich niet erg. Het is een vrije keuze en een soort van hobby.
              Je kunt ook zien - bij benadering - hoe vaak een (nieuwe) posting gelezen wordt. Dat varieerde de laatste tijd tussen de 30 en 60 keer. Daarnaast was - in de laatste maanden - erg weinig respons. Maximaal 2 of 3 reacties.

Als je dan de kans krijgt om deels te participeren in een nieuw en ontzettend snel groeiend medium, De Nieuwe Ster, is de afweging vrij simpel.
              Dat neemt niet weg dat het posten op MO minstens zo leuk as en is.
              Mijn politieke posting op MO beschreven de feiten, het relaas van mijn observaties, verwoordden een opinie en sloten vaak af met een analyse.
              Alles in 1 of 2 opeenvolgende postings.

Dat is journalistiek gezien een doodzonde, zo heb ik nu begrepen.
              Je maakt of een artikel over de feiten en het relaas, of een opiniestuk of een analyse. Alles in een artikel kan dus niet volgens de wetten van de moderne journalistiek
              Nu heb ik nooit gepretendeerd dat ik op MO journalistiek bedreef. Het was hooguit het werk van een chroniqueur met (vaak) een (niet kloppende) analyse.
              Maar het is en was wel leuk om te doen.

Feit is echter dat reacties op MO uitblijven en er geen discussie op gang kwam of komt.
              Idealiter zouden reacties op artikelen van DNS als een soort ingezonden brief aan DNS geplaatst kunnen worden op MO.
              Dat is in het begin ook geprobeerd, maar dat kwam niet van de grond, omdat de artikelen van DNS nauwelijks inhoudelijk werden besproken. Als er al een reactie kwam ging het hoofdzakelijk over de (vermeende) (extreem-)rechtse opvattingen van DNS.
              Zo ontving ik mails dat DNS vergeleken moest worden met de omroep 'Ongehoord Nederland'. Een vergelijking met de (rechtse) Telegraaf was nog wel het minste.
              Linkse geluiden zouden helemaal genegeerd worden. Dat is echt aantoonbaar onjuist. Kijk maar eens hoe vaak bijvoorbeeld de SP, de PvdA , GroenLinks en de PvdD positief besproken en geciteerd worden.
              Daarnaast worden rechtse partijen en standpunten ook aangepakt, maar ook soms positief besproken en geciteerd.
              In die zin durf ik best te stellen dat er een evenwicht is.

Maar helaas mocht het allemaal niet werken op ons forum
              Enkele, redelijk invloedrijke MO-leden keerden zich vanaf het begin af tegen de aangekondigde samenwerking tussen MO en DNS. Zeker na een berichtgevingen in DNS over de gewezen GroenLinks fractievoorzitter Gert-Jan Krabbendam.
              Ze wilden niets meer met ons forum te maken hebben. Sommige eisten zelfs dat al hun postings van MO werden verwijderd.

Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.
              Het kan dus verkeren.......

Na dit nu gelezen te hebben is voor mij alles helder en duidelijk.
              NU heb ik nog meer waardering voor Pier.. trouwens had ik al vanaf 2012 ..met name zijn eerlijkheid en openheid

En het blijkt weer zoals de windt waait ,waait het jasje ..
              gr ton
              Last edited by Ton.2014; 15 maart 2026, 15:51.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier..

Maar helaas mocht het allemaal niet werken op ons forum
                Enkele, redelijk invloedrijke MO-leden keerden zich vanaf het begin af tegen de aangekondigde samenwerking tussen MO en DNS. Zeker na een berichtgevingen in DNS over de gewezen GroenLinks fractievoorzitter Gert-Jan Krabbendam.
                Ze wilden niets meer met ons forum te maken hebben. Sommige eisten zelfs dat al hun postings van MO werden verwijderd.

Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.
                Het kan dus verkeren....... Mooi stukje van Pier

Een ​Helder stuk van Pier nu begrijp ik de agressie naar mij over het plaatsen van de stukken van DNS . duidelijk glashelder..

Opmerking

Dat ik hier nog KAN schrijven is apart. Ik heb mijn account immers al lang opgezegd. Tweemaal gevraagd door mij.
                  Misschien is het omdat ik niet zo populair of populistisch ageer maar vraagtekens plaats die men nodig heeft.

Er is helemaal geen agressie tegen over jou persoon en je DNS maar dat begrijp jij niet.
                  Ook begrijp je het niet om die herhaalde citaten die men jou gevraagd heeft om aan te passen en liefst weg te halen daar je niet weet wat de juiste internet etiketten zijn.
                  Hoppa der gelijk in beuken en vergelijkingen zoeken of aanhalen al zijn ze irrelevant.

Na mijn melding aan de forum leiding, over jou en je ongepaste publicaties ga je gewoon door. Heel jammer.
                  Een en ander is ook nog onkundig verwijderd door Moderatoren op dit forum waarmee ook weer een vreemde leemte ontstaan is. Die vreemde reacties uitlokken zoals gepost werden.

Je nickname kan ook gewoonweg gehackt zijn door iemand die als trol op een forum onderweg is. Gebeurd ook wel vaker bij ouderen die een account hebben.
                  Dan nog geef ik je het voordeel van de twijfel dat je die gozer uit het kommelkwartier bent die destijds noch begaan was met zwaluwen nesten.
                  Maar ik ga jou Ton.2014 echt niet "U" noemen omdat je een paar jaartjes ouder bent dan ikzelf. (ja dat bericht van jou waarin je dat formeel stelde is gelukkig wel weg uit dit forum)

Wees maar blij dat we redelijk zijn en ook coulance tonen.

Mag nu mijn account geannuleerd worden?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    (...)

Wees maar blij dat we redelijk zijn en ook coulance tonen.

Mag nu mijn account geannuleerd worden?
                    Even had ik, na de terechte opmerkingen van Koeleköpke en de steun op die posting van de zijde van o.a. Zomersproetje en Ingrid Evers, de illusie dat we terug konden naar waarvoor dit forum dient.
                    Dat is mijns inziens sociale cohesie, samenhorigheid, interesse in (de geschiedenis van) Maastricht en een fatsoenlijke discussie al dan niet op politiek gebied.

Maar ik merk dat dit er kennelijk nog niet inzit.

Dan kan ik hier wel iets zeggen over de berichtgeving rond De Nieuwe Ster (DNS), maar dat ga ik echt niet doen.
                    Als er een mediabericht is in De Telegraaf, de NRC, DDL, RTV Maastricht, L1 of DNS, kan dit best gemeld worden, maar als je weet dat je met een dergelijk bericht meer mensen tegen de haren instrijkt, kun je het misschien het best achterwege laten.

@Antonius
                    We hebben over het annuleren van het account al via mail contact gehad.
                    Helaas, misschien wel gelukkkig, heb ik niet de autorisatie om een account te verwijderen.
                    Ik heb aangegeven dat ik je verzocht daar nog eens over na te denken, maar na enige dagen verzocht je toch je account te verwijderen.
                    Heel jammer, en ik heb het verzoek, inderdaad met een kleine vertraging doorgestuurd naar de moderatoren die die autorisatie wel hebben.

Maar bedenk wel dat al je berichten gewoon leesbaar blijven. Alleen je nickname wordt verwijderd. Dat komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede. Het enige wat je bereikt is dat de nickname Antonius niet meer leesbaar is. Het is een keuze, maar ik zie de meerwaarde niet.
                    Los daarvan kun je ons forum ook gewoon niet meer lezen en/of niet meer posten, maar je inloggegevens wel houden.
                    Maar goed.... als we je verwijderen heeft Ton.2014 gewonnen.

Zullen we nu gewoon doorgaan en normaal blijven doen?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Ton hoeft niet te winnen
                      ,ton vindt dat hij de zelfde rechten (mening mag hebben dan alle leden
                      Aangezien als nu helder en duidelijk is
                      is voor mij dit hoofdstuk afgesloten .

Opmerking

Als deze discussie in een stroomversnelling is gekomen vanwege mijn opmerking over het doorplaatsen van berichten van DNS, dan zou ik daar het volgende op willen zeggen:

Ik wilde na een afwezigheid van 10 jaar, de reden daarvoor heb ik in eerder bericht uitgelegd, weer terugkomen. Het was mijn bedoeling om niet meteen volop aanwezig te zijn, het hing er vanaf hoe er op mij gereageerd zou worden. Mijn afwezigheid had echter niets te maken met welke forummer dan ook.

Om die reden is de gevoeligheid die er hier heerst(e) over het thema DNS compleet langs mij heen gegaan.

Het is totaal niet mijn bedoeling om Ton onderuit te halen, van enige vijandigheid jegens hem is ook totaal geen sprake.

Wat mij stoorde, zonder aanziens des persoons, was het integraal doorplaatsen van artikelen van het ene medium naar het andere. Andersom zou ik overigens hetzelfde hebben gedaan.

Het heeft dus niets met Ton te maken, niets met Pier, of met welke forummer dan ook.

Het "blind doorplaatsen van artikelen", was het enige.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                          voor mij (is) dit hoofdstuk afgesloten.
                          Voor mij niet, Ton.

Lang geleden heeft het toenmalige bestuur van Mestreech Online u geroyeerd en geweerd van de site. Niet voor niets is uw nickname 'Ton.2014'. Dat jaartal markeert het moment dat u weer werd toegelaten. Intussen zijn we elf jaar verder en u bent de laatste jaren van kwaad tot erger gegaan: onheuse woorden, onheuse beschuldigingen zonder enig bewijs, onbegrijpelijke teksten en vooral: geen enkele positieve inbreng. Het is jammer dat het huidige bestuur, ondanks wat mailtjes over en weer, niet heeft onderkend wat al langer speelt.

Dat Antonius recent zijn lidmaatschap heeft opgezegd, was mij onbekend. Maar ik sluit mij bij hem aan: ook ik zet er nu een punt achter. Mestreech Online is mede door uw querulante postings langzaam maar zeker om zeep geholpen. Inbreng van derden was er al langer niet meer. Een website als dit Forum kan niet draaien op nog geen handvol posters.

De veel te vroeg gestorven Jos Boogen, lange tijd de gangmaker op MO nadat het digitale genie 'Rubke' in 2004 Mestreech Online online had gezet, zal zich nu misschien een keertje omdraaien in zijn graf, maar zijn inbreng en voorbeeld heeft enkele decennia lang voor geweldig veel plezier, vriendschap en leermomenten gezorgd, voor ons allemaal, óók voor de zo versmade 'hoger opgeleide' schrijfster van deze posting. Graag dank ik iedereen die ooit bijdroeg aan de vele historische puzzels die we tezamen hebben opgelost. Vanaf het moment dat het bestuur besloot het vermelden van bronnen verplicht te stellen, werden die historische bijdragen vaak zeer betrouwbaar. Sommige ervan zijn zelfs gearchiveerd op Wikipedia. Voor mij persoonlijk was de garantie voor die betrouwbaarheid de reden dat ik, als ongeveer enige, altijd met mijn auteursnaam heb getekend. Dank voor alle enthousiasme bij dat historisch onderzoek, vaak in de marge van de officiële geschiedschrijving van de stad. Zolang de site in de lucht blijft, kan men daar ook in de toekomst nog kennis van nemen, want ik zal mijn 'nickname' niet laten verwijderen, zodat de discussies te volgen blijven.

Vanaf 3 oktober 2009 heeft Mestreech Online mij jaar in, jaar uit elke ochtend geïnspireerd en nieuwe facetten van de Maastrichtse geschiedenis laten ontdekken. Die mooie tijd is duidelijk al enkele jaren voorbij. Na (give or take) zeventien jaar sluit ik met deze 4.920e bijdrage mijn inbreng af.
                          Last edited by Ingrid M.H.Evers; 18 maart 2026, 08:37. Reden: enkele aanvullingen met betrekking tot oprichting (2004) en oprichter (Rubke)

Opmerking

Ik word toch gedwongen om te reageren.
                            niet ik heb bij gedragen aan het verval.

MAAR diverse MO personen.

lees eens goed wat Pier geschreven heeft en geef mij er niet de schuld van

((Sommige van die (oud) MO-leden zijn nu geabonneerd op DNS en onlangs schreef iemand zelfs een opiniestuk in de door hem/haar eerst verfoeide De Nieuwe Ster.
                            Het kan dus verkeren....... ))

hopelijk is het nu duidelijk .​.althans voor mij .
                            aanvulling dit jaar hebben vanaf jan slechts 2 a 3 mensen topic geplaats VOOR dat DNS in beeld kwam wel even het spel eerlijk spelen
                            ga maar terug en overtuig u zelf.
                            Last edited by Ton.2014; 16 maart 2026, 22:46.

Opmerking

Ik weet niet of je dit nog zult lezen Ingrid, maar ik vind het ontzettend jammer dat ook jij besloten hebt je lidmaatschap aan de wilgen te hangen.
                              Met al jouw kennis en inbreng verliest MO een gewaardeerd lid.
                              Ik wens je het allerbeste toe voor de toekomst en wellicht komen we elkaar hier of daar nog wel eens tegen. Het ga je goed!

En Ton: Wie de schoen pas, trekke hem aan...
                              I rest my case...

Click image for larger version

Name:	gelijk.jpg
Views:	96
Size:	95,0 KB
ID:	108692

't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                              is es Mestreechteneer te mage leve ...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Koelekopke Bekijk bericht
                                Ik weet niet of je dit nog zult lezen Ingrid, maar ik vind het ontzettend jammer dat ook jij besloten hebt je lidmaatschap aan de wilgen te hangen.
                                Met al jouw kennis en inbreng verliest MO een gewaardeerd lid.
                                Ik wens je het allerbeste toe voor de toekomst en wellicht komen we elkaar hier of daar nog wel eens tegen. Het ga je goed!

En Ton: Wie de schoen pas, trekke hem aan...
                                I rest my case...

Click image for larger version

Name:	gelijk.jpg
Views:	96
Size:	95,0 KB
ID:	108692
                                Sluit ik me bij aan een groot verlies voor M.O.
                                Een terechte mening ..

Opmerking

Bezig...
                                X